![]() | Up a level |
A
Asano, Rie ORCID: 0000-0002-6901-7885 and Seifert, Uwe
ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2018).
Commentary: The Evolution of Musicality: What Can Be Learned from Language Evolution Research?
Frontiers in Neuroscience, 640 (12).
Lausanne:
Frontiers Research Foundation.
ISSN 1662-453X
Arbib, Michael A., Verschure, Paul F. M. and Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2013).
Action, Language, and Music: Events in Time and Models of the Brain.
In:
Language, Music, and the Brain: A Mysterious Relationship,
pp. 358-391.
Cambridge, MA:
MIT Press.
ISBN 9780262018104
C
Carl, Florian ORCID: 0000-0001-8043-8878
(2021).
Gospel Music in Africa: Christian Popular Music in the Age of Neoliberalism.
In:
The Oxford Handbook of Global Popular Music,
Oxford: University Press.
ISBN 978-0-19-008138-6
Carl, Florian ORCID: 0000-0001-8043-8878
(2021).
Methode als offener Prozess – Reflexionen zur Musikethnologie populärer Kultur in Westafrika (und anderswo).
In:
Diggin' up Music. Musikethnologie als Baustelle. Festschrift für Raimund Vogels zum 65. Geburtstag,
pp. 72-89.
Universitätsverlag Hildesheim.
ISBN 978-3-487-15977-5
D
Détári, Anna, Clark, Terry and Egermann, Hauke ORCID: 0000-0001-7014-7989
(2022).
Musician’s Focal Dystonia: A mere neurological disorder? The role of non-organic factors in the onset of Musician’s Focal Dystonia. An exploratory Grounded Theory study.
Journal of Music, Health, and Wellbeing.
pp. 1-15.
Oxford University Press.
ISSN 2515-981X
E
Egermann, Hauke ORCID: 0000-0001-7014-7989, Siebrasse, Anne, Weining, Christian, O’Neill, Katherine, Tröndle, Martin and Wald-Fuhrmann, Melanie
(2024).
Developing Digital Classical Concert Stream Offerings – A Typology of Audience Preferences.
The Journal of Arts Management, Law, and Society, 54 (3).
pp. 125-141.
Routledge.
ISSN 1063-2921 ; 1930-7799
Erbe, Marcus ORCID: 0000-0001-6264-5048
(2023).
Der Klang als verbindendes Material in zeitgenössischer Kunst und elektroakustischer Musik.
In:
On Air. Der Klang des Materials in der Kunst der 1950er bis 1970er Jahre,
pp. 112-119.
Berlin: DCV.
ISBN 3969121094
Erbe, Marcus ORCID: 0000-0001-6264-5048, Riffi, Aycha and Zielinski, Wolfgang
(2022).
Einleitung [aus dem Buch: Mediale Stimmentwürfe].
In:
Mediale Stimmentwürfe,
pp. 9-18.
kopaed.
ISBN 978-3-96848-642-0
Erbe, Marcus ORCID: 0000-0001-6264-5048
(2022).
Sound as a Connecting Material in Contemporary Art and Electroacoustic Music.
In:
On Air. The sound of the material in the art of the 1950s to 1970s,
pp. 121-126.
Berlin: DCV.
