![]() | Up a level |
Book, conference item or legal commentary
Fludernik, Monika ORCID: 0000-0002-2408-702X and Packard, Stephan
ORCID: 0000-0002-8696-8631, eds.
(2021).
Being untruthful. Lying, fiction, and the non-factual.
Nomos.
ISBN 978-3-95650-857-8
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631, Rauscher, Andreas, Sina, Véronique, Thon, Jan-Noël, Wilde, Lukas R.A. and Wildfeuer, Janina
(2019).
Comicanalyse. Eine Einführung.
Stuttgart:
Metzler.
ISBN 978-3-476-04775-5
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 and Wilde, Lukas, eds.
(2018).
Charlie Hebdo: Nicht nur am 7. Januar 2015!
OA-Publikation der Gesellschaft für Comicforschung.
Journal Article
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2023).
Mediale Kontrolle.
Diskursmonitor.
Siegen:
Universität, Germanistisches Seminar.
ISSN 2700-2853
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2023).
Inferential Revision in Comics Page Interpretation. A Hermeneutic Approach to Renogotiating Panel Comprehension.
Closure: Kieler e-Journal für Comicforschung, 9,5 (Sonderausgabe).
pp. 118-137.
Kiel:
Universität.
ISSN 2363-7765
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 and Wilde, Lukas R.A.
(2021).
What More Can Semiotics do for Comics? Looking at Their Social, Political, and Ideological Significations.
Punctum: international journal of semiotics, 2 (7).
pp. 5-15.
Thessaloniki:
Aristotle University.
ISSN 2459-2943
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2019).
Which Donald is this? Which tyche is this? A semiotic approach to nomadic cartoonish Characters.
Frontiers of Narrative Studies, 2 (5).
pp. 248-267.
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2018).
›37-mal die Welt gerettet‹: Eine kleine Typologie der Selbstreferenz und Selbstreflexivität im Comic, auch anhand Chris Ware und Tom King.
CLOSURE (4.5).
pp. 47-61.
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2018).
Der dramatische Reichtum der Multimodalität. Überlegungen zur Selbstorganisation semiotischer Ressourcen anhand von Sichtbarkeit und Visualität.
IMAGE (28).
pp. 123-136.
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2018).
The Inventibility of Other Audiences: Thoughts on the Popular Ideology of Fiction in Transnational Comic Books, on the Occasion of Captain Marvel #1.
International Journal of Comic Art, 20 (1).
pp. 65-81.
ISSN 1531-6793
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2017).
Eine transitorische Praxis. Spracherkennungssoftware als Reflexionsfläche akademischer Textproduktion.
Zeitschrift für Medienwissenschaft, 9 (2).
pp. 187-191.
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2023).
Tintin zurück ins Schloss! Imaginierte Räume in Hergés Abenteuercomics.
In:
Ordnungen des Außerordentlichen. Abenteuer - Raum - Gesellschaft,
pp. 125-153.
Brill Fink.
ISBN 978-3-7705-6760-7
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2022).
Erfundene Umstürze in Panels. Zur Zeichnung des Dokumentarischen, des Fiktionalen und des Politischen in Comics.
In:
Umbruch - Bild - Erinnerung. Beziehungsanalysen in nationalen und transnationalen Kontexten,
pp. 50-69.
V & R unipress.
ISBN 978-3-7370-1379-6
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2022).
Nur ein Athen gewesen?. Zu einem Motiv des aufklärerischen Misstrauens gegen das Publikum populärer Fiktionen nach Lessing.
In:
Alles Verblendung?. Was wir (nicht) wahrnehmen können, sollen, wollen,
pp. 275-286.
Aisthesis.
ISBN 978-3-8498-1826-5
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2022).
Soziale Imaginationen im narrativen Bildverstehen.
In:
Bildmedien. Materialität - Semiotik - Ästhetik,
pp. 245-258.
deGruyter.
ISBN 978-3-11-076399-7
Fludernik, Monika ORCID: 0000-0002-2408-702X and Packard, Stephan
ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2021).
Introducing the Lie to Narratology. Concepts, Contexts, and Functions of Lying as Non-Factual Discourse.
In:
Being Untruthful,
pp. 7-36.
Ergon.
ISBN 978-3-95650-857-8
Fludernik, Monika ORCID: 0000-0002-2408-702X and Packard, Stephan
ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2021).
