Up a level |
Book, conference item or legal commentary
Hanisch, Charlotte, Richard, Stefanie, Eichelberger, Ilka, Greimel, Lisa and Döpfner, Manfred (2018). Schulbasiertes Coaching bei Grundschulkindern mit expansivem Problemverhalten (SCEP). Hogrefe. ISBN 9783801728137
Journal Article
Hanisch, Charlotte, Casale, Gino, Volpe, Robert J., Briesch, Amy M., Richard, Stefanie, Meyer, Hanna, Hoevel, Dennis, Hagen, Tobias, Krull, Johanna and Hennemann, Thomas (2019). Multitiered system of support in primary schools. Introducing a multistage, multimodal concept for the prevention of externalizing behavior problems. Pravent. Gesundh., 14 (3). S. 237 - 242. HEIDELBERG: SPRINGER HEIDELBERG. ISSN 1861-6763
Hanisch, Charlotte, Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Volpe, Robert J., Briesch, Amy M., Richard, Stefanie, Meyer, Hanna, Hövel, Dennis Christian ORCID: 0000-0003-0933-2661, Hagen, Tobias ORCID: 0000-0002-5465-1568, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2019). Gestufte Förderung in der Grundschule. Prävention und Gesundheitsförderung, 14 (3). pp. 237-241. Springer Nature. ISSN 1861-6755
Hanisch, Charlotte, Eichelberger, Ilka, Richard, Stefanie and Döpfner, Manfred ORCID: 0000-0002-7929-0463 (2020). Effects of a modular teacher coaching program on child attention problems and disruptive behavior and on teachers' self-efficacy and stress. School psychology international, 41 (6). S. 543 - 569. LONDON: SAGE PUBLICATIONS LTD. ISSN 1461-7374
Richard, Stefanie, Eichelberger, Ilka, Doepfner, Manfred and Hanisch, Charlotte (2015). School-Based Interventions for ADHD and Attention Problems: A Review. Z. Padagog. Psychol., 29 (1). S. 5 - 19. BERN 9: VERLAG HANS HUBER. ISSN 1664-2910
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Hanisch, Charlotte, Eichelberger, Ilka, Richard, Stefanie and Döpfner, Manfred (2016). Interventionen bei expansivem Problemverhalten in der Grundschule. In: Entwicklung von Professionalität pädagogischen Personals, pp. 175-194. Springer VS. ISBN 978-3-658-07274-2
Hanisch, Charlotte and Richard, Stefanie (2020). Interventionen in Schulen und Kindertagesstätten. In: Verhaltenstherapiemanual: Kinder und Jugendliche, pp. 205-209. Springer Nature. ISBN 978-3-662-58979-3