Strauß, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2025). Skalendokumentation Überzeugungen zur Inklusion (InkÜ). Documentation.

[img] PDF
Überzeugungen zur Inklusion (InkÜ)_Skalendokumentation.pdf

Download (253kB)

Abstract

Professionelle Überzeugungen zur inklusiven Bildung von (angehenden) Lehrpersonen stellen einen zentralen Bestandteil ihrer professionellen Kompetenz dar und sind wesentlich für die Umsetzung von Inklusion, bzw. für den Erfolg der gemeinsamen Beschulung aller Schüler*innen. Das Skaleninventar Überzeugungen zur inklusiven Bildung (InkÜ) besteht aus sieben Skalen zu unterschiedlichen Inhalts- und Anforderungsbereichen inklusiven Unterrichts. Zugrunde liegt ein Rahmenmodell mit dem verschiedene Ebenen der Begriffsdefinition von Inklusion mit professionellen Anforderungen an Lehrkräfte im Bereich inklusiver Bildung verknüpft werden. Die Skalen wurden bereits für unterschiedliche Stichproben von angehenden bis zu berufstätigen Lehrkräften verschiedener Lehramtstypen erfolgreich eingesetzt.

Item Type: Preprints, Working Papers or Reports (Documentation)
Translated title:
TitleLanguage
measurement instrument documentation Beliefs towards inclusive education (InkÜ)English
Translated abstract:
AbstractLanguage
Professional beliefs about inclusive education of (future) teachers are a central part of their professional competence and are essential for the implementation of inclusion and the success of inclusive education. The IScale Inventory InkÜ - Beliefs towards inclusive education consists of seven scales on different content and requirement areas of inclusive teaching. It is based on a framework model that links different levels of the definition of inclusion with professional requirements for teachers in the field of inclusive education. The scales have already been successfully used for different samples ranging from pre-service to in-service teachers and different school types.English
Creators:
CreatorsEmailORCIDORCID Put Code
Strauß, Sarahsarah.strauss@uni-koeln.deorcid.org/0000-0001-9999-1059UNSPECIFIED
König, Johannesjohannes.koenig@uni-koeln.deorcid.org/0000-0003-3374-9408UNSPECIFIED
URN: urn:nbn:de:hbz:38-754910
Number of Pages: 4
Date: March 2025
Language: German
Faculty: Faculty of Human Sciences
Divisions: Faculty of Human Sciences > Department Erziehungs- und Sozialwissenschaften
Subjects: Education
Uncontrolled Keywords:
KeywordsLanguage
InklusionUNSPECIFIED
LehrkräfteUNSPECIFIED
ÜberzeugungenUNSPECIFIED
SkalendokumentationUNSPECIFIED
affektiv-motivationalUNSPECIFIED
teacher edcucationUNSPECIFIED
inclusionUNSPECIFIED
beliefsUNSPECIFIED
Refereed: No
URI: http://kups.ub.uni-koeln.de/id/eprint/75491

Downloads

Downloads per month over past year

Export

Actions (login required)

View Item View Item