![]() | Up a level |
Book, conference item or legal commentary
Cramer, Colin ORCID: 0000-0003-3720-9708, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin
ORCID: 0000-0001-9382-6992 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932, eds.
(2020).
Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung.
Klinkhardt.
ISBN 9783825254735
Journal Article
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932, Jentsch, Armin, Schlesinger, Lena, Nehls, Caroline Felske Nee, Musekamp, Frank and Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169
(2021).
The links between pedagogical competence, instructional quality, and mathematics achievement in the lower secondary classroom.
Educ. Stud. Math., 107 (1).
S. 189 - 213.
DORDRECHT:
SPRINGER.
ISSN 1573-0816
Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Jentsch, Armin
(2020).
Profiles of mathematics teachers’ competence and their relation to instructional quality.
ZDM - Mathematics Education, 52 (2).
pp. 329-342.
Springer.
ISSN 1863-9690
Nehls, Caroline ORCID: 0000-0003-2966-7514, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Profiles of teachers’ general pedagogical knowledge: nature, causes and effects on beliefs and instructional quality.
ZDM : mathematics education, 52 (2).
pp. 343-357.
Springer Nature.
ISSN 1863-9690
Felske, Caroline ORCID: 0000-0003-2966-7514, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, Klemenz, Stefan
ORCID: 0000-0003-3286-7381, Ross, Natalie and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Pädagogisches Wissen von berufstätigen Mathematiklehrkräften. Validierung der Konstruktrepräsentation im TEDS-M-Test.
Diagnostica, 66 (2).
pp. 110-122.
Hogrefe.
ISSN 0012-1924
Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Relationship Between Chinese Mathematics Teachers' Knowledge and Their Professional Noticing.
International journal of science and mathematics education, 19.
pp. 815-837.
DORDRECHT:
SPRINGER.
ISSN 1573-1774
Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Relationship between pre-service mathematics teachers’ knowledge, beliefs and instructional practices in China.
ZDM - Mathematics Education, 52 (2).
pp. 281-294.
Springer.
ISSN 1863-9690
Jentsch, Armin ORCID: 0000-0002-2423-3955, Casale, Gino, Schlesinger, Lena, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Variabilität und Generalisierbarkeit von Ratings zur Qualität von Mathematikunterricht zwischen und innerhalb von Unterrichtsstunden.
Unterrichtswissenschaft, 48 (2).
pp. 179-197.
Springer.
ISSN 0340-4099
Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2019).
Professional Noticing of Mathematics Teachers: a Comparative Study Between Germany and China.
International Journal of Science and Mathematics Education, 17 (5).
pp. 943-963.
Springer.
ISSN 1571-0068
Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2018).
Measuring Chinese teacher professional competence: adapting and validating a German framework in China.
Journal of Curriculum Studies, 50 (5).
pp. 638-653.
Taylor & Francis.
ISSN 0022-0272
Pankow, Lena, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2018).
Perception of student errors under time limitation: are teachers faster than mathematicians or students?
ZDM - the international journal on mathematics education, 50 (4).
S. 631 - 643.
HEIDELBERG:
SPRINGER HEIDELBERG.
ISSN 1863-9704
Schlesinger, Lena ORCID: 0000-0001-5282-8895, Jentsch, Armin, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2018).
Subject-specific characteristics of instructional quality in mathematics education.
ZDM, 50 (3).
pp. 475-490.
Springer Nature.
ISSN 1863-9690
Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, Ligtvoet, Rudy and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2017).
Der Einsatz von Unterrichtsvideos in der universitären Ausbildung: Zur Wirksamkeit video- und transkriptgestützter Seminare zur Klassenführung auf pädagogisches Wissen und situationsspezifische Fähigkeiten angehender Lehrkräfte.
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (S1).
pp. 137-164.
Springer.
ISSN 1434-663X
Hoth, Jessica, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, Döhrmann, Martina, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2017).
Professional competences of teachers for fostering creativity and supporting high-achieving students.
ZDM-the international journal on mathematics education, 49 (1).
S. 107 - 121.
HEIDELBERG:
Springer.
ISSN 1863-9704
Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Busse, Andreas, Döhrmann, Martina and Hoth, Jessica
(2017).
Professional competencies of (prospective) mathematics teachers-cognitive versus situated approaches.
Educational studies in mathematics, 94 (2).
S. 161 - 183.
DORDRECHT:
SPRINGER.
ISSN 1573-0816
Hoth, Jessica, Döhrmann, Martina, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2016).
Diagnostic competence of primary school mathematics teachers during classroom situations.
ZDM-the international journal on mathematics education, 48 (1-2).
