![]() | Up a level |
Book, conference item or legal commentary
Becker-Mrotzek, Michael, Grabowski, Joachim and Steinhoff, Torsten, eds. (2017). Forschungshandbuch empirische Schreibdidaktik. Münster: Waxmann. ISBN 978-3-8309-3432-5
Journal Article
Grabowski, Joachim, Mathiebe, Moti, Hachmeister, Sabine and Becker-Mrotzek, Michael (2018). Teaching perspective taking and coherence generation to improve cross-genre writing skills in secondary grades: A detailed explanation of an intervention. J. Writ. Res., 10 (2). S. 331 - 357. ANTWERP: UNIV ANTWERP. ISSN 2294-3307
Grabowski, Joachim, Mathiebe, Moti, Hachmeister, Sabine and Becker-Mrotzek, Michael (2018). Teaching perspective taking and coherence generation to improve cross-genre writing skills in secondary grades: A detailed explanation of an intervention. Journal of Writing Research, 2 (10). pp. 331-356.
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Bachmann, Thomas and Becker-Mrotzek, Michael (2017). Schreibkompetenz und Textproduktion modellieren. In: Forschungshandbuch empirische Schreibdidaktik, pp. 25-53. Waxmann. ISBN 978-3-8309-3432-5
Becker-Mrotzek, Michael, Brinkhaus, Moti, Grabowski, Joachim, Hennecke, Vera, Jost, Jörg, Knopp, Matthias, Schmitt, M., Weinzierl, Christian and Wilmsmeier, S. (2015). Kohärenzherstellung und Perspektivübernahme als Teilkomponenten der Schreibkompetenz. Von der diagnostischen Absicherung zur didaktischen Implementierung. In: Forschungsinitiative Sprachdiagnostik und Sprachförderung - Ergebnisse, pp. 177-205. Münster: Waxmann.
Becker-Mrotzek, Michael, Steinhoff, Torsten and Grabowski, Joachim (2017). Herausforderungen der empirischen Schreibdidaktik. In: Forschungshandbuch empirische Schreibdidaktik, pp. 9-24. Waxmann. ISBN 978-3-8309-3432-5
Jost, Jörg (2017). Prinzipien und Methoden lernförderlicher Schreibumgebungen. In: Forschungshandbuch empirische Schreibdidaktik, pp. 173-186. Münster: Waxmann.
Pohl, Thorsten (2017). Schreibentwicklung – Sekundarstufe I und II. In: Forschungshandbuch empirische Schreibdidaktik, pp. 89-108. Münster: Waxmann.
Schindler, Kirsten ORCID: 0000-0002-4128-9838
(2017).
Studium und Beruf.
In:
Forschungshandbuch empirische Schreibdidaktik,
pp. 109-123.
Münster:
Waxmann.