Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 33.

Erbe, Marcus and von Blumröder, Christoph, eds. (2016). Komposition und Musikwissenschaft im Dialog VII (2007-2012). Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-420-7

Erbe, Marcus, von Blumröder, Christoph and Siano, Leopoldo, eds. (2020). Komposition und Musikwissenschaft im Dialog VIII (2010-2016)): François Bayle, Aventures d’écoute – Adventures of Listening – Abenteuer des Hörens, dreisprachige Edition. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-423-8

Erbe, Marcus and von Blumröder, Christoph, eds. (2012). Le monde sonore de / The sound world of / Die Klangwelt des François Bayle. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-418-4

Erbe, Marcus (2021). Borderless Sound. In: Game | World | Architectonics – Transdisciplinary Approaches to Structures and Mechanics, Levels and Spaces, Aesthetics and Perception, pp. 203-215. Heidelberg University Publishing (heiUP). ISBN 978-3-96822-047-5

Erbe, Marcus (2014). By Demons Be Driven? Scanning “Monstrous” Voices. In: Hardcore, Punk, and Other Junk: Aggressive Sounds in Contemporary Music, pp. 51-71. Toronto: Lexington Books. ISBN 978-1498532310

Erbe, Marcus (2017). Digital Tools in the Teaching of electro-acoustic Music and its Influence on the Compositional Practice. Musiktheorie, 32 (4). S. 331 - 346. LAABER: LAABER-VERLAG. ISSN 0177-4182

Erbe, Marcus (2017). Digitale Werkzeuge bei der Vermittlung elektroakustischer Musik und ihr Einfluss auf die Kompositionspraxis. Musiktheorie. Zeitschrift für Musikwissenschaft XXXII (4). pp. 331-345. Laaber. ISSN 0177-4182

Erbe, Marcus (2009). Elektroakustische Musik = kybernetische Musik? Versuch einer Ortsbestimmung. In: Ordnung und Kontingenz. Das kybernetische Modell in den Künsten, pp. 188-199. Würzburg: Königshausen & Neumann. ISBN 978-3-8260-3780-1

Erbe, Marcus (2017). Extreme Metal Vocals. In: Lexikon der Gesangsstimme. Geschichte – Wissenschaftliche Grundlagen – Gesangstechniken – Interpreten, pp. 202-204. Laaber. ISBN 978-3890075464

Erbe, Marcus (2018). Flüchtigkeit und Kontingenz: Die audiovisuelle Gestaltung digitaler Spiele in Relation zum Film. In: Filmmusik. Ein alternatives Kompendium, pp. 277-301. Wiesbaden: Springer VS. ISBN 978-3-658-11236-3

Erbe, Marcus (2017). Galás, Diamanda. In: Lexikon der Gesangsstimme. Geschichte – Wissenschaftliche Grundlagen – Gesangstechniken – Interpreten, pp. 241-243. Laaber. ISBN 978-3890075464

Erbe, Marcus (2017). In and beyond the Stone Age Historizing Soundness in the recent Video Game. Osterr. MusikZ., 72 (4). S. 42 - 46. VIENNA: MUSIKVERLAG ELISABETH LAFITE. ISSN 2307-2970

Erbe, Marcus (2017). In und jenseits der Steinzeit. Historisierende Klanglichkeit im rezenten Videospiel. Österreichische Musikzeitschrift : ÖMZ - LXXII (4). pp. 42-45. Wien: Hollitzer. ISSN 0029-9316

Erbe, Marcus (2004). Karlheinz Stockhausens TELEMUSIK. In: Kompositorische Stationen des 20. Jahrhunderts. Debussy, Webern, Messiaen, Boulez, Cage, Ligeti, Stockhausen, Höller, Bayle, pp. 129-171. Münster: LIT Verlag. ISBN 978-3825872120

Erbe, Marcus (2009). Klänge schreiben: Die Transkriptionsproblematik elektroakustischer Musik. Wien: Verlag Der Apfel. ISBN 978-3-85450-415-3

Erbe, Marcus (2005). Mimetische Elemente in der elektroakustischen Musik. In: Musik und Verstehen, pp. 205-213. Laaber. ISBN 978-3890074931

Erbe, Marcus (2013). Mundane Sounds in Miraculous Realms: An Auditory Analysis of Fantastical Games. In: Music and Game. Perspectives on a Popular Alliance, pp. 125-146. Wiesbaden: Springer VS. ISBN 978-3-531-17409-9

Erbe, Marcus (2012). Repainting a Landscape: Abstracted Concreteness in La fleur future. In: Le monde sonore de / The sound world of / Die Klangwelt des François Bayle, pp. 198-204. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-418-4