ISBN 978-3-96912-109-2
Erbe, Marcus (2021). Borderless Sound. In: Game | World | Architectonics – Transdisciplinary Approaches to Structures and Mechanics, Levels and Spaces, Aesthetics and Perception, pp. 203-215. Heidelberg University Publishing (heiUP). ISBN 978-3-96822-047-5
Erbe, Marcus, Bayle, François and Tutschku, Hans (2020). “To offer the audience a chance to be happy”. Round table with François Bayle and Hans Tutschku on July 5th, 2012. In: Komposition und Musikwissenschaft im Dialog VIII (2010-2016): François Bayle, Aventures d’écoute – Adventures of Listening – Abenteuer des Hörens, pp. 54-69. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-423-8
Erbe, Marcus, Bayle, François and Tutschku, Hans (2020). “But how I do something, I don’t know”. Continuation of the round table with François Bayle and Hans Tutschku on July 6th, 2012. In: Komposition und Musikwissenschaft im Dialog VIII (2010-2016): François Bayle, Aventures d’écoute – Adventures of Listening – Abenteuer des Hörens, pp. 72-90. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-423-8
Erbe, Marcus (2020). Rezension zu: Melanie Fritsch: Performing Bytes: Musikperformances der Computerspielkultur. Journal of Sound and Music in Games, 1 (3). pp. 68-70. California: University Press. ISSN 2578-3432
Erbe, Marcus (2018). Flüchtigkeit und Kontingenz: Die audiovisuelle Gestaltung digitaler Spiele in Relation zum Film. In: Filmmusik. Ein alternatives Kompendium, pp. 277-301. Wiesbaden: Springer VS. ISBN 978-3-658-11236-3
Erbe, Marcus (2017). Digitale Werkzeuge bei der Vermittlung elektroakustischer Musik und ihr Einfluss auf die Kompositionspraxis. Musiktheorie. Zeitschrift für Musikwissenschaft XXXII (4). pp. 331-345. Laaber. ISSN 0177-4182
Erbe, Marcus (2017). Retroschizophrenia: Popmusik zwischen Rückbezüglichkeit, Innovationssehnsucht und Historizität. In: Just little bits of history repeating: Medien | Nostalgie | Retromanie, pp. 265-284. Münster: LIT Verlag. ISBN 978-3-643-13881-1
Erbe, Marcus (2017). In und jenseits der Steinzeit. Historisierende Klanglichkeit im rezenten Videospiel. Österreichische Musikzeitschrift : ÖMZ - LXXII (4). pp. 42-45. Wien: Hollitzer. ISSN 0029-9316
Erbe, Marcus (2017). Extreme Metal Vocals. In: Lexikon der Gesangsstimme. Geschichte – Wissenschaftliche Grundlagen – Gesangstechniken – Interpreten, pp. 202-204. Laaber. ISBN 978-3890075464
Erbe, Marcus (2017). Galás, Diamanda. In: Lexikon der Gesangsstimme. Geschichte – Wissenschaftliche Grundlagen – Gesangstechniken – Interpreten, pp. 241-243. Laaber. ISBN 978-3890075464
Erbe, Marcus (2016). “This isn’t over ‘til I say it’s over!” Narratives of Male Frustration in Deathcore and Beyond. In: Heavy Metal, Gender and Sexuality: Interdisciplinary Approaches, pp. 182-192. New York: Taylor & Francis. ISBN 978-1472424792
Erbe, Marcus (2014). By Demons Be Driven? Scanning “Monstrous” Voices. In: Hardcore, Punk, and Other Junk: Aggressive Sounds in Contemporary Music, pp. 51-71. Toronto: Lexington Books. ISBN 978-1498532310
Erbe, Marcus (2013). Mundane Sounds in Miraculous Realms: An Auditory Analysis of Fantastical Games. In: Music and Game. Perspectives on a Popular Alliance, pp. 125-146. Wiesbaden: Springer VS. ISBN 978-3-531-17409-9
Erbe, Marcus (2012). Repainting a Landscape: Abstracted Concreteness in La fleur future. In: Le monde sonore de / The sound world of / Die Klangwelt des François Bayle, pp. 198-204. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-418-4
Erbe, Marcus, Bayle, François, Emmerson, Simon, Meric, Renaud, Paland, Ralph and von Blumröder, Christoph (2012). François Bayle’s extra-musical sources / Les sources extra-musicales de François Bayle. Round table with François Bayle, Simon Emmerson, Marcus Erbe, Renaud Meric, Ralph Paland and Christoph von Blumröder. In: Le monde sonore de / The sound world of / Die Klangwelt des François Bayle, pp. 121-130. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-418-4
