Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Creators | Date | No Grouping
Jump to: A | B | C | D | E | F | G | H | J | K | L | M | N | O | P | R | S | T | V | W | Y
Number of items: 146.

A

Artmann, Michaela, Gantefort, Christoph, Herzmann, Petra, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kricke, Meike, Karduck, Stefan, Rohr, Dirk ORCID: 0000-0003-4761-3456 and Roth, Hans-Joachim (2012). Evaluation. In: Bildungswissenschaften: Das Kölner Modell von der Erprobung zur Implementierung, pp. 101-127. Waxmann. ISBN 978-3-8309-7721-6

Artmann, Michaela, Herzmann, Petra and Flagmeyer, I. (2012). Das Modul Unterrichten. In: Bildungswissenschaften: Das Kölner Modell von der Erprobung zur Implementierung, pp. 36-41. Waxmann. ISBN 978-3-8309-7721-6

Authier, Gilles and Haude, Katharina ORCID: 0000-0003-1706-7060 (2012). Introduction. In: Ergativity, Valency and Voice, pp. 1-14. Berlin/New York: Mouton de Gruyter. ISBN 9783110227727

B

Bachtsevanidis, Vasili, Becker-Mrotzek, Michael, Gantefort, Christoph and Roth, Hans-Joachim (2012). Das Modul Deutsch als Zweitsprache. In: Bildungswissenschaften: Das Kölner Modell von der Erprobung zur Implementierung, pp. 61-66. ISBN 978-3-8309-2721-1

Backhaus, Johanna, Merkelbach, Imke and Hanke, Petra (2012). Bedingungen der Kooperation in Netzwerken im Rahmen der Gestaltung des Übergangs von der Kita zur Grundschule – Ergebnisse der qualitativen Teilstudie des Projekts TransKiGs NRW. In: Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule, pp. 111-114. Wiesbaden: Springer VS. ISBN 978-3-531-18608-5

Becker, Martin ORCID: 0000-0002-6750-2633 (2012). La concordance des temps – un cas d’absence ? In: Phénomènes d’absence en français: faits linguistiques et voies d’analyse., pp. 233-258. Frankfurt: Klostermann. ISBN 9783465037576

Berg, Alena, Ecarius, Jutta and Hößl, Stefan E. (2012). Reversion schulischer Erfahrungen in Biographien von Jugendlichen in berufsvorbereitenden Fördermaßnahmen – der Typus phasenweiser biographischer Gefährdungen. In: Jahrbuch Jugendforschung, pp. 47-75. Wiesbaden: Springer. ISBN 978-3-531-19716-6

Bernecker, Sven (2012). Reinholds Erkenntnistheorie des Dissens. In: Wille, Willkür, Freiheit: Reinholds Freiheitskonzeption im Kontext der Philosophie, pp. 453-469. Berlin: de Gruyter. ISBN 9783110273243

Beßelmann, Karl-Ferdinand (2012). Schulprämien der Frühen Neuzeit aus dem Rheinland und den Generalstaaten in der Universitäts- und Stadtbibliothek Köln. In: Überlieferungs- und Gebrauchsspuren in Historischen Buchbestände: Symposion in Düsseldorf am 10. November 2009, pp. 217-249. Köln: Univ. - und Stadtbibliothek. ISBN 978-3-931596-64-4

Beßelmann, Karl-Ferdinand, Kostädt, Peter, Maier, Christine and Welters, André (2012). Digitalisierung – ein zentrales Aufgabengebiet der Universitäts- und Stadtbibliothek Köln. In: Digitalisierung in Regionalbibliotheken, pp. 223-230. Frankfurt am Main: Klostermann. ISBN 978-3-465-03759-0

Blömeke, Sigrid, Buchholtz, Nils, Suhl, Ute and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2012). Zwei Kulturen? Mathematiklehramtsstudierende mit unterschiedlichen Zweitfächern. In: Mathematikunterricht im Kontext von Realität, Kultur und Lehrerprofessionalität, pp. 184-195. Vieweg+Teubner Verlag. ISBN 978-3-8348-2388-5

Boenisch, Jens (2012). Vorwort. In: Lernverhalten von Kindern mit Hydrocephalus. Zur Bedeutung des räumlichen Denkens für schulisches Lernen, pp. 13-16. Athena. ISBN ‎978-3898964722

Boenisch, Jens and Huber, C. (2012). Das Modul Sonderpädagogische Grundlagen. In: Bildungswissenschaften: Das Kölner Modell von der Erprobung zur Implementierung, pp. 49-56. Waxmann. ISBN 978-3-8309-7721-6

Bonifazi, Anna (2012). The Meaning of Melody: Remarks on the Performance-Based Analysis of Bosniac Epic Song. In: Child's Children: Ballad Study and Its Legacies, pp. 293-309. Trier: Wissenschaflticher Verlag Trier. ISBN 978-3868214246

Bonifazi, Anna and Elmer, David F. (2012). Composing lines, performing acts: clauses, discourse acts, and melodic units in a South Slavic epic song. In: Orality, Literacy and Performance in the Ancient World Vol.9, pp. 89-109. Leiden; Boston: Brill. ISBN 978-90-04-21774-4

Bunčić, Daniel ORCID: 0000-0002-1090-8907 (2012). The standardization of Polish orthography in the sixteenth century. In: Orthographies in Early Modern Europe, pp. 219-257. Berlin: de Gruyter. ISBN 9783110288124

C

Chwaszcza, Christine ORCID: 0000-0003-3847-3148 (2012). The Practical Conditions of Sovereignty of the People: The Status of Citzens in Multi-level Organizations. In: Territories of Citizenship, pp. 81-99. Houndsmill, Basingstoke: Palgrave Macmillan. ISBN 978-0-230-34775-5