Erbe, Marcus (2017). Retroschizophrenia: Popmusik zwischen Rückbezüglichkeit, Innovationssehnsucht und Historizität. In: Just little bits of history repeating: Medien | Nostalgie | Retromanie, pp. 265-284. Münster: LIT Verlag. ISBN 978-3-643-13881-1

Erbe, Marcus (2011). Rezension zu: Dietmar Elflein: Schwermetallanalysen. Die musikalische Sprache des Heavy Metal. Ox Fanzine (94). p. 106. Hiller. ISSN 1618-2103

Erbe, Marcus (2020). Rezension zu: Melanie Fritsch: Performing Bytes: Musikperformances der Computerspielkultur. Journal of Sound and Music in Games, 1 (3). pp. 68-70. California: University Press. ISSN 2578-3432

Erbe, Marcus (2011). Rezension zu: Peter Wicke: Rock und Pop. Von Elvis Presley bis Lady Gaga. Ox Fanzine (99). p. 109. Hiller. ISSN 1618-2103

Erbe, Marcus (2003). Sprachliche und sprachlose Stimmen in der elektroakustischen Musik. In: Medien/Stimmen, pp. 235-249. Du Mont. ISBN 978-3-8321-7855-4

Erbe, Marcus (2016). “This isn’t over ‘til I say it’s over!” Narratives of Male Frustration in Deathcore and Beyond. In: Heavy Metal, Gender and Sexuality: Interdisciplinary Approaches, pp. 182-192. New York: Taylor & Francis. ISBN 978-1472424792

Erbe, Marcus (2008). Vibrations composées 7: Polyrythmie. Une partition d´écoute / An Aural Score. In: Diabolus in Musica, IV-XIX. Paris: Magison. ISBN 978-2-9532179-0-2

Erbe, Marcus (2002). Zur Realisation der beigefügten Compact Disc. In: Henri Pousseur. Parabeln und Spiralen. Zwei Hauptaspekte eines Lebenswerkes, pp. 225-227. Münster: LIT Verlag. ISBN 978-3825865801

Erbe, Marcus, Bayle, François, Emmerson, Simon, Meric, Renaud, Paland, Ralph and von Blumröder, Christoph (2012). François Bayle’s extra-musical sources / Les sources extra-musicales de François Bayle. Round table with François Bayle, Simon Emmerson, Marcus Erbe, Renaud Meric, Ralph Paland and Christoph von Blumröder. In: Le monde sonore de / The sound world of / Die Klangwelt des François Bayle, pp. 121-130. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-418-4

Erbe, Marcus, Bayle, François and Tutschku, Hans (2020). “But how I do something, I don’t know”. Continuation of the round table with François Bayle and Hans Tutschku on July 6th, 2012. In: Komposition und Musikwissenschaft im Dialog VIII (2010-2016): François Bayle, Aventures d’écoute – Adventures of Listening – Abenteuer des Hörens, pp. 72-90. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-423-8

Erbe, Marcus, Bayle, François and Tutschku, Hans (2020). “To offer the audience a chance to be happy”. Round table with François Bayle and Hans Tutschku on July 5th, 2012. In: Komposition und Musikwissenschaft im Dialog VIII (2010-2016): François Bayle, Aventures d’écoute – Adventures of Listening – Abenteuer des Hörens, pp. 54-69. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-423-8

Erbe, Marcus, Brümmer, Ludger, Mion, Philippe, Smalley, Denis, Tutschku, Hans and Vande Gorne, Annette (2012). Hommage à François Bayle. With Ludger Brümmer, Philippe Mion, Denis Smalley, Hans Tutschku, Annette Vande Gorne and Marcus Erbe. In: Le monde sonore de / The sound world of / Die Klangwelt des François Bayle, pp. 315-331. Wien: Der Apfel. ISBN 978-3-85450-418-4

Erbe, Marcus, Gernemann, Andreas and Schneider, Ines (2004). Genre-, Gender- und Klangräume in Baz Luhrmannns MOULIN ROUGE! In: Hollywood hybrid. Genre und Gender im zeitgenössischen Mainstream-Film, pp. 285-316. Marburg: Schüren. ISBN 978-3894723514

Erbe, Marcus and Grintsch, Jan Simon (2008). Schaeffer@Köln.de. In: Pierre Schaeffer. Polychrome Portraits, pp. 25-30. Paris: Institut national de l’audiovisuel. ISBN 9782869382107

Erbe, Marcus and von Blumröder, Christoph (2008). Komposition und Musikwissenschaft im Dialog VI (2004-2006). Wien: Verlag Der Apfel. ISBN 978-3-85450-412-2

This list was generated on Sun Oct 13 04:54:53 2024 CEST.