Titelei/Inhaltsverzeichnis [aus dem Buch Being Untruthful].
In:
Being Untruthful,
pp. 1-6.
Ergon.
ISBN 978-3-95650-857-8
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2021).
Waiting for the Emperor's New Clothes: The Temporal Order of the Public Lie.
In:
Being Untruthful,
pp. 99-120.
Nomos.
ISBN 978-3-95650-857-8
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2020).
Diskursinterventionen in der Kritik medialer Kontrolle: Vier Thesen.
In:
Diskursintervention. Normativer Maßstab der Kritik und praktische Perspektiven zur Kultivierung öffentlicher Diskurse,
pp. 39-53.
ISBN 978-3-658-30559-8
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2020).
Factualities and their Dependence on Concepts of the Fictional and the Mendacious.
In:
Narrative Factuality. A Handbook,
pp. 95-109.
Berlin:
de Gruyter.
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2020).
Gazing Upon the Cyborg as An Unreliable Cartoon: On Some Issues from Superior Iron Man (2014-2015).
In:
Medial Bodies Between Fiction and Faction,
pp. 21-39.
Bielefeld:
transcript.
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2019).
Conjugations of the ›What If‹: Golden Age Science Fiction From Thought Experiment to Narrative Critique.
In:
Literature as Thought Experiment,
pp. 185-201.
Paderborn:
Fink.
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2019).
Narrativik und Narratologie: Zur diskursiven Verschränkung zweier Ambitionen der historischen Erzählforschung.
In:
Historische Narratologie,
pp. 125-137.
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2019).
Ökonomische Zurichtungen populärer Bilder.
In:
Ökonomie und Bildmedien,
pp. 112-128.
Berlin:
de Gruyter.
ISBN 9783110602302
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2018).
Die Erfindbarkeit fremder Publika: Zur Ver-Zeichnung kultureller Transveralität in Captain Marvel.
In:
Literaturkontakte. Kulturen – Medien – Märkte,
pp. 21-40.
Berlin:
Frank & Timme.
ISBN 9783732904372
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2018).
E-Readers and Polytextual Critique: On Some Emerging Material Conditions in the Early Age of Digital Reading.
In:
Reading Books and Prints as Cultural Objects,
pp. 253-277.
Cham:
Palgrave Macmillan.
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2018).
Latente und manifeste Interferenzen von Bild und Schrift in Bewegung: Leseszenen an neuesten Medien in Film und Fernsehen.
In:
Interferenzen – Dimensionen und Phänomene der Überlagerung in Literatur,
pp. 249-264.
Innsbruck:
UP.
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2017).
Historical Time in Panel Spaces. Chronotopic Appropriations in Comics.
In:
Geschichte im Comic,
pp. 57-74.
Berlin:
Bachmann.
ISBN 978-3-941030-96-1
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2017).
How Factual are Factual Comics? Parasitic Imaginations in Referential Cartoons.
In:
Science meets Comics,
pp. 19-27.
Bachmann.
ISBN 978-3-941030-92-3
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2017).
Sagbares und Sichtbares jenseits von Schrift und Bild: Aufteilungen des Sinnlichen im Comic.
In:
Comics an der Grenze. Sub/versionen von Form und Inhalt,
pp. 131-143.
Berlin:
Bachmann.
ISBN 978-3-941030-98-5
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2017).
Ver-Zeichnungen kybernetischer Körper. Spekulationen zum nächsten Menschen in Bildmedien.
In:
Möglichkeit Mensch. Körper – Sphären – Apparaturen,
pp. 152-158.
Berlin:
Neofelis.
ISBN 978-3-95808-137-6
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2016).
Bilder erfinden. Fiktion als Reduktion und Redifferenzierung in graphischen Erzählungen.
In:
Fiktion im Vergleich der Künste und Medien,
pp. 125-143.
Berlin:
de Gruyter.
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2016).
The Drawn-Out Gaze of the Cartoon: A Psychosemiotic Look at Subjectivity in Comic Book Storytelling.
In:
Subjectivity across Media,
pp. 111-124.
New York:
Routledge.
ISBN 9780367876609
Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631
(2016).
›One day, I shall come back.‹ Lazarus-Motive in spekulativer und generischer Science Fiction: In Doctor Who und bei Heinleins Lazarus Long.
In:
Lazarus. Kulturgeschichte einer Metapher,
pp. 171-200.
Heidelberg:
Winter.