D

Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Schreiber, Melanie, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Seifert, Andreas (2012). Lerngelegenheiten im erziehungswissenschaftlichen Studium. In: Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung, pp. 87-118. Waxmann. ISBN 978-3-8309-2625-2

Davidov, Eldad ORCID: 0000-0002-3396-969X and Braun, Michael (2012). What do citizens expect from a democracy? An invariance test and comparison between East and West Germany with the ISSP 2004. In: Methods, Theories, and Empirical Applications in the Social Sciences, pp. 213-219. Wiesbaden: Springer VS. ISBN 978-3-531-17130-2 (print) ; 978-3-531-18898-0 (ebook)

Dederich, Markus (2012). Heilpädagogik und Disability Studies als Kulturwissenschaften – Umrisse eines Forschungsprogramms. In: Disability Studies, pp. 91-104. Springer VS. ISBN 978-3-531-18177-6

Dederich, Markus (2012). Inklusion als Menschenrecht und Bedingung der Möglichkeit für Chancengleichheit? In: Chancengleichheit und Behinderung im Bildungswesen. Gerechtigkeitstheoretische und sonderpädagogische Perspektiven, pp. 24-52. Freiburg i. Br.: Alber. ISBN 978-3495484951

Dederich, Markus (2012). Ästhetische und ethische Grenzen der Barrierefreiheit. In: Wege zur Kultur. Barrieren und Barrierefreiheit in Kultur- und Bildungseinrichtungen, pp. 101-115. Böhlau. ISBN 978-3412207847

Düwell, Susanne and Pethes, Nicolas (2012). Noch nicht Wissen - Die Fallsammlung als Prototheorie in Zeitschriften der Spätaufklärung. In: Literatur und Nicht-Wissen. Historische Konstellationen, pp. 131-148. Zürich, Schweiz: diaphanes. ISBN 978-3-03734-189-6

E

Ecarius, Jutta (2012). 'Generationenordnung' der Jugendphase: Zum Wandel von Jugendkonzeptionen und gegenwärtigen Sozialisationskontexten. In: Jugend und Differenz, pp. 27-50. Wiesbaden: Springer. ISBN 978-3-531-16858-6

Ecarius, Jutta (2012). Significance of Family and School, Educational Standards, and Social Reproduction in Education. In: The Politicization of Parenthood, pp. 153-163. Dodrecht: Springer. ISBN 978-94-007-2971-1

Ecarius, Jutta and Fuchs, Thorsten (2012). Biografieforschung. In: Klinkhardt Lexikon Erziehungswissenschaft, pp. 195-197. Bad Heibrunn: Klinkhardt. ISBN 978-3-8252-8468-8

Ecarius, Jutta and Köbel, Nils (2012). Das narrationsstrukturelle Verfahren in der Kindheitsforschung. In: Methoden der Kindheitsforschung. Ein Überblick über Forschungszugänge zur kindlichen Perspektive, pp. 222-233. Weinheim: Beltz Juventa. ISBN 978-3-7799-1553-9

Eckerth, Melanie, Hanke, Petra and Hein, Anna Katharina (2012). Schulische Bedingungen des Lehrens und Lernens im Anfangsunterricht der Grundschule - ausgewählte Ergebnisse aus dem FiS-Projekt. In: Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule, pp. 65-68. Wiesbaden: Springer VS. ISBN 978-3-531-18608-5

Eckerth, Melanie, Hanke, Petra and Hein, Anna Katharina (2012). Schutzfaktoren zur Unterstützung der Übergangsbewältigung von der Kindertageseinrichtung in die Grundschule - Ergebnisse aus dem FiS-Projekt. In: Kooperation von KiTa und Grundschule. Eine Herausforderung für das pädagogische Personal, pp. 57-70. ISBN 978-3-556-06244-9

Erbe, Marcus (2012). Repainting a Landscape: Abstracted Concreteness in La fleur future. In: Le monde sonore de / The sound world of / Die Klangwelt des François Bayle, pp. 198-204. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-418-4

Erbe, Marcus, Bayle, François, Emmerson, Simon, Meric, Renaud, Paland, Ralph and von Blumröder, Christoph (2012). François Bayle’s extra-musical sources / Les sources extra-musicales de François Bayle. Round table with François Bayle, Simon Emmerson, Marcus Erbe, Renaud Meric, Ralph Paland and Christoph von Blumröder. In: Le monde sonore de / The sound world of / Die Klangwelt des François Bayle, pp. 121-130. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-418-4

Erbe, Marcus, Brümmer, Ludger, Mion, Philippe, Smalley, Denis, Tutschku, Hans and Vande Gorne, Annette (2012). Hommage à François Bayle. With Ludger Brümmer, Philippe Mion, Denis Smalley, Hans Tutschku, Annette Vande Gorne and Marcus Erbe. In: Le monde sonore de / The sound world of / Die Klangwelt des François Bayle, pp. 315-331. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-418-4

F

Frost, Ursula (2012). Bildung und Öffentlichkeit – Über allgemeine und politische Bildung. In: Humane Ökologie, pp. 15-30. Paderborn: Schöningh. ISBN 978-3-506-77557-3

Frotscher, Michael (2012). The fate of PIE final *-r̥ in Vedic and Latin. In: The Sound of Indo-European. Phonetics, Phonemics, and Morphophonemics, pp. 73-96. Copenhagen: Museum Tusculanum Press. ISBN 978-87-635-3838-1

