Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 38.

Journal Article

Jentsch, Armin, Schlesinger, Lena ORCID: 0000-0001-5282-8895, Heinrichs, Hannah, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid (2021). Erfassung der fachspezifischen Qualität von Mathematikunterricht: Faktorenstruktur und Zusammenhänge zur professionellen Kompetenz von Mathematiklehrpersonen. Journal für Mathematik-Didaktik, 42 (1). pp. 97-121. Springer. ISSN 0173-5322

Nehls, Caroline, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 and Blomeke, Sigrid (2020). Profiles of teachers' general pedagogical knowledge: nature, causes and effects on beliefs and instructional quality. ZDM-the international journal on mathematics education, 52 (2). S. 343 - 358. HEIDELBERG: Springer. ISSN 1863-9704

Felske, Caroline ORCID: 0000-0003-2966-7514, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Klemenz, Stefan, Ross, Natalie and Blömeke, Sigrid (2020). Pädagogisches Wissen von berufstätigen Mathematiklehrkräften. Validierung der Konstruktrepräsentation im TEDS-M-Test. Diagnostica, 66 (2). pp. 110-122. Hogrefe. ISSN 0012-1924

Yang, Xinrong, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Bloemeke, Sigrid (2020). Relationship Between Chinese Mathematics Teachers' Knowledge and Their Professional Noticing. International journal of science and mathematics education, 19. pp. 815-837. DORDRECHT: SPRINGER. ISSN 1573-1774

Yang, Xinrong, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid (2020). Relationship between pre-service mathematics teachers’ knowledge, beliefs and instructional practices in China. ZDM - Mathematics Education, 52 (2). pp. 281-294. Springer. ISSN 1863-9690

Jentsch, Armin ORCID: 0000-0002-2423-3955, Casale, Gino, Schlesinger, Lena, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid (2020). Variabilität und Generalisierbarkeit von Ratings zur Qualität von Mathematikunterricht zwischen und innerhalb von Unterrichtsstunden. Unterrichtswissenschaft, 48 (2). pp. 179-197. Springer. ISSN 0340-4099

Doll, Jörg, Jentsch, Armin, Meyer, Dennis, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2020). Zur Reflexion über praktische Lerngelegenheiten: reflexionsbezogene Tätigkeiten angehender Lehrpersonen in universitären und außeruniversitären Praxisphasen. Herausforderung Lehrer*innenbildung, 3 (1). pp. 1-17. Bielefeld: BiSEd. ISSN 5185-9904

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2019). Competence Measurement in (Mathematics) Teacher Education and Beyond: Implications for Policy. Higher Education Policy, 32 (4). S. 597 - 616. BASINGSTOKE: PALGRAVE MACMILLAN LTD. ISSN 1740-3863

Yang, Xinrong, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid (2019). Professional Noticing of Mathematics Teachers: a Comparative Study Between Germany and China. International Journal of Science and Mathematics Education, 17 (5). pp. 943-963. Springer. ISSN 1571-0068

Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid (2018). Measuring Chinese teacher professional competence: adapting and validating a German framework in China. Journal of Curriculum Studies, 50 (5). pp. 638-653. Taylor & Francis. ISSN 0022-0272

Pankow, Lena, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blomeke, Sigrid (2018). Perception of student errors under time limitation: are teachers faster than mathematicians or students? ZDM - the international journal on mathematics education, 50 (4). S. 631 - 643. HEIDELBERG: SPRINGER HEIDELBERG. ISSN 1863-9704

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Doll, Jörg, Buchholtz, Nils, Förster, Sabrina, Kaspar, Kai, Rühl, Anna-Maria, Strauß, Sarah, Bremerich-Vos, Albert, Fladung, Ilka and Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 (2018). Pädagogisches Wissen versus fachdidaktisches Wissen? Struktur des professionellen Wissens bei angehenden Deutsch-, Englisch- und Mathematiklehrkräften im Studium. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 21 (3). pp. 1-38. Springer. ISSN 1434-663X

Schlesinger, Lena, Jentsch, Armin, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blomeke, Sigrid (2018). Subject-specific characteristics of instructional quality in mathematics education. ZDM-the international journal on mathematics education, 50 (3). S. 475 - 491. HEIDELBERG: Springer. ISSN 1863-9704

