Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Jump to: 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015
Number of items: 10.

2020

Köster, Manuel and Schindler, Kirsten ORCID: 0000-0002-4128-9838 (2020). Fachliche Konzepte entwickeln und anwenden - erste Beobachtungen aus einem interdisziplinären Forschungsprojekt. In: Die Lernenden in der Forschung zum Lehren und Lernen fremder Sprachen, pp. 231-248. Frankfurt am Main: Peter Lang.

2019

Köster, Manuel and Thünemann, Holger (2019). The untapped potential of mixed-methods research approaches for German history education research. History Education Research Journal 16 (1). pp. 24-34.

Köster, Manuel, Zülsdorf-Kersting, Meik and Thünemann, Holger (2019). International History Education Research. Common Threads, Research Traditions and National Specifics. In: Researching History Education. International Perspectives and Disciplinary Traditions. Second, completely revised and updated edition., pp. 5-16. Frankfurt a.M.: Wochenschau.

Thünemann, Holger, Köster, Manuel and Zülsdorf-Kersting, Meik (2019). Researching History Education. International Perspectives and Disciplinary Traditions. Frankfurt a.M.: Wochenschauverlag.

2018

Köster, Manuel, Jansen, Johannes, Flaving, Colin, Bracke, Sebastian, Thünemann, Holger, Lahmer-Gebauer, Jennifer, Lankes, Simone, Spieß, Christian, Zülsdorf-Kersting, Meik and Wilfert, Christoph (2018). Theorie des Geschichtsunterrichts. Frankfurt a.M.: Wochenschauverlag.

Pohl, Thorsten, Schindler, Kirsten ORCID: 0000-0002-4128-9838, Köster, Manuel and Burkard, Anne (2018). Basiserkenntniskonzepte als Instrumente fachlichen Denkens. Ein interdisziplinäres Forschungsprojekt in den Unterrichtsfächern Deutsch, Geschichte und Philosophie. Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften, 9 (2). pp. 108-124. Frankfurt am Main: Wochenschau Verlag.

Pohl, Thorsten, Schindler, Kirsten ORCID: 0000-0002-4128-9838, Köster, Manuel and Burkard, Anne (2018). Basiserkenntniskonzepte als Instrumente fachlichen Denkens. Ein interdisziplinäres Forschungsprojekt in den Unterrichtsfächern Deutsch, Geschichte und Philosophie. zeitschrift für didaktik der gesellschaftswissenschaften, 2 (9). pp. 108-124. Frankfurt am Main: Wochenschau Verlag.

2017

Zülsdorf-Kersting, Meik, Köster, Manuel and Thünemann, Holger (2017). Geschichtsunterricht als soziales System zwischen Angebot und Nutzung. Zeitschrift für Geschichtsdidaktik, 16. pp. 218-234.

2016

Thünemann, Holger, Köster, Manuel and Bernhard, Markus (2016). Aufgaben im Geschichtsunterricht. Typen, Gütekriterien und Konstruktionsprinzipien. Geschichte lernen 29 (174). pp. 2-11.

2015

Köster, Manuel and Thünemann, Holger (2015). Geschichtsdidaktische Forschung im Schatten von PISA. Zeitschrift für Didaktik der Gesellschaftswissenschaften, 6 (2). pp. 34-55. ISSN 2191-0766

This list was generated on Mon Dec 23 05:28:24 2024 CET.