Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 10.

Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Valtin, Renate, Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Ligtvoet, Rudy and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2018). Die Freude an der Schulpraxis: Zur differenziellen Veränderung eines emotionalen Merkmals von Lehramtsstudierenden während des Praxissemesters. In: Learning to Practice, Learning to Reflect?, pp. 241-264. Springer VS. ISBN 978-3-658-19535-9

Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Koenig, Johannes, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Ligtvoet, Rudy and Bloemeke, Sigrid (2017). Using videos in teacher preparation: On the effectiveness of video- and transcriptbased classroom management courses on pre-service teachers' general pedagogical knowledge and situation-specific skills. Z. Erziehwiss., 20. S. 137 - 165. WIESBADEN: SPRINGER VIEWEG-SPRINGER FACHMEDIEN WIESBADEN GMBH. ISSN 1862-5215

Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Ligtvoet, Rudy and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2017). Der Einsatz von Unterrichtsvideos in der universitären Ausbildung: Zur Wirksamkeit video- und transkriptgestützter Seminare zur Klassenführung auf pädagogisches Wissen und situationsspezifische Fähigkeiten angehender Lehrkräfte. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (S1). pp. 137-164. Springer. ISSN 1434-663X

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Ligtvoet, Rudy, Lünnemann, Melanie, Podlecki, Anna-Maria and Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059 (2018). Das Praxissemester als Lerngelegenheit: Modellierung lernprozessbezogener Tätigkeiten und ihrer Bedingungsfaktoren im Spannungsfeld zwischen Universität und Schulpraxis. In: Learning to Practice, Learning to Reflect?, pp. 87-114. Springer VS. ISBN 978-3-658-19535-9

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Ligtvoet, Rudy ORCID: 0000-0001-6546-0911, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2024). Discontinued knowledge growth: on the development of teachers’ general pedagogical knowledge at the transition from higher education into teaching practice. Teachers and Teaching, 30 (1). pp. 1-19. Routledge, Taylor & Francis Group. ISSN 1354-0602

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Ligtvoet, Rudy, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2017). Effects of opportunities to learn in teacher preparation on future teachers' general pedagogical knowledge: Analyzing program characteristics and outcomes. Studies in educational evaluation, 53. S. 122 - 134. AMSTERDAM: Elsevier. ISSN 0191-491X

Ligtvoet, Rudy . Exact Bayes Factors for the Comparison of Multinomial Distributions. Am. Stat.. ALEXANDRIA: AMER STATISTICAL ASSOC. ISSN 1537-2731

Ligtvoet, Rudy (2017). Exact One-Sided Bayes Factors for 2 by 2 Contingency Tables. J. Classif., 34 (3). S. 465 - 473. NEW YORK: SPRINGER. ISSN 1432-1343

Ligtvoet, Rudy (2022). Incomplete Tests of Conditional Association for the Assessment of Model Assumptions. Psychometrika, 87 (4). S. 1214 - 1238. NEW YORK: SPRINGER. ISSN 1860-0980

Ligtvoet, Rudy . A note on the Bayes factor for small interval hypotheses. Commun. Stat.-Theory Methods. PHILADELPHIA: TAYLOR & FRANCIS INC. ISSN 1532-415X

This list was generated on Tue Nov 26 04:04:36 2024 CET.