Doll, Jörg, Jentsch, Armin, Meyer, Dennis, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Kaspar, Kai and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2018). Zur Nutzung schulpraktischer Lerngelegenheiten an zwei deutschen Hochschulen: lernprozessbezogene Tätigkeiten angehender Lehrpersonen in Masterpraktika. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 11 (1). pp. 24-45. Empirische Pädagogik e.V.. ISSN 1867-2779

Kramer, Charlotte, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Ligtvoet, Rudy and Blömeke, Sigrid (2017). Der Einsatz von Unterrichtsvideos in der universitären Ausbildung: Zur Wirksamkeit video- und transkriptgestützter Seminare zur Klassenführung auf pädagogisches Wissen und situationsspezifische Fähigkeiten angehender Lehrkräfte. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (S1). pp. 137-164. Springer. ISSN 1434-663X

Hoth, Jessica, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, Doehrmann, Martina, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blomeke, Sigrid (2017). Professional competences of teachers for fostering creativity and supporting high-achieving students. ZDM-the international journal on mathematics education, 49 (1). S. 107 - 121. HEIDELBERG: Springer. ISSN 1863-9704

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Blomeke, Sigrid, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Busse, Andreas, Doehrmann, Martina and Hoth, Jessica (2017). Professional competencies of (prospective) mathematics teachers-cognitive versus situated approaches. Educational studies in mathematics, 94 (2). S. 161 - 183. DORDRECHT: SPRINGER. ISSN 1573-0816

Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Koenig, Johannes, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Ligtvoet, Rudy and Bloemeke, Sigrid (2017). Using videos in teacher preparation: On the effectiveness of video- and transcriptbased classroom management courses on pre-service teachers' general pedagogical knowledge and situation-specific skills. Z. Erziehwiss., 20. S. 137 - 165. WIESBADEN: SPRINGER VIEWEG-SPRINGER FACHMEDIEN WIESBADEN GMBH. ISSN 1862-5215

Hoth, Jessica, Doehrmann, Martina, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Bloemeke, Sigrid (2016). Diagnostic competence of primary school mathematics teachers during classroom situations. ZDM-the international journal on mathematics education, 48 (1-2). S. 41 - 54. HEIDELBERG: Springer. ISSN 1863-9704

Pankow, Lena, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Blomeke, Sigrid, Hoth, Jessica and Doehrmann, Martina (2016). Early Career Teachers' ability to focus on typical students errors in relation to the complexity of a mathematical topic. ZDM-the international journal on mathematics education, 48 (1-2). S. 55 - 68. HEIDELBERG: Springer. ISSN 1863-9704

Hoth, Jessica, Schwarz, Bjoern, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blomeke, Sigrid (2016). Uncovering predictors of disagreement: ensuring the quality of expert ratings. ZDM-the international journal on mathematics education, 48 (1-2). S. 83 - 96. HEIDELBERG: Springer. ISSN 1863-9704

Blomeke, Sigrid, Busse, Andreas, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Koenig, Johannes and Suhl, Ute (2016). The relation between content-specific and general teacher knowledge and skills. Teach. Teach. Educ., 56. S. 35 - 47. OXFORD: PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD. ISSN 0742-051X

Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Busse, Andreas, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Suhl, Ute (2016). The relation between content-specific and general teacher knowledge and skills. Teaching and Teacher Education, 56. pp. 35-46. Elsevier. ISSN 0742-051X

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, Hoth, Jessica, Koenig, Johannes and Bloemeke, Sigrid (2015). About the Complexities of Video-Based Assessments: Theoretical and Methodological Approaches to Overcoming Shortcomings of Research on Teachers' Competence. Int. J. Sci. Math. Educ., 13 (2). S. 369 - 388. DORDRECHT: SPRINGER. ISSN 1573-1774

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Busse, Andreas, Hoth, Jessica, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Bloemeke, Sigrid (2015). About the Complexities of Video-Based Assessments: Theoretical and Methodological Approaches to Overcoming Shortcomings of Research on Teachers' Competence. International journal of science and mathematics education, 13 (2). 369- 388. DORDRECHT: SPRINGER. ISSN 1573-1774

Koenig, Johannes, Bloemeke, Sigrid and Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 (2015). Early Career Mathematics Teachers' General Pedagogical Knowledge and Skills: Do Teacher Education, Teaching Experience, and Working Conditions Make a Difference? Int. J. Sci. Math. Educ., 13 (2). S. 331 - 351. DORDRECHT: SPRINGER. ISSN 1573-1774