G

Gamper, Markus and Reuter, Julia (2012). Pilgern als spirituelle Selbstfindung oder religiöse Pflicht? Empirische Befunde zur Pilgerpraxis auf dem Jakobsweg. In: Doing Modernity - Doing Religion, pp. 207-231. Springer VS. ISBN 978-3-531-18210-0

Gersmann, Gudrun ORCID: 0000-0002-6394-125X (2012). Liberté, Egalité, Fraternité. Zur Aktualität eines Slogans. In: Europäische Erinnerungsorte 2. Das Haus Europa, pp. 571-576. München:

Groß, Martin, Kappmeier, Jan-Philipp W., Schmidt, Daniel R. ORCID: 0000-0001-7381-912X and Schmidt, Melanie ORCID: 0000-0003-4856-3905 (2012). Approximating Earliest Arrival Flows in Arbitrary Networks. In: Algorithms – ESA 2012 : 20th Annual European Symposium, Ljubljana, Slovenia, September 10-12, 2012. Proceedings, pp. 551-562. Berlin: Springer. ISBN 978-3-642-33090-2

H

Haude, Katharina ORCID: 0000-0003-1706-7060 (2012). Movima. In: Lenguas de Bolivia, Tomo II: Amazonía, pp. 375-413. La Paz: ISBN 9995414759

Haude, Katharina ORCID: 0000-0003-1706-7060 (2012). Undergoer orientation in Movima. In: Ergativity, Valency and Voice, pp. 259-288. Berlin/New York: Mouton de Gruyter. ISBN 9783110227727

Hendrich, Béatrice (2012). Der türkische Roman Einleitender Artikel in: Eine Literaturgeschichte in Essays Band 1: Von Ahmet Mithat bis A.H. Tanpınar Aus dem Türkischen übersetzt von Béatrice Hendrich. In: Berna Moran Der türkische Roman Eine Literaturgeschichte in Essays Band 1: Von Ahmet Mithat bis A.H. Tanpınar Aus dem Türkischen übersetzt von Béatrice Hendrich, Wiesbaden: Harrassowitz Verlag.

Hennemann, Thomas, Hagen, Tobias and Hillenbrand, Clemens (2012). Dropout aus der Schule – Empirisch abgesicherte Risikofaktoren und wirksame pädagogische Maßnahmen. In: Schulabbruch – ohne Ticket in die Zukunft?, pp. 147-173. Verlag Julius Klinkhardt. ISBN 978-3-7815-5158-9

Heyder, Aribert, Davidov, Eldad ORCID: 0000-0002-3396-969X and Schmidt, Peter (2012). Ten years after – Relations between authoritarianism, ethnocentrism, outgroup devaluation and ingroup favoritism in Germany, 1996 and 2006. In: Methods, Theories, and Empirical Applications in the Social Sciences, pp. 175-183. Wiesbaden: VS Verlag. ISBN 978-3-531-17130-2 (print) ; 978-3-531-18898-0 (ebook)

Hill, Eugen ORCID: 0000-0002-2252-0520 (2012). Hidden sound laws in the inflectional morphology of Proto-Indo-European. A phonological account of the primary first singular of thematic verbs and the instrumental case of thematic nouns and adjectives. In: The sound of Indo-European. Phonetics, Phonemics and Morphophonemics, pp. 169-207. Copenhagen: Museum Tusculanum Press. ISBN 978-87-635-3838-1

Hill, Eugen ORCID: 0000-0002-2252-0520 and Frotscher, Michael (2012). The Accentuation of Old Indic Reduplicated (3rd Class) Presents. In: The Indo-European Verb - Proceedings of the Conference of the Society for Indo-European Studies, Los Angeles, 13-15 September 2010, pp. 105-114. Wiesbaden: Reichert. ISBN 9783895008641

Hugger, Kai-Uwe (2012). Bildung im gegenwärtigen Mediatisierungsprozess. In: Handbuch Kulturelle Bildung, pp. 496-500. kopaed. ISBN 978-3-86736-330-3

Hugger, Kai-Uwe (2012). Sozialökologische Mediensozialisationsforschung und digitale Jugend. In: Humane Ökologie, pp. 83-99. Schöningh. ISBN 978-3506775573

Hölkeskamp, Karl-Joachim (2012). Friedrich Münzer – Werk und Wirkung. In: Friedrich Münzer, Kleine Schriften, XIII-XLVI. Stuttgart: Steiner. ISBN 978-3-515-10127-1

Hüttemann, Andreas (2012). Ceteris-paribus-Gesetze in der Physik. In: Philosophie der Physik, Berlin: Suhrkamp. ISBN ‎978-3518296332

J

Jäger, Agnes ORCID: 0000-0002-7713-1450 (2012). Phonetik und Phonologie. In: Germanistik. Sprachwissenschaft – Literaturwissenschaft – Schlüsselkompetenzen, pp. 37-47. Stuttgart: Metzler. ISBN 978-3-476-00399-7 (eBook) , 978-3-476-02298-1 (Print)

Jäger, Agnes ORCID: 0000-0002-7713-1450 (2012). Syntax. In: Germanistik. Sprachwissenschaft – Literaturwissenschaft – Schlüsselkompetenzen, pp. 64-79. Stuttgart: Metzler. ISBN 978-3-476-00399-7 (eBook) , 978-3-476-02298-1 (Print)

Jäger, Agnes ORCID: 0000-0002-7713-1450 and Penka, Doris (2012). Development of sentential negation in German. In: Comparative Germanic Syntax - The state of the art, pp. 199-222. Amsterdam: Benjamins. ISBN 9789027255747 (Print) ; 9789027273642 (Online)

