![]() | Up a level |
B
Buchholz, Timo ORCID: 0000-0003-2156-6954 and von Heusinger, Klaus
ORCID: 0000-0001-8108-3191
(2024).
German demonstrative pronouns differ in their sensitivity to discourse and sentence topics.
Frontiers in Communication, 9.
p. 1369290.
Frontiers.
ISSN 2297-900X
C
Cokal, Derya ORCID: 0000-0002-5653-1412 and von Heusinger, Klaus
ORCID: 0000-0001-8108-3191
(2024).
German Demonstrative Pronouns in Contrast.
Dialogue & Discourse, 15 (1).
pp. 45-76.
Washington: Datamonitor Plc.
ISSN 2152-9620
Cho, Hae-Eun
(2020).
The influence of prosodic, syntactic and lexical aspects on referent tracking in German.
Masters thesis, Universität zu Köln.
K
Konuk, Gökben
(2019).
Grammatische Funktion, semantische Rolle und Diskursprominenz.
Masters thesis, Universität zu Köln.
Konuk, Gökben
(2016).
Psychverben und Diskursprominenz im Deutschen und Türkischen.
Bachelor thesis, Universität zu Köln.
V
von Heusinger, Klaus ORCID: 0000-0001-8108-3191, Weeber, Frederike
ORCID: 0000-0002-3001-3254, Hoek, Jet and Brocher, Andreas
ORCID: 0009-0007-6589-5430
(2024).
Informativity, information status and the accessibility of indefinite noun phrases.
Glossa: A Journal of General Linguistics, 9 (1).
pp. 1-20.
UBIQUITY PRESS LTD.
ISSN 2397-1835
von Heusinger, Klaus ORCID: 0000-0001-8108-3191, Duarte, Tiago A.
ORCID: 0000-0003-2073-4549 and García García, Marco
ORCID: 0000-0001-8816-1893
(2024).
Differential Object Marking and discourse prominence in Spanish.
Isogloss: open journal of romance linguistics, 10(1) (6).
pp. 1-37.
Universitat Autònoma de Barcelona.
ISSN 2385-4138
Voigt, Robert
(2022).
Contrast and the pronominal use of the demonstratives der and dieser in German.
In:
Proceedings of ConSOLE XXX,
pp. 166-183.
Leiden:
Leiden University Centre for Linguistics.
Voigt, Robert
(2021).
Kontrast als möglicher Einflussfaktor auf die pronominale Verwendung der Demonstrative der und dieser im Deutschen.
Bachelor thesis, Universität zu Köln.
W
Weeber, Frederike
(2017).
Der Einfluss von Zeitdruck in der Textproduktion. Eine experimentelle Studie.
Masters thesis, Universität zu Köln.
Weeber, Frederike
(2016).
Demonstrative im Diskurs.
Bachelor thesis, Universität zu Köln.