Erbe, Marcus, Brümmer, Ludger, Mion, Philippe, Smalley, Denis, Tutschku, Hans and Vande Gorne, Annette (2012). Hommage à François Bayle. With Ludger Brümmer, Philippe Mion, Denis Smalley, Hans Tutschku, Annette Vande Gorne and Marcus Erbe. In: Le monde sonore de / The sound world of / Die Klangwelt des François Bayle, pp. 315-331. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-418-4
Erbe, Marcus (2011). Rezension zu: Peter Wicke: Rock und Pop. Von Elvis Presley bis Lady Gaga. Ox Fanzine (99). p. 109. Hiller. ISSN 1618-2103
Erbe, Marcus (2011). Rezension zu: Dietmar Elflein: Schwermetallanalysen. Die musikalische Sprache des Heavy Metal. Ox Fanzine (94). p. 106. Hiller. ISSN 1618-2103
Erbe, Marcus (2009). Klänge schreiben: Die Transkriptionsproblematik elektroakustischer Musik. Wien: Verlag Der Apfel. ISBN 978-3-85450-415-3
Erbe, Marcus (2009). Elektroakustische Musik = kybernetische Musik? Versuch einer Ortsbestimmung. In: Ordnung und Kontingenz. Das kybernetische Modell in den Künsten, pp. 188-199. Würzburg: Königshausen & Neumann. ISBN 978-3-8260-3780-1
Erbe, Marcus and Grintsch, Jan Simon (2008). Schaeffer@Köln.de. In: Pierre Schaeffer. Polychrome Portraits, pp. 25-30. Paris: Institut national de l’audiovisuel. ISBN 9782869382107
Erbe, Marcus (2008). Vibrations composées 7: Polyrythmie. Une partition d´écoute / An Aural Score. In: Diabolus in Musica, IV-XIX. Paris: Magison. ISBN 978-2-9532179-0-2
Erbe, Marcus and von Blumröder, Christoph (2008). Komposition und Musikwissenschaft im Dialog VI (2004-2006). Wien: Verlag Der Apfel. ISBN 978-3-85450-412-2
Erbe, Marcus (2005). Mimetische Elemente in der elektroakustischen Musik. In: Musik und Verstehen, pp. 205-213. Laaber. ISBN 978-3890074931
Erbe, Marcus, Gernemann, Andreas and Schneider, Ines (2004). Genre-, Gender- und Klangräume in Baz Luhrmannns MOULIN ROUGE! In: Hollywood hybrid. Genre und Gender im zeitgenössischen Mainstream-Film, pp. 285-316. Marburg: Schüren. ISBN 978-3894723514
Erbe, Marcus (2004). Karlheinz Stockhausens TELEMUSIK. In: Kompositorische Stationen des 20. Jahrhunderts. Debussy, Webern, Messiaen, Boulez, Cage, Ligeti, Stockhausen, Höller, Bayle, pp. 129-171. Münster: LIT Verlag. ISBN 978-3825872120
Erbe, Marcus (2003). Sprachliche und sprachlose Stimmen in der elektroakustischen Musik. In: Medien/Stimmen, pp. 235-249. Du Mont. ISBN 978-3-8321-7855-4
Erbe, Marcus (2002). Zur Realisation der beigefügten Compact Disc. In: Henri Pousseur. Parabeln und Spiralen. Zwei Hauptaspekte eines Lebenswerkes, pp. 225-227. Münster: LIT Verlag. ISBN 978-3825865801
G
Gibbs, Hannah Jennet ORCID: 0000-0002-3901-2530, Czepiel, Anna and Egermann, Hauke
ORCID: 0000-0001-7014-7989
(2023).
Physiological synchrony and shared flow state in Javanese gamelan: positively associated while improvising, but not for traditional performance.
Frontiers in Psychology, 14.
Frontiers Research Foundation.
ISSN 1664-1078
H
Henry, Noah ORCID: 0000-0002-2384-245X, Maloney, Liam
ORCID: 0000-0001-9202-8104 and Egermann, Hauke
ORCID: 0000-0001-7014-7989
(2024).
A Mixed-Method Exploratory Approach to Identifying the Utilitarian Functions of Music Listening.
Music & Science, 7.
p. 20592043241266972.
London:
SAGE Publications Sage UK.
ISSN 2059-2043
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396
(2023).
Die Musik zweier Tötungsszenen: »Platoon« und »Full Metal Jacket«.
Beihefte zum Archiv für Kulturgeschichte, 99.
pp. 245-256.
Böhlau.
ISSN 2748-2324
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396
(2023).
Die Musik in »Mars Attacks!«.
Kieler Beiträge zur Filmmusikforschung kbzf, 15.
pp. 177-211.
Kieler Ges. f. Filmmusikforschung.
ISSN 1866-4768
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396
(2022).
Sexuelle Transgression und Musik im Horrorfilm.
Musiktheorie: Zeitschrift für Musikwissenschaft, 37 (3).
pp. 251-260.
Laaber.
ISSN 0177-4182
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396
(2020).
Von der Unmöglichkeit, eine ‚sinnvolle‘ Geschichte der Musik zu schreiben.