K

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Blömeke, Sigrid, Lehmann, Rainer, Döhrmann, Martina, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Buchholtz, Nils ORCID: 0000-0003-4254-7525 and Suhl, Ute (2012). Empirische Studien zur Wirksamkeit der Mathematiklehrerausbildung. In: Beiträge zum Mathematikunterricht, WTM. ISBN ‎978-3942197182

Klein, Thamar ORCID: 0000-0002-4815-5031 (2012). Configuring Trans* Citizens in South Africa: Somatechnics, Self-Formation and Governmentality. In: Rethinking Biomedicine and Governance in Africa. Contributions from Anthropology, pp. 43-74. Bielefeld: Transcript. ISBN 978-3839420287

Kleinau, Elke ORCID: 0000-0003-4255-6747 (2012). Konstruktionen von Heimat und Fremde in autobiografischen Zeugnissen deutscher Lehrerinnen. In: Eigen und anders - Beiträge aus der Geschlechterforschung und der psychoanalytischen Pädagogik, pp. 51-64. ISBN 978-3-8474-0001-1

Kleinau, Elke ORCID: 0000-0003-4255-6747 and RENDTORFF, BARBARA (2012). ‚Geschlecht wird immer mitgedacht...‘. In: Differenz, Diversität und Heterogenität in erziehungswissenschaftlichen Diskursen, pp. 7-12. ISBN 978-3-8474-0073-8

Kleinau, Elke ORCID: 0000-0003-4255-6747 and Rendtorff, Barbara (2012). Einleitung. In: Eigen und anders - Beiträge aus der Geschlechterforschung und der psychoanalytischen Pädagogik, pp. 7-13. ISBN 978-3-8474-0001-1

Kohnen, Thomas (2012). Bible Translations. In: Handbooks of Linguistics and Communication Science (HSK), pp. 1039-1050.

Kohnen, Thomas (2012). Corpora and Performativity. In: Korpuspragmatik. Thematische Korpora als Basis diskurslinguistischer Analysen, pp. 175-194. Berlin: Mouton de Gruyter.

Kohnen, Thomas (2012). Performative and non-performative uses of speech-act verbs in the history of English. In: Investigations into the Meta-Communicative Lexicon of English. A Contribution to Historical Pragmatics, pp. 207-221. Amsterdam/Philadelphia: Benjamins.

Kohnen, Thomas (2012). Prayers in the history of English: a corpus-based study. In: English Corpus Linguistics: Crossing Paths., pp. 165-180. Amsterdam/New York: Rodopi.

Kohnen, Thomas and Mair, Christian (2012). Technologies of communication. In: The Oxford Handbook of the History of English, pp. 261-284. New York: Oxford University Press.

Kramer, Stefan (2012). Diskurse von Harmonie und Wettbewerb und die postnationale Konstruktion eines "Cultural China". In: Kultur des Wettbewerbs – Wettbewerb der Kulturen, pp. 125-141. Stuttgart: Franz Steiner Verlag. ISBN 978-3-515-10171-4

Köhn, Stephan (2012). Yaji und Kita auf Abwegen : Reisen als literarisches Sujet in der späten Edo-Zeit am Beispiel von Kanagaki Robuns 'Auf Schusters Rappen nach Narita' (Narita dôchû hizakurige, 1856). In: Reisen, Dialoge, Begegnungen : Festschrift für Franziska Ehmcke, pp. 3-19. Berlin: Lit. ISBN 9783643117786

Kölligan, Daniel ORCID: 0000-0002-3134-8398 (2012). Dying in Diogenes - the use of τελευτάω and similar verbs in Diogenes Laertius and beyond. In: Hyperboreans. Essays in Greek and Latin Poetry, Philosophy, Rhetoric and Linguistics, pp. 395-428. São Paulo: Humanitas. ISBN 9788577321995 8577321991

Kölligan, Daniel ORCID: 0000-0002-3134-8398 (2012). Germanic names in Latin inscriptions: Names of the Germani cisrhenani and the Ubii. In: Personal Names in the Western Roman World, pp. 199-222. Berlin: curach bhán publications. ISBN 978-3942002059

Kölligan, Daniel ORCID: 0000-0002-3134-8398 (2012). Patterns of Suppletion in Classical Armenian: The Case of Motion Verbs. In: The Indo-European Verb: proceedings of the Conference of the Society for Indo-European Studies, pp. 167-177. Wiesbaden: Reichert Verlag. ISBN 9783895008641

Kölligan, Daniel ORCID: 0000-0002-3134-8398 (2012). Regular sound change and word‐initial */i̯/‐ in Armenian. In: Laws and Rules in Indo‐European, pp. 134-146. Oxford: Oxford University Press. ISBN 9780199609925

Kölligan, Daniel ORCID: 0000-0002-3134-8398 (2012). Three Mycenaean warrior names. In: Études mycéniennes 2010. Actes du XIII[e] colloque international sur les textes égéens (Sèvres, Paris, Nanterre, 20-23 septembre 2010), pp. 475-488. Pisa/Roma: Fabrizio Serra editore.

