Müller, Stefan ORCID: 0000-0002-9813-4685 (2021). Die Vorläufigkeit und soziokulturelle Eingebundenheit naturwissenschaftlicher Erkenntnisse - Kritische Reflexion, empirische Befunde und fachdidaktische Konsequenzen für die Chemielehrer*innenbildung. Thesis Abstract, Universität zu Köln.

[thumbnail of Dissertation_Stefan_Mueller_Zusammenfassung.pdf]
Preview
PDF
Dissertation_Stefan_Mueller_Zusammenfassung.pdf

Download (74kB) | Preview

Item Type: Thesis Abstract
Creators:
Creators
Email
ORCID
ORCID Put Code
Müller, Stefan
s.mueller@uni-koeln.de
UNSPECIFIED
URN: urn:nbn:de:hbz:38-534046
Series Name: Studien zum Physik- und Chemielernen
Volume: 317
Date: September 2021
Publisher: Logos Verlag
Place of Publication: Berlin
ISBN: 978-3-8325-5343-2
Language: German
Faculty: Faculty of Mathematics and Natural Sciences
Divisions: Faculty of Mathematics and Natural Sciences > Department of Mathematics and Science Education > Institute of Chemistry Education
Subjects: Education
Natural sciences and mathematics
Chemistry and allied sciences
Uncontrolled Keywords:
Keywords
Language
Nature of Science (NOS)
English
Chemiedidaktik
German
Lehramtsausbildung
German
Vorläufigkeit
German
Soziokulturelle Eingebundenheit
German
Wissenschaftstheorie
German
Tentativeness
English
Date of oral exam: 31 May 2021
Referee:
Name
Academic Title
Reiners, Christiane S.
Prof. Dr.
Wodzinski, Rita
Prof. Dr.
Di Fuccia, David-S.
Prof. Dr.
Refereed: Yes
URI: http://kups.ub.uni-koeln.de/id/eprint/53404

Downloads

Downloads per month over past year

Export

Actions (login required)

View Item View Item