In:
Anklaenge 2018. Die Musikgeschichte des 20. und 21. Jahrhunderts im universitären Unterricht,
pp. 253-256.
Wien:
Hollitzer.
ISBN 978-3-99012-617-2
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396 and Herzfeld, Gregor
(2019).
Die Perspektive der Selektion: Welche Arten von Musik behandelt die Historische Musikwissenschaft?
In:
Historische Musikwissenschaft,
pp. 19-34.
Laaber.
ISBN 978-3-89007-722-2
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396, Grupe, Gerd and Schlüter, Bettina
(2019).
Die terminologische Perspektive: Welcher Musikbegriff liegt der Historischen Musikwissenschaft zugrunde?
In:
Historische Musikwissenschaft,
pp. 48-74.
Laaber.
ISBN 978-3-89007-722-2
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396 and Meischein, Burkhard
(2019).
Musikgeschichtsschreibung im Wandel der Zeit.
In:
Historische Musikwissenschaft,
pp. 75-94.
Laaber.
ISBN 978-3-89007-722-2
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396
(2019).
Ästhetische Wertung.
In:
Historische Musikwissenschaft,
pp. 217-229.
Laaber.
ISBN 978-3-89007-722-2
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396
(2019).
Musikgeschichte als Fortschritts- und Emanzipationserzählung.
In:
Historische Musikwissenschaft,
pp. 94-105.
Laaber.
ISBN 978-3-89007-722-2
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396
(2017).
Musik im Horrorfilm: 2010–2017.
In:
Horror Kultfilme,
pp. 159-184.
Schüren.
ISBN 978-3-7410-0072-0
Hentschel, Frank ORCID: 0000-0002-9441-3396
(2016).
Ein musikhistoriographischer Sonderweg? Probleme mit Dahlhaus’ Geschichtstheorie.
In:
Carl Dahlhaus' Grundlagen der Musikgeschichte. eine Re-Lektüre,
pp. 253-271.
Wilhelm Fink.
ISBN 978-3-7705-5886-5
K
Kayser, Diana ORCID: 0000-0002-7550-8867, Egermann, Hauke
ORCID: 0000-0001-7014-7989 and Barraclough, Nick E.
(2022).
Audience facial expressions detected by automated face analysis software reflect emotions in music.
Behavior Research Methods, 54 (3).
pp. 1493-1507.
Springer Nature.
ISSN 1554-3528
Kolesch, Doris and Erbe, Marcus ORCID: 0000-0001-6264-5048
(2022).
Stimme im Wandel: Postpandemisches Theater und Mediatisierung (Doris Kolesch im Interview mit Marcus Erbe).
In:
Mediale Stimmentwürfe,
pp. 157-168.
kopaed.
ISBN 978-3-96848-642-0
Klaßmann, Sebastian, Dahmen, Nils and Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2020).
A Digital Habitat for interdisciplinary music research and teaching.
York:
Kim, Jin Hyun and Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2017).
Interactivity of Digital Instruments: Implications of Classifying Musical Instruments on Basic Music Research.
In:
Musical Instruments in the 21st Century: Identities, Configurations, Practices,
pp. 79-94.
Singapore:
Springer.
ISBN 978-981-10-2951-6
M
Mävers-Persch, Sophie-Luise ORCID: 0000-0001-7813-9633
(2023).
Fighting for the Best Pigment! Academic Colour Discourses in Kassel During the Nineteenth Century.
In:
Ordering Colours in 18th and Early 19th Century Europe,
pp. 167-195.
Springer Cham.
ISBN 978-3-031-34956-0
Mävers, Sophie-Luise ORCID: 0000-0001-7813-9633
(2022).
Künstlerinnen und Künstler, „die auch in der Ferne ihrer Vaterstadt Ehre machen“. Die Hanauer Zeichenakademie zwischen kunstpolitischer Ambition und akademischer Vernetzung.
In:
Die Neustadt Hanau – Ein Drehkreuz im europäischen Kunst- und Wissenstransfer,
pp. 126-135.
Dresden:
Sandstein Verlag.
ISBN 978-3-95498-687-3
O
Owen, Caroline ORCID: 0000-0002-9380-343X, Egermann, Hauke
ORCID: 0000-0001-7014-7989 and Schiavio, Andrea
ORCID: 0000-0001-8109-9185
(2024).
Putting Musical Feelings Into Words: Children's Verbal Descriptions of Music-Evoked Experiences.