König, Christiane (2012). Klon. In: What Can a Body Do? Praktiken und Figurationen des Körpers in den Kulturwissenschaften, pp. 138-143. Frankfurt a. M.: Campus. ISBN 9783593396415

König, Christiane (2012). Reproduzieren. In: What Can a Body Do? Praktiken und Figurationen des Körpers in den Kulturwissenschaften, pp. 83-96. Frankfurt a. M.: Campus. ISBN 9783593396415

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2012). Die Entwicklung von pädagogischem Unterrichtswissen: Theoretischer Rahmen, Testinstrument, Skalierung und Ergebnisse. In: Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung, pp. 143-182. Waxmann. ISBN 978-3830926252

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2012). Pädagogisches Professionswissen von angehenden Grundschullehrkräften – Ergebnisse aus TEDS-M und der Ergänzungsstudie LEK. In: Bedingungen des Lehrens und Lernens in der Grundschule, pp. 141-144. Springer VS. ISBN 978-3-531-18608-5

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2012). Wandel der Beurteilungspraxis hin zur Arbeit mit Zielen und festgelegten Kompetenzen. In: Migration und schulischer Wandel: Leistungsbeurteilung, pp. 107-122. Springer VS. ISBN 978-3-531-15380-3

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2012). Zum Einfluss der Schulpraxis im Lehramtsstudium auf den Erwerb von pädagogischem Wissen: Spielen erste Unterrichtsversuche eine Rolle? In: Forschung zur (Wirksamkeit der) LehrerInnenbildung, pp. 143-159. LIT. ISBN 978-3-643-50400-5

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248 and Schreiber, Melanie (2012). Teachers' Beliefs about Retention: Effects on Teaching Quality. In: Teachers' Pedagogical Beliefs: Definition and Operationalisation - Connections to Knowledge and Performance - Development and Change, pp. 191-204. Waxmann. ISBN 978-3-8309-2696-2

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Seifert, Andreas (2012). Der Erwerb von pädagogischem Professionswissen: Ziele, Design und zentrale Ergebnisse der LEK-Studie. In: Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung, pp. 7-31. Waxmann. ISBN 978-3-8309-2625-2

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Tachtsoglou, Sarantis (2012). Pädagogisches Professionswissen und selbsteingeschätzte Kompetenz. In: Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung, pp. 284-297. Waxmann. ISBN 978-3-8309-7625-7

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Tachtsoglou, Sarantis and Seifert, Andreas (2012). Individuelle Voraussetzungen, Lerngelegenheiten und der Erwerb von pädagogischem Professionswissen. In: Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung, pp. 243-283. Waxmann. ISBN 978-3-8309-7625-7

L

Lammersen, Christiane, Schmidt, Melanie ORCID: 0000-0003-4856-3905 and Sohler, Christian (2012). Probabilistic k-Median Clustering in Data Streams. In: Approximation and Online Algorithms : WAOA 2012, pp. 70-81. Berlin: Springer. ISBN 978-3-642-38016-7

Leuker, Maria-Theresia ORCID: 0000-0002-2383-8792 (2012). D’Amboinsche Rariteitkamer (1705) van Georg Everhard Rumphius (1627–1702) als „Derde ruimte“. In: Vielheit und Einheit der Germanistik weltweit. Vorträge gehalten auf dem XII. Kongress der Internationalen Vereinigung für Germanistik, Universität Warschau, 30.07. – 07.08.2010., pp. 175-181. Warschau:

Liebrand, Claudia (2012). A New Theory of Genres. Some Reflections. In: German Studies in India, pp. 95-112. München: Iudicium. ISBN 978-3862050772

Ludes, Peter (2012). Schlüsselbilder und Schlüssel zu Unsichtbarem : Brasilianische, chinesische, deutsche und US-amerikanische Fernsehsichten. In: Fernsehbilder im Ausnahmezustand : zur Rhetorik des Televisuellen in Krieg und Krise, pp. 65-96. Berlin: Weidler Buchverlag. ISBN 9783896935632

M

Meuleman, Bart ORCID: 0000-0002-0384-5995, Davidov, Eldad ORCID: 0000-0002-3396-969X, Schmidt, Peter and Billiet, Jaak (2012). Social location and value priorities. A European-wide comparison of the relation between socio-demographic variables and human values. In: Society and Democracy in Europe, pp. 45-67. London: Routledge. ISBN 9781138830233 ; 9780415523844 ; 9780203079812

Müller, Martin (2012). Neukonfuzianismus : Chinesische Interkulturalität am Beispiel des Philosophen He Lin. In: Reisen im Zwischenraum : zur Interkulturalität der Kulturwissenschaft : Festschrift für Helmolt Vittinghoff zum 65. Geburtstag, pp. 89-116. Würzburg: Ergon Verlag. ISBN 978-3-89913-928-0

N

Nitsch, Wolfram ORCID: 0000-0003-1455-3995 (2012). Prekäre Bändigung. Ross und Reiter bei Cervantes. In: Begriff und Darstellung der Natur in der spanischen Literatur der Frühen Neuzeit, pp. 123-139. München: Fink.

O

Oomen-Welke, Ingelore and Staiger, Michael ORCID: 0000-0002-8274-6492 (2012). Über Bilder: Zur Einleitung. In: Bilder in Medien, Kunst, Literatur, Sprache, Didaktik, pp. 7-16. Freiburg: Fillibach. ISBN 978-3931240-78-3

Orth, Peter ORCID: 0000-0003-2914-5564 (2012). Rumpler, Angelus. In: Deutscher Humanismus 1480-1520. Verfasserlexikon, Bd. 2, pp. 758-776. Berlin: De Gruyter. ISBN 978-3-11-033395-4

P

Pelican, Michaela ORCID: 0000-0002-3173-2410 (2012). From cultural property to market goods: Changes in the economic strategies and herd management rationales of agro-pastoral fulbe in North West Cameroon. In: Who Owns the Stock? Collective and multiple property rights in animals, pp. 213-230. New York, Oxford: Berghahn. ISBN 978-0-85745-336-5

Pelican, Michaela ORCID: 0000-0002-3173-2410 and Mimche, Honoré (2012). Quand les immigrants se font "autochtones": dynamiques d'insertion des Mbororo et insécurité foncière à l'ouest-Cameroun. In: L' "in"sécurité au Cameroun: mythe ou réalité?, pp. 145-167. Paris: Iresma.