S. 41 - 54.
HEIDELBERG:
Springer.
ISSN 1863-9704
Pankow, Lena, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932, Hoth, Jessica and Döhrmann, Martina
(2016).
Early Career Teachers' ability to focus on typical students errors in relation to the complexity of a mathematical topic.
ZDM-the international journal on mathematics education, 48 (1-2).
S. 55 - 68.
HEIDELBERG:
Springer.
ISSN 1863-9704
Hoth, Jessica, Schwarz, Bjoern, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2016).
Uncovering predictors of disagreement: ensuring the quality of expert ratings.
ZDM-the international journal on mathematics education, 48 (1-2).
S. 83 - 96.
HEIDELBERG:
Springer.
ISSN 1863-9704
Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Busse, Andreas, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Suhl, Ute
(2016).
The relation between content-specific and general teacher knowledge and skills.
Teaching and Teacher Education, 56.
pp. 35-46.
Elsevier.
ISSN 0742-051X
Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, Hoth, Jessica, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2015).
About the Complexities of Video-Based Assessments: Theoretical and Methodological Approaches to Overcoming Shortcomings of Research on Teachers' Competence.
Int. J. Sci. Math. Educ., 13 (2).
S. 369 - 388.
DORDRECHT:
SPRINGER.
ISSN 1573-1774
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932 and Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169
(2015).
Early Career Mathematics Teachers' General Pedagogical Knowledge and Skills: Do Teacher Education, Teaching Experience, and Working Conditions Make a Difference?
International journal of science and mathematics education, 13 (2).
331 - 351.
DORDRECHT:
SPRINGER.
ISSN 1573-1774
Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Hoth, Jessica, Döhrmann, Martina, Busse, Andreas, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2015).
Teacher Change During Induction: Development of Beginning Primary Teachers' Knowledge, Beliefs and Performance.
International Journal of Science and Mathematics Education, 13 (2).
287 - 309.
DORDRECHT:
Springer.
ISSN 1571-0068
Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Suhl, Ute and Hoth, Jessica
(2015).
Wie situationsbezogen ist die Kompetenz von Lehrkräften? Zur Generalisierbarkeit der Ergebnisse von videobasierten Performanztests.
Zeitschrift für Pädagogik, 61 (3).
pp. 310-327.
Beltz Juventa.
ISSN 0044-3247
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Cramer, Colin ORCID: 0000-0003-3720-9708, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin
ORCID: 0000-0001-9382-6992 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Einführung in das Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung.
In:
Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung,
pp. 11-17.
Verlag Julius Klinkhardt.
ISBN 978-3-8252-5473-5
Herzmann, Petra ORCID: 0000-0001-6367-8984 and Proske, Matthias
ORCID: 0000-0003-0331-2133
(2020).
Lehrpraxis in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung.
In:
Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung,
pp. 655-660.
Bad Heilbrunn:
Klinkhardt UTB.
ISBN 978-3-8252-5473-5
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2020).
Wirksamkeits-Ansatz in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung.
In:
Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung,
pp. 172-178.
Verlag Julius Klinkhardt.
ISBN 978-3-8252-5473-5
Hoth, Jessica, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Döhrmann, Martina, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932
(2018).
A Situated Approach to Assess Teachers’ Professional Competencies Using Classroom Videos.
In:
Mathematics Teachers Engaging with Representations of Practice,
pp. 23-45.
Springer VS.
ISBN 978-3-319-70593-4
Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932, Busse, Andreas, Döhrmann, Martina and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2014).
Professional Knowledge of (Prospective) Mathematics Teachers – its Structure and Development.
In:
Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36,
pp. 35-50.
ISBN 978-0-86491-361-6
Buchholtz, Nils ORCID: 0000-0003-4254-7525, Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932, Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lehmann, Rainer, Schwarz, B. and Suhl, Ute
(2011).
Entwicklung von Professionswissen im Lehramtsstudium. Eine Längsschnittstudie an fünf deutschen Universitäten.
In:
Kompetenzorientierung in Schule und Lehrerbildung. Perspektiven der bildungspolitischen Diskussion, der Bildungsforschung und der Lehrerbildung,
pp. 201-204.
LIT.
ISBN 978-3643114785
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Blömeke, Sigrid
ORCID: 0000-0001-6068-4932 and Doll, Jörg
(2011).
Pädagogisches Wissen von Deutsch-, Englisch- und Mathematiklehramtsstudierenden.
In:
Kompetenzen von Lehramtsstudierenden in gering strukturierten Domänen. Erste Ergebnisse aus TEDS-LT,
pp. 135-157.
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-2510-1