Music & Science, 7.
Sage Publications.
ISSN 2059-2043
P
Paese, Serena ORCID: 0000-0002-3025-2896 and Egermann, Hauke
ORCID: 0000-0001-7014-7989
(2024).
Meditation as a tool to counteract music performance anxiety from the experts’ perspective.
Psychology of music, 52 (1).
pp. 59-74.
London: Sage.
ISSN 1741-3087
S
Spinetti, Federico (2021). Punk Rock on the Gothic Line: Resounding the World War II Antifascist Resistenza in Contemporary Italy. Popular music and society, 44 (2). pp. 212-232. ISSN 0300-7766
Spinetti, Federico, Schoop, Monika E. and Hofman, Ana (2021). Introduction to Music and the Politics of Memory: Resounding Antifascism across Borders. Popular music and society, 44 (2). pp. 119-138. ISSN 0300-7766
Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399, Klaßmann, Sebastian, Varelmann, Timo and Dahmen, Nils
(2020).
Computational Thinking in der Musikwissenschaft: Jupyter Notebook als Umgebung für Lehre und Forschung.
In:
Freie Beiträge zur Jahrestagung der Gesellschaft für Musikforschung 2019-1,
pp. 309-319.
Paderborn:
Musikwissenschaftliches Seminar der Universität Paderborn und der Hochschule für Musik Detmold.
Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2020).
The comparative neuroprimatology 2018 (CNP–2018) road map for research on How the Brain Got Language.
In:
How the Brain Got Language – Towards a New Road Map,
pp. 370-387.
Amsterdam:
Benjamins.
ISBN 9789027207623
Spinetti, Federico (2019). Italy: Modern and Contemporary Performance Practice. In: The SAGE International Encyclopedia of Music and Culture, pp. 1218-1223. Thousand Oaks: Sage Publications. ISBN 9781483317755; 9781483317731
Spinetti, Federico (2018). The Enemy – A Partisan Hymnbook: Critical Notes on Memory, Music, and the Making of a Documentary Film. "Music in Society" The Collection of Papers, 10. pp. 217-245. Sarajevo: Musicological Society of the Federation of Bosnia and Herzegovina; Academy of Music, University of Sarajevo.
Spinetti, Federico (2018). Of Mirrors and Frames: Music, Sound, and Architecture at the Iranian Zurkhâneh. In: Music, Sound, and Architecture in Islam, pp. 356-384. Austin, TX: University of Texas Press. ISBN 978-1-4773-1245-2; 978-1-4773-1247-6
Spinetti, Federico and Frishkopf, Michael (2018). Introduction: Music, Sound, and Architecture in Islam. In: Music, Sound, and Architecture in Islam, pp. 1-15. Austin, Texas: University of Texas Press. ISBN 978-1-4773-1245-2; 978-1-4773-1247-6
Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2018).
Relating the evolution of Music-Readiness and Language-Readiness within the context of comparative neuroprimatology.
Interaction Studies: Social Behaviour and Communication in Biological and Artificial Systems, 1/2 (19).
pp. 86-101.
Amsterdam:
Benjamins.
Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2017).
Brain-Computer Interfaces, Mobile EEG and Robotic Systems: New Media Art and Entertainment in Need for Machine Ethics and Android Epistemology? In: Proceedings of the 23rd International Symposium on Electronic Arts.
Manizales:
Department of Visual Design, Universidad de Caldas, and ISEA International.
ISBN ISBN: 978-958-759-161-3
Spinetti, Federico (2016). Tradition-based Popular Music in Contemporary Tajikistan. In: The Music of Central Asia, pp. 586-595. Bloomington, Indiana: Indiana University Press. ISBN 9780253017512; 9780253027344
Spinetti, Federico (2015). Il Nemico – Un breviario partigiano (The Enemy – A Partisan Hymnbook) A documentary film by Federico Spinetti. 80 min. Bergamo: Lab 80 Film and Universal Music Italy..
Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2015).
Das Form-Inhalts-Problem der Musik und die musikwissenschaftliche Grundlagenforschung – Das Forschungsprogramm der Kölner Kognitiven Musikwissenschaft.
In:
Musik im Spektrum technologischer Entwicklungen und Neuer Medien,
pp. 141-165.
Osnabrück:
Electronic Publishing Osnabrück EPOS.