Penke, Martina ORCID: 0000-0003-4686-7673 (2012). The Dual-Mechanism Debate. In: The Oxford Handbook of Compositionality, Oxford: University Press. ISBN 978-0199541072

Penke, Martina ORCID: 0000-0003-4686-7673 and Wimmer, Eva ORCID: 0000-0002-4257-0242 (2012). Irregularity in inflectional morphology – where language deficits strike. In: Irregularity in Morphology (and beyond), pp. 101-125. De Gruyter. ISBN 9783050059242

Pethes, Nicolas (2012). American Novel Encyclopedia. Dictionaries, Lexicon Entries, and Reference Networks in Hermann Melville‘s ›Moby Dick‹. In: Alphabet, Lexikographik und Enzyklopädistik. Historische Konzepte und literarisch-künstlerische Verfahren, pp. 195-209. Hildesheim: Olms. ISBN 978-3-487-14674-4

Pethes, Nicolas (2012). Epistemische Schreibweisen. Zur Konvergenz und Differenz naturwissenschaftlicher und literarischer Erzählformen in Fallgeschichten. In: Der ärztliche Fallbericht. Epistemische Grundlagen und textuelle Strukturen dargestellter Beobachtung, pp. 1-22. Wiesbaden: Harrassowitz. ISBN 978-3-447-06566-5

Pethes, Nicolas (2012). ›Er ist ein interessanter casus, Subjekt Woyzeck‹ - Büchners Fallgeschichten. In: Commitment and Compassion - Essays on Georg Büchner. Festschrift for Gerhard P. Knapp, pp. 211-229. Amsterdam: Rodopi. ISBN 978-90-420-3533-1 (Print) ; 978-94-012-0807-9 (eBook)

Pethes, Nicolas (2012). Experiment. In: Handbuch Mediologie. Signaturen des Medialen, pp. 90-95. Paderborn: Fink. ISBN 978-3-7705-5385-3 (Print) ; 978-3-8467-5385-9

Pethes, Nicolas (2012). ›She smiled as if much amused‹. Zur experimentellen Generierung expressiver Gesten in Literatur und Wissenschaft. In: Figuren des Ausdrucks. Formation einer Wissenskategorie zwischen 1700 und 1850, pp. 544-551. Paderborn: Fink. ISBN 978-3-7705-5008-1

R

Reuter, Julia (2012). Postkoloniale Soziologie: Andere Modernitäten, verortetes Wissen, kulturelle Identifizierungen. In: Schlüsselwerke der Postcolonial Studies, pp. 297-313. Springer VS. ISBN 978-3-531-17577-5

Roth, Hans-Joachim (2012). Literalität. Sprache, Partizipation. In: Literalität und Partizipation. Über schriftsprachliche Voraussetzungen demokratischer Teilhabe. Tagungsdokumentation, pp. 13-24. Demokratie-Stiftung der Universität zu Köln. ISBN 978-3-631-64670-0

Roth, Hans-Joachim, Bainski, Christiane, Brandenburger, Anja and Duarte, Juana (2012). Inclusive Academic Language Teaching. Das Europäische Kerncurriculum zur durchgängigen bildungssprachlichen Förderung (EUCIM-TE). In: Lehrer für Schüler mit Migrationsgeschichte, pp. 93-114. ISBN 978-3-8309-2733-4

Roth, Hans-Joachim and Rohr, Dirk ORCID: 0000-0003-4761-3456 (2012). Das Modellkolleg. In: Bildungswissenschaften: Das Kölner Modell von der Erprobung zur Implementierung, pp. 9-19. ISBN 978-3-8309-2721-1

S

Salzborn, Samuel, Davidov, Eldad ORCID: 0000-0002-3396-969X and Reinecke, Jost (2012). Introduction. In: Methods, theories, and empirical applicatons in the social sciences, pp. 9-10. Wiesbaden: Springer VS. ISBN 978-3-531-17130-2 (print) ; 978-3-531-18898-0 (ebook)

Schlinkheider, Sebastian ORCID: 0000-0002-3541-978X (2012). "Soll der Wald dem Panzer weichen?". Göttingen und der Konflikt um das Kerstlingeröder Feld. In: Protest vor Ort. Die 80er Jahre in Bremen und Göttingen, pp. 191-228. Essen:

Schreiber, Melanie, Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Seifert, Andreas (2012). Individuelle Voraussetzungen von zukünftigen Lehrkräften. In: Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung, pp. 119-142. Waxmann. ISBN 978-3-8309-2625-2

Seifert, Andreas and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2012). Anlage und Durchführung der LEK-Studie. In: Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung, pp. 32-43. Waxmann. ISBN 978-3-8309-2625-2

Seifert, Andreas and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2012). Pädagogisches Unterrichtswissen - bildungswissenschaftliches Wissen: Validierung zweier Konstrukte. In: Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung, pp. 215-233. Waxmann. ISBN 978-3-8309-2625-2

Speer, Andreas (2012). Aesthetics. In: The Oxford Handbook of Medieval Philosophy, pp. 661-684. Oxford: Univ. Press. ISBN 978-0-19-537948-8

Speer, Andreas (2012). Die Vernunft strebt von Natur aus nach Wahrheit. Thomas von Aquin, ‚Summe der Theologie’ (1266-1273). In: Gott denkend entdecken. Meilensteine der Theologie, pp. 97-103. Kevelar: Topos plus. ISBN 978-3-8367-0801-2

