Pethes, Nicolas (2011). Visualisierung der Seele. Zur Wiederkehr des anatomischen Theaters im psychologischen Menschenversuch am Beispiel von Stanley Kubricks ›A Clockwork Orange‹. In: Spuren der Avantgarde: Theatrum anatomicum. Frühe Neuzeit und Moderne im Kulturvergleich, pp. 460-477. Berlin: De Gruyter. ISBN 978-3-11-024578-3 (Print) ; 978-3-11-024579-0 (eBook)

Full text not available from this repository.

Item Type: Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Creators:
CreatorsEmailORCIDORCID Put Code
Pethes, Nicolasnpethes@uni-koeln.deUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Editors:
EditorsEmailORCIDORCID Put Code
Schramm, HelmarUNSPECIFIEDUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Schwarte, LudgerUNSPECIFIEDUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Lazardzig, JanUNSPECIFIEDUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
URN: urn:nbn:de:hbz:38-102918
DOI: 10.1515/9783110245790.460
Title of Book: Spuren der Avantgarde: Theatrum anatomicum. Frühe Neuzeit und Moderne im Kulturvergleich
Series Name: Theatrum Scientiarum
Volume: 5
Page Range: pp. 460-477
Number of Pages: IX, 582
Date: May 2011
Publisher: De Gruyter
Place of Publication: Berlin
ISBN: 978-3-11-024578-3 (Print) ; 978-3-11-024579-0 (eBook)
Language: German
Faculty: Faculty of Arts and Humanities
Divisions: Faculty of Arts and Humanities > Fächergruppe 3: Deutsche Sprache und Literatur > Institut für Deutsche Sprache und Literatur I
Subjects: Germanic
Related URLs:
Refereed: Yes
URI: http://kups.ub.uni-koeln.de/id/eprint/10291

Downloads

Downloads per month over past year

Altmetric

Export

Actions (login required)

View Item View Item