![]() | Up a level |
Journal Article
Konig, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Hanke, Petra, Glutsch, Nina
ORCID: 0000-0003-0396-5732, Jaeger-Biela, Daniela, Pohl, Thorsten
ORCID: 0000-0002-1137-9269, Becker-Mrotzek, Michael
ORCID: 0000-0002-0945-3036, Schabmann, Alfred
ORCID: 0000-0001-8523-9747 and Waschewski, Tina
(2022).
Teachers' professional knowledge for teaching early literacy: conceptualization, measurement, and validation.
Educ. Assess. Eval. Account., 34 (4).
S. 483 - 508.
HEIDELBERG:
SPRINGER HEIDELBERG.
ISSN 1874-8600
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Hanke, Petra, Glutsch, Nina
ORCID: 0000-0003-0396-5732, Jäger-Biela, Daniela
ORCID: 0000-0001-8017-6564, Pohl, Thorsten
ORCID: 0000-0002-1137-9269, Becker-Mrotzek, Michael
ORCID: 0000-0002-0945-3036, Schabmann, Alfred
ORCID: 0000-0001-8523-9747 and Waschewski, Tina
(2022).
Teachers’ professional knowledge for teaching early literacy: conceptualization, measurement, and validation.
Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 34 (4).
pp. 483-507.
Springer.
ISSN 1874-8597
Elies, Annica, Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747 and Schmidt, Barbara M.
(2021).
Associations between teacher-rated behavioral problems and reading difficulties? Interactions over time and halo effects.
J. Res. Spec. Educ. Needs, 21 (4).
S. 368 - 381.
HOBOKEN:
WILEY.
ISSN 1471-3802
Bastges-Lienshoeft, Christina, Bach, Ruediger, Schmidt, Barbara Maria and Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747
.
Academic skills and work readiness among trainees in the lower segment of vocational training in Germany - are there universal criteria?
J. Vocat. Educ. Train..
ABINGDON:
ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD.
ISSN 1747-5090
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269, Hanke, Petra
ORCID: 0000-0003-1498-7849, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Jäger-Biela, Daniela
ORCID: 0000-0001-8017-6564, Schabmann, Alfred
ORCID: 0000-0001-8523-9747, Becker-Mrotzek, Michael
ORCID: 0000-0002-0945-3036, Träuble, Birgit
ORCID: 0000-0001-7481-3627 and Schmitt, Rebecca
(2019).
Professionelles Wissen von Lehramtsstudierenden zum basalen Lesen- und Schreibenlernen – ein interdisziplinäres Projekt.
In:
Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer,
pp. 52-58.
Wiesbaden:
Springer.
ISBN 978-3-658-26231-0
Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Becker-Mrotzek, Michael
ORCID: 0000-0002-0945-3036, Bellmann, Ann Kristin, Pohl, Thorsten
ORCID: 0000-0002-1137-9269, Schabmann, Alfred
ORCID: 0000-0001-8523-9747, Schmitt, Rebecca and Strauss, Sarah
ORCID: 0000-0001-9999-1059
(2017).
Professionelle Kompetenzen von (angehenden) Lehrkräften zum basalen Lesen- und Schreibenlernen – ein interdisziplinäres Projekt.
In:
Profession und Disziplin. Grundschulpädagogik im Diskurs,
pp. 172-177.
Springer VS.
ISBN 978-3-658-13501-0