ISBN 978-3940255600
Spinetti, Federico (2013). And the Mountains Float Up like Feathers. A documentary film by Federico Spinetti. 18 min. Bergamo: Lab 80 Film.
Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399, Verschure, Paul F. M. J., Arbib, Michael A., Cohen, Annabel J., Fogassi, Leonardo, Fritz, Thomas, Kuperberg, Nina, Manzolli, Jônatas and Rickard, Nikki
(2013).
Semantics of the Internal and External Worlds.
In:
Language, Music, and the Brain: A Mysterious Relationship,
pp. 203-229.
Cambridge, MA:
MIT Press.
ISBN 978-0262018104
Sun, Xiaoxia and Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2012).
Syntax of Mind – Semantics of Mind: Two Frameworks for Comparative Approaches to the Evolution of Language and Music.
In:
The Evolution of Language,
pp. 344-351.
New Jersey:
World Scientific Press.
ISBN 9789814401494
Spinetti, Federico (2011). People’s Music of Tajikistan. Audio CD. Recordings, compilation and liner notes by Federico Spinetti. Tehran: Mahoor Institute of Culture and Art.
Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2011).
Signification and Significance: Music, brain, and culture – Comment on "Towards a neural basis of processing musical semantics" by Stefan Koelsch.
Physics of Life Review, 8 (2).
pp. 122-124.
Amsterdam:
Elsevier.
ISSN 1571-0645
Spinetti, Federico and Kallimopoulou, Eleni (2010). An Analysis of the Uyghur On Ikki Muqam: Aspects of Melody and Form in the Segah Suite. Mousiké, International Journal of Ethnomusicological Studies (4). pp. 113-144. The Hague: Semar; Spanda. ISSN 1824-7199
Spinetti, Federico (2010). Zurkhaneh – The House of Strength: Music and Martial Arts of Iran. A documentary film by Federico Spinetti. 105 min. Lab 80 film and University of Alberta.
Spinetti, Federico (2009). Music, Politics, and Nation Building in Post-Soviet Tajikistan. In: Music and the Play of Power in the Middle East, North Africa and Central Asia, pp. 115-142. London: Ashgate; Routledge. ISBN 9781138249998
Spinetti, Federico (2006). Falak: the Voice of Destiny. Traditional, popular and symphonic music of Tajikistan. 2CD set. Recordings, compilation and liner notes by Federico Spinetti. London: British Library Sound Archive and Topic Records.
Spinetti, Federico (2005). Open Borders. Tradition and Tajik Popular Music: Questions of Aesthetics, Identity and Political Economy. Ethnomusicology Forum, 14 (2). pp. 185-211. Taylor & Francis. ISSN 1741-1920
Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(1992).
Cognitive science: A new research program for musicology.
Interface. Journal of New Music Research, 21 (3-4).
pp. 219-238.
Amsterdam:
Swets & Zeitlinger.
ISSN 0303-3902
T
Tschacher, Wolfgang ORCID: 0000-0001-7357-0280, Greenwood, Steven, Egermann, Hauke
ORCID: 0000-0001-7014-7989, Wald-Fuhrmann, Melanie
ORCID: 0000-0002-3659-4731, Czepiel, Anna, Tröndle, Martin
ORCID: 0000-0003-3511-7893 and Meier, Deborah
ORCID: 0000-0002-7635-2446
(2023).
Physiological synchrony in audiences of live concerts.
Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts, 17 (2).
pp. 152-162.
American Psychological Association.
ISSN 1931-3896
W
Wald-Fuhrmann, Melanie ORCID: 0000-0002-3659-4731, O'Neill, Katherine, Weining, Christian
ORCID: 0000-0002-3185-3781, Egermann, Hauke
ORCID: 0000-0001-7014-7989 and Tröndle, Martin
ORCID: 0000-0003-3511-7893
(2023).
The influence of formats and preferences on the aesthetic experience of classical music concert streams.
Psychology of Aesthetics, Creativity, and the Arts.
American Psychological Association.
ISSN 1931-3896
X
Xiaoxia, Sun, Hancock, Roeland, Bever, Thomas G., Xiaoguang, Cheng, Schmidt, Lüder and Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399
(2016).
Processing Relative Clauses in Chinese: Evidence from Event-Related Potentials.
Chinese Journal of Applied Linguistics, 1 (39).
pp. 92-114.
de Gruyter Mouton.
ISSN 2192-9513 ; 2192-9505