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Bloemeke, Sigrid and Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 (2015). Early Career Mathematics Teachers' General Pedagogical Knowledge and Skills: Do Teacher Education, Teaching Experience, and Working Conditions Make a Difference? International journal of science and mathematics education, 13 (2). 331 - 351. DORDRECHT: SPRINGER. ISSN 1573-1774

Bloemeke, Sigrid, Hoth, Jessica, Doehrmann, Martina, Busse, Andreas, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 and Koenig, Johannes (2015). Teacher Change During Induction: Development of Beginning Primary Teachers' Knowledge, Beliefs and Performance. Int. J. Sci. Math. Educ., 13 (2). S. 287 - 309. DORDRECHT: SPRINGER. ISSN 1573-1774

Bloemeke, Sigrid, Hoth, Jessica, Doehrmann, Martina, Busse, Andreas, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2015). Teacher Change During Induction: Development of Beginning Primary Teachers' Knowledge, Beliefs and Performance. International Journal of Science and Mathematics Education, 13 (2). 287 - 309. DORDRECHT: Springer. ISSN 1571-0068

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Bloemeke, Sigrid, Klein, Patricia, Suhl, Ute, Busse, Andreas and Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 (2014). Is teachers' general pedagogical knowledge a premise for noticing and interpreting classroom situations? A video-based assessment approach. Teaching and Teacher Education, 38. 76 - 89. OXFORD: Elsevier. ISSN 0742-051X

Blömeke, Sigrid, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Busse, Andreas, Suhl, Ute, Benthien, Jessica, Döhrmann, Martina and Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 (2014). Von der Lehrerausbildung in den Beruf – Fachbezogenes Wissen als Voraussetzung für Wahrnehmung, Interpretation und Handeln im Unterricht. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (3). pp. 509-542. Springer VS. ISSN 1434-663X

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 and Felbrich, Anja (2012). Spiegelt sich pädagogisches Wissen in den Kompetenzselbsteinschätzungen angehender Lehrkräfte? Zum Zusammenhang von Wissen und Überzeugungen am Ende der Lehrerausbildung. Zeitschrift für Pädagogik, 58 (4). pp. 476-491. Beltz Juventa. ISSN 0044-3247

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2020). Analyses and Validation of Central Assessment Instruments of the Research Program TEDS-M. In: Student Learning in German Higher Education, pp. 29-51. Springer VS. ISBN 978-3-658-27885-4

Hoth, Jessica, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Döhrmann, Martina, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2018). A Situated Approach to Assess Teachers’ Professional Competencies Using Classroom Videos. In: Mathematics Teachers Engaging with Representations of Practice, pp. 23-45. Springer VS. ISBN 978-3-319-70593-4

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Busse, Andreas, Döhrmann, Martina and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2014). Professional Knowledge of (Prospective) Mathematics Teachers – its Structure and Development. In: Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, pp. 35-50. ISBN 978-0-86491-361-6

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Benthien, J., Döhrmann, Martina and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2013). Expert Ratings as an Instrument for Validating Results of Video-Based Testing. In: Proceedings of the 37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education PME in Kiel/Germany, p. 83. PME. ISBN 978-3-89088-287-1

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Blömeke, Sigrid, Lehmann, Rainer, Döhrmann, Martina, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Buchholtz, Nils ORCID: 0000-0003-4254-7525 and Suhl, Ute (2012). Empirische Studien zur Wirksamkeit der Mathematiklehrerausbildung. In: Beiträge zum Mathematikunterricht, WTM. ISBN ‎978-3942197182

Buchholtz, Nils ORCID: 0000-0003-4254-7525, Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lehmann, Rainer, Schwarz, B. and Suhl, Ute (2011). Entwicklung von Professionswissen im Lehramtsstudium. Eine Längsschnittstudie an fünf deutschen Universitäten. In: Kompetenzorientierung in Schule und Lehrerbildung. Perspektiven der bildungspolitischen Diskussion, der Bildungsforschung und der Lehrerbildung, pp. 201-204. LIT. ISBN ‎978-3643114785

This list was generated on Tue Sep 28 08:20:24 2021 CEST.