Speer, Andreas (2012). The Fragile Convergence. Structures of Metaphysical Thinking. In: The Science of Being as Being. Metaphysical Investigations, pp. 70-95. Washington, DC: Cath. Univ. of America Press. ISBN 978-0-8132-1886-1

Speer, Andreas (2012). Glaube, Vernunft und Theologie – zur Archäologie einer aktuellen Problemstellung. In: Herausforderung an die Islamische Theologie in Europa – Challenges for Islamic Theology in Europe, pp. 137-150. Freiburg i. Br.: Herder. ISBN 978-3-451-30712-6

Speer, Andreas (2012). Knotenpunkt Byzanz. In: Wissensformen und kulturelle Wechselbeziehungen, XV-XXII. Berlin: De Gruyter. ISBN 978-3-11-027231-4 (Print) ; 978-3-11-027209-3 (Online)

Speer, Andreas (2012). Zwei Versuche, Gott zu denken: Meister Eckhart und Nikolaus von Kues. In: Der Gottes-Gedanke des Nikolaus von Kues, pp. 169-194. Trier: Paulinus. ISBN 978-3-7902-1594-6

Spies, Christian (2012). Das Ornament als Matrix. Zwischen Oberfläche und Bild. In: Ornament. Motiv – Modus – Bild, pp. 376-407. München: Fink. ISBN 978-3-8467-5172-5

Spies, Christian (2012). Experimente auf der weißen Wand oder des Kaisers neue Kleider. In: Experimente in den Künsten, pp. 377-396. Bielefeld: transcript Verlag. ISBN 978-3-8376-2098-6

Spies, Christian (2012). Malen im Labor der Moderne. In: Adrian Schiess. Werke 1978-2012, Heidelberg: Kehrer. ISBN 978-3-86828-366-2

Spies, Christian (2012). Selbstvergewisserung auf der weissen Wand. Pieter Saenredams Chor von St. Bavo in Haarlem. In: Was ist ein Bild? Antworten in Bildern. Gottfried Boehm zum 70 Geburtstag, pp. 173-177. München: Fink. ISBN 978-3-8467-5460-3

Staiger, Michael ORCID: 0000-0002-8274-6492 (2012). Bilder erzählen: Zum Umgang mit visueller Narrativität im Deutschunterricht. In: Bilder in Medien, Kunst, Literatur, Sprache, Didaktik, pp. 41-51. Freiburg: Fillibach. ISBN 3126880509

Staiger, Michael ORCID: 0000-0002-8274-6492 (2012). Wo die wilden Kerle wohnen und wie man dorthin kommt: Erzählte Räume in Maurice Sendaks Bilderbuch und Spike Jonzes Film. In: Von wilden Kerlen und wilden Hühnern. Perspektiven des modernen Kinderfilms, pp. 106-120. Marburg: Schüren. ISBN 3894727543

Stenger, Ursula (2012). Der Leib als Erkenntnisorgan. In: Die Bildung des Körpers, pp. 104-115. Beltz Juventa. ISBN 978-3-7799-1270-5

Stenger, Ursula (2012). Erfahrung und Theoriegenerierung – Ein phänomenologischer Zugang zu Kinderzeichnungen. In: Erfahrung - Erfahrungen, pp. 251-263. Springer VS. ISBN 978-3-658-00019-6

Stenger, Ursula (2012). Komplexe Bildungsprozesse von Kindern erforschen: Musikkulturen in Krippen als Bildungskontexte. In: Krippenforschung. Methoden, Konzepte, Beispiele, pp. 100-109. Reinhard Verlag. ISBN 9783497600489

Stenger, Ursula (2012). Krippen als Orte kultureller Praxis – Arbeit an der Differenz. In: Forschung in Feldern der Frühpädagogik. Grundlagen-, Professionalisierungs- und Evaluationsforschung, pp. 59-74. Schneider. ISBN 978-3-8340-1035-3

Stenger, Ursula (2012). Spiel als anthropologische Konstante. In: Handbuch Kulturelle Bildung, pp. 52-56. kopaed. ISBN 978-3-86736-330-3

Sun, Xiaoxia and Seifert, Uwe ORCID: 0000-0002-3252-0399 (2012). Syntax of Mind – Semantics of Mind: Two Frameworks for Comparative Approaches to the Evolution of Language and Music. In: The Evolution of Language, pp. 344-351. New Jersey: World Scientific Press. ISBN 9789814401494

T

Thünemann, Holger (2012). „Ganz, ganz historisch gedacht.“ Merkmale guten Geschichtsunterrichts aus Lehrerperspektive. In: Was heißt guter Geschichtsunterricht? Perspektiven im Vergleich., pp. 39-54. Schwalbach/Ts.: Wochenschau.

V

von Haselberg, Clemens (2012). Contemporary explorations of cultural identity and national unity in the epic wuxia film : Hero and Red Cliff. In: Chinese Identities on Screen, pp. 21-37. Münster: Lit. ISBN 978-3-643-90270-2

von Heusinger, Sabine ORCID: 0000-0002-8062-7457 (2012). „Geselle“. In: Handwörterbuch zur deutschen Rechtsgeschichte, Bd. 2, pp. 282-286. Berlin: E. Schmidt. ISBN 3-503-07912-2

von Heusinger, Sabine ORCID: 0000-0002-8062-7457 (2012). „Handwerk“. In: Handwörterbuch zur deutschen Rechtsgeschichte, Bd. 3, pp. 752-758. Berlin: E. Schmidt. ISBN 3-503-07912-2

von Heusinger, Sabine ORCID: 0000-0002-8062-7457 (2012). „Old Boys’ Networks“ – Die Verfassungswechsel in Straßburg im 14. Jahrhundert. In: Neue Forschungen zur elsässischen Geschichte im Mittelalter, pp. 153-175. Freiburg/München: Alber. ISBN 978-3-495-49956-6

von Heusinger, Sabine ORCID: 0000-0002-8062-7457 (2012). „Thomas of Cantimpré“. In: Religion Past and Present, Bd. 12, p. 695. Leiden: Brill. ISBN 9789004146662

