![]() | Up a level |
Book, conference item or legal commentary
von Reumont, Frederik ORCID: 0000-0001-7592-3596, Simon, Marine
ORCID: 0000-0002-1713-1168, Dieckmann, Ute, Vogelsang, Ralf
ORCID: 0000-0001-7280-5324, Henselowsky, Felix
ORCID: 0000-0003-4145-7958, Budke, Alexandra
ORCID: 0000-0003-1063-8991 and Schäbitz, Frank
ORCID: 0000-0003-3879-9308
(2024).
Auf der Spur der Menschen vor 80.000 Jahren.
Berlin:
Reimer.
ISBN 978-3-496-01702-8
Journal Article
Budke, Alexandra ORCID: 0000-0003-1063-8991, Gebele, Diana, Königs, Pia, Schwerdtfeger, Sarah and Zepter, Alexandra L.
(2020).
Student texts produced in the context of material-based argumentative writing: Interdisciplinary research-related conception of an evaluation tool.
Ristal. Research in Subject-matter Teaching and Learning (3).
pp. 108-125.
Wien:
University Press.
ISSN 2616-7697
Enke, Klaas Alexander ORCID: 0009-0004-6224-3590 and Budke, Alexandra
ORCID: 0000-0003-1063-8991
(2023).
Preparing students for a changing world: how geography curricula in Europe are tackling climate change.
Frontiers in Education, 8.
p. 1216780.
Frontiers Media.
ISSN 2504-284X
Gebele, Diana, Zepter, Alexandra L., Budke, Alexandra ORCID: 0000-0003-1063-8991 and Königs, Pia
(2020).
„Integration von inklusionsorientierten Inhalten in die interdisziplinäre fachdidaktische Ausbildung am Beispiel des Lehr- und Forschungsprojektes SpiGU ─ Sprachsensibel Lehren und Lernen im inklusiven Geographieunterricht: Unterstützungsformate beim materialgestützten argumentierenden Schreiben“.
k:ON ─ Kölner Online Journal für Lehrer*innenbildung (2).
pp. 172-189.
Köln:
Universitäts- und Stadtbibliothek Köln.
ISSN 2701-1429
Jolly, Raphael ORCID: 0000-0001-5082-601X and Budke, Alexandra
ORCID: 0000-0003-1063-8991
(2023).
Assessing the Extent to Which Players Can Build Sustainable Cities in the Digital City-Builder Game “Cities: Skylines”.
Sustainability, 15 (14).
p. 10780.
MDPI.
ISSN 2071-1050
Morawski, Michael and Budke, Alexandra ORCID: 0000-0003-1063-8991
(2023).
Teaching Written Argumentation to High School Students Using Peer Feedback Methods—Case Studies on the Effectiveness of Digital Learning Units in Teacher Professionalization.
Education Sciences, 13 (3).
p. 268.
MDPI.
ISSN 2227-7102
Simon, Marine ORCID: 0000-0002-1713-1168 and Budke, Alexandra
ORCID: 0000-0003-1063-8991
(2024).
An intervention study: teaching the comparison method to enhance secondary students’ comparison competency.
International Research in Geographical and Environmental Education, 33 (1).
pp. 72-89.
Routledge, Taylor & Francis Group.
ISSN 1038-2046
Vasiljuk, Dina ORCID: 0000-0002-5970-7989, Budke, Alexandra
ORCID: 0000-0003-1063-8991, Maier, Veit
ORCID: 0000-0001-8607-6660 and Krause, Uwe
ORCID: 0000-0003-1033-3290
(2022).
Student Teachers’ Knowledge of Multiperspectivity and Its Implementation in Geography Lesson Plans: Results from an Exploratory Qualitative Study with German and Dutch Student Teachers.
Education Sciences, 12 (12).
pp. 861-885.
MDPI.
ISSN 2227-7102
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Ehinger, Julia, Rolle, Christian ORCID: 0000-0002-2400-2145 and Knigge, Jens
ORCID: 0000-0002-3910-7716
(2021).
Musikbezogene Argumentationskompetenz.
In:
Argumentieren und Vergleichen,
pp. 93-112.
Lit.
ISBN 978-3-643-14965-7
Langer, Stephan, Budke, Alexandra ORCID: 0000-0003-1063-8991 and Ziemen, Kerstin
(2018).
Migrationsbedingte Heterogenität von SchülerInnen als Herausforderung für den inklusiven Geographieunterricht.
In:
Migration und Geographische Bildung,
pp. 189-208.
Franz Steiner.
ISBN 978-3-515-11874-3
Willems, Aline ORCID: 0000-0001-5048-4734
(2015).
Fachlich argumentieren lernen im Unterricht der modernen Fremdsprachen – eine Bestandsaufnahme.
In:
Fachlich argumentieren lernen,
pp. 89-104.
Münster:
Waxmann.
ISBN 978-3830931911