Up a level |
Journal Article
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Ligtvoet, Rudy ORCID: 0000-0001-6546-0911, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2024). Discontinued knowledge growth: on the development of teachers’ general pedagogical knowledge at the transition from higher education into teaching practice. Teachers and Teaching, 30 (1). pp. 1-19. Routledge, Taylor & Francis Group. ISSN 1354-0602
Felske, Caroline ORCID: 0000-0003-2966-7514, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381, Ross, Natalie and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2020). Pädagogisches Wissen von berufstätigen Mathematiklehrkräften. Validierung der Konstruktrepräsentation im TEDS-M-Test. Diagnostica, 66 (2). pp. 110-122. Hogrefe. ISSN 0012-1924
Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Schaper, Niclas ORCID: 0000-0001-7648-7271 (2019). Learning opportunities in teacher education and proficiency levels in general pedagogical knowledge: new insights into the accountability of teacher education programs. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 31 (2). pp. 221-249. Springer. ISSN 1874-8597
Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2019). Modellierung von Kompetenzniveaus im pädagogischen Wissen bei angehenden Lehrkräften. Zur kriterialen Beschreibung von Lernergebnissen der fächerübergreifenden Lehramtsausbildung. Zeitschrift für Pädagogik, 65 (3). pp. 355-377. Beltz. ISSN 0044-3247
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, Tachtsoglou, Sarantis and Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 (2016). Comparing the Change of Teaching Motivations among Preservice Teachers in Austria, Germany, and Switzerland: Do In-School Learning Opportunities Matter? International Journal of Higher Education, 5 (3). pp. 91-103. Sciedu Press. ISSN 1927-6044
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 (2015). Der Erwerb von pädagogischem Wissen bei angehenden Lehrkräften in unterschiedlichen Ausbildungskontexten: Zur Wirksamkeit der Lehrerausbildung in Deutschland und Österreich. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2). pp. 247-277. Springer. ISSN 1434-663X
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 and Seifert, Andreas (2018). Pädagogisches Wissen von Lehramtsstudierenden im Praxissemester: Ziel schulpraktischen Lernens? In: Learning to Practice, Learning to Reflect?, pp. 287-323. Springer VS. ISBN 978-3-658-19535-9
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, Tachtsoglou, Sarantis ORCID: 0000-0002-0804-1996, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 and Römer, J. (2016). Der Einfluss schulpraktischer Lerngelegenheiten auf die Veränderung der Berufswahlmotivation bei Lehramtsstudierenden in Deutschland, Österreich und der Schweiz. In: Entwicklungsprozesse angehender Lehrpersonen in den Berufspraktischen Studien, pp. 65-84. Waxmann. ISBN 978-3-8309-3477-6
Preprints, Working Papers or Reports
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381, Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434 and Bremerich-Vos, Albert ORCID: 0000-0002-5131-3256 (2022). Wissenstest zum Sprach- und Textverständnis – Dokumentation zum Studiport-Test und Online-Selbsttestmodul für Studierende und Studienanwärter*innen. Documentation.