W

Watson, Christina, Seifert, Andreas and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2012). Institutionalisierung der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung: Charakterisierung der einbezogenen Standorte und Ausbildungsgänge. In: Lehramtsstudierende erwerben pädagogisches Professionswissen. Ergebnisse der Längsschnittstudie LEK zur Wirksamkeit der erziehungswissenschaftlichen Lehrerausbildung, pp. 44-86. Waxmann. ISBN 978-3-8309-2625-2

Weber, Birgit (2012). Kompetenzen der ökonomischen Bildung. In: Lexikon der ökonomischen Bildung, 8. überarb. Aufl., pp. 351-354. Oldenbourg. ISBN 9783486705416

Weber, Birgit and Steinmannn, Bodo (2012). Umwelterziehung. In: Lexikon der ökonomischen Bildung, 8. überarb. Aufl., pp. 627-630. Oldenbourg. ISBN 9783486705416

Weber, Birgit and Steinmannn, Bodo (2012). Umweltökonomie. In: Lexikon der ökonomischen Bildung, 8. überarb. Aufl., pp. 630-634. Oldenbourg. ISBN 9783486705416

Weber, Chantal (2012). Das japanische Moment bei Bertolt Brecht. In: Fremdbilder - Selbstbilder : Paradigmen deutsch-japanischer Wahrnehmung (1861-2011), pp. 205-224. Wiesbaden: Harrassowitz. ISBN 9783447069786

Weber, Chantal (2012). Ganjin und seine Reise nach Japan im Tôdaiwajô Tôseiden : Innovationsimpuls für den Buddhismus der Nara-Zeit. In: Reisen, Dialoge, Begegnungen : Festschrift für Franziska Ehmcke, pp. 39-49. Berlin: Lit. ISBN 9783643117786

Weitbrecht, Julia (2012). Die werlt lâzen durch got. Reise und ‚soziale Heiligung‘ in legendarischen Adaptationen des hellenistischen Liebes- und Reiseromans. In: Semantik der Gelassenheit. Generierung, Etablierung, Transformation, pp. 62-79. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht. ISBN 978-3525367186

Weitbrecht, Julia (2012). Maternity and Sainthood in the Medieval Perpetua Legend. In: Perpetua’s Passions. Multidisciplinary Approaches to the Passio Perpetuae et Felicitatis, pp. 150-166. Oxford: University Press. ISBN 9780199561889

Wemheuer, Felix (2012). Dining in Utopia : an Intellectual History of the Origins of the Chinese Public Dining Halls. In: Hunger and Scarcity under State-Socialism, pp. 277-302. Leipzig: Leipzig University Press. ISBN 9783865832245

Wemheuer, Felix (2012). The Grain Problem is an Ideological Problem : Discourses of Hunger in the 1957 Socialist Education Campaign. In: Eating Bitterness : New Perspectives on China's Great Leap Forward and Famine, pp. 107-129. Vancouver: University of British Columbia Press. ISBN 9780774817271

Wemheuer, Felix (2012). Introduction. In: Eating Bitterness : New Perspectives on China’s Great Leap Forward and Famine, pp. 1-27. Vancouver: University of British Columbia Press. ISBN 9780774817271

Wendel, Saskia (2012). Die Wahrheit meiner Gewissheit suchen“. Anmerkungen zu einem irritierenden Thema. In: Die Wahrheit meiner Gewissheit suchen. Theologie vor dem Forum der Wirklichkeit, pp. 537-548. Würzburg: Echter. ISBN 978-3429035501

Wendel, Saskia (2012). Sich Unbedingtem verdankt fühlen? Religionsphilosophische Anmerkungen zur Religiosität von Jugendlichen. In: Jugend, Religion, Religiosität. Resultate, Probleme und Perspektiven der aktuellen Religiositätsforschung, pp. 123-138. Regensburg: Pustet. ISBN 978-3791724287

Wendel, Saskia (2012). Subjekt statt Substanz. Entwurf einer gender-sensiblen Anthropologie. In: Philosophie und die Potenziale der Gender Studies. Peripherie und Zentrum im Feld der Theorie, pp. 315-335. Bielefeld: transcript Verlag. ISBN 978-3-8376-2152-5

Wittekind, Susanne (2012). Die Leges Palatinae als illuminierte Rechtshandschrift. In: Utilidad y decor- Zeremoniell und symbolische Kommunikation in den Leges palatinae König Jacobs III. von Mallorca (1337), pp. 147-172. Reichert. ISBN 978-3895009266

Wittekind, Susanne (2012). Resultate und Pespektiven. In: Decretales Pictae. Le miniature nei manoscriti delle Decretali di Gregorio IX (Liber Extra), pp. 290-303. Rom: Deutsches Historisches Institut. ISBN 978-88-97524-00-7

Y

Yekani, Elahe Haschemi, Klawitter, Arne and König, Christiane (2012). Aufführen. In: What Can a Body Do? Praktiken und Figurationen des Körpers in den Kulturwissenschaften, pp. 30-46. Frankfurt a. M.: Campus. ISBN 9783593396415

This list was generated on Thu May 2 06:33:21 2024 CEST.