Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 23.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 and Wilde, Lukas, eds. (2018). Charlie Hebdo: Nicht nur am 7. Januar 2015! OA-Publikation der Gesellschaft für Comicforschung.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2018). ›37-mal die Welt gerettet‹: Eine kleine Typologie der Selbstreferenz und Selbstreflexivität im Comic, auch anhand Chris Ware und Tom King. CLOSURE (4.5). pp. 47-61.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2016). Bilder erfinden. Fiktion als Reduktion und Redifferenzierung in graphischen Erzählungen. In: Fiktion im Vergleich der Künste und Medien, pp. 125-143. Berlin: de Gruyter.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2019). Conjugations of the ›What If‹: Golden Age Science Fiction From Thought Experiment to Narrative Critique. In: Literature as Thought Experiment, pp. 185-201. Paderborn: Fink.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2018). Der dramatische Reichtum der Multimodalität. Überlegungen zur Selbstorganisation semiotischer Ressourcen anhand von Sichtbarkeit und Visualität. IMAGE (28). pp. 123-136.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2018). Die Erfindbarkeit fremder Publika: Zur Ver-Zeichnung kultureller Transveralität in Captain Marvel. In: Literaturkontakte. Kulturen – Medien – Märkte, pp. 21-40. Berlin: Frank & Timme. ISBN 9783732904372

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2020). Diskursinterventionen in der Kritik medialer Kontrolle: Vier Thesen. In: Diskursintervention. Normativer Maßstab der Kritik und praktische Perspektiven zur Kultivierung öffentlicher Diskurse, pp. 39-53. ISBN 978-3-658-30559-8

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2016). The Drawn-Out Gaze of the Cartoon: A Psychosemiotic Look at Subjectivity in Comic Book Storytelling. In: Subjectivity across Media, pp. 111-124. New York: Routledge. ISBN 9780367876609

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2018). E-Readers and Polytextual Critique: On Some Emerging Material Conditions in the Early Age of Digital Reading. In: Reading Books and Prints as Cultural Objects, pp. 253-277. Cham: Palgrave Macmillan.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2017). Eine transitorische Praxis. Spracherkennungssoftware als Reflexionsfläche akademischer Textproduktion. Zeitschrift für Medienwissenschaft, 9 (2). pp. 187-191.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2020). Factualities and their Dependence on Concepts of the Fictional and the Mendacious. In: Narrative Factuality. A Handbook, pp. 95-109. Berlin: de Gruyter.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2020). Gazing Upon the Cyborg as An Unreliable Cartoon: On Some Issues from Superior Iron Man (2014-2015). In: Medial Bodies Between Fiction and Faction, pp. 21-39. Bielefeld: transcript.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2017). Historical Time in Panel Spaces. Chronotopic Appropriations in Comics. In: Geschichte im Comic, pp. 57-74. Berlin: Bachmann. ISBN 978-3-941030-96-1

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2017). How Factual are Factual Comics? Parasitic Imaginations in Referential Cartoons. In: Science meets Comics, pp. 19-27. Bachmann. ISBN 978-3-941030-92-3

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2018). The Inventibility of Other Audiences: Thoughts on the Popular Ideology of Fiction in Transnational Comic Books, on the Occasion of Captain Marvel #1. International Journal of Comic Art, 20 (1). pp. 65-81. ISSN 1531-6793

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2018). Latente und manifeste Interferenzen von Bild und Schrift in Bewegung: Leseszenen an neuesten Medien in Film und Fernsehen. In: Interferenzen – Dimensionen und Phänomene der Überlagerung in Literatur, pp. 249-264. Innsbruck: UP.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2019). Narrativik und Narratologie: Zur diskursiven Verschränkung zweier Ambitionen der historischen Erzählforschung. In: Historische Narratologie, pp. 125-137.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2016). ›One day, I shall come back.‹ Lazarus-Motive in spekulativer und generischer Science Fiction: In Doctor Who und bei Heinleins Lazarus Long. In: Lazarus. Kulturgeschichte einer Metapher, pp. 171-200. Heidelberg: Winter.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2017). Sagbares und Sichtbares jenseits von Schrift und Bild: Aufteilungen des Sinnlichen im Comic. In: Comics an der Grenze. Sub/versionen von Form und Inhalt, pp. 131-143. Berlin: Bachmann. ISBN 978-3-941030-98-5

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2017). Ver-Zeichnungen kybernetischer Körper. Spekulationen zum nächsten Menschen in Bildmedien. In: Möglichkeit Mensch. Körper – Sphären – Apparaturen, pp. 152-158. Berlin: Neofelis. ISBN 978-3-95808-137-6

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2019). Which Donald is this? Which tyche is this? A semiotic approach to nomadic cartoonish Characters. Frontiers of Narrative Studies, 2 (5). pp. 248-267.

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631 (2019). Ökonomische Zurichtungen populärer Bilder. In: Ökonomie und Bildmedien, pp. 112-128. Berlin: de Gruyter. ISBN 9783110602302

Packard, Stephan ORCID: 0000-0002-8696-8631, Rauscher, Andreas, Sina, Véronique, Thon, Jan-Noël, Wilde, Lukas R.A. and Wildfeuer, Janina (2019). Comicanalyse. Eine Einführung. Stuttgart: Metzler. ISBN 978-3-476-04775-5

This list was generated on Mon Dec 23 05:49:55 2024 CET.