Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 38.

Schmitt, Josephine B., Ernst, Julian, Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim, eds. (2020). Propaganda und Prävention. Forschungsergebnisse, didaktische Ansätze, interdisziplinäre Perspektiven zur pädagogischen Arbeit zu extremistischer Internetpropaganda. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Braun, Lea, Ernst, Julian, Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). Empowerment, Gegenbotschaften und politische Partizipation: Gegenbotschaften als Mittel zur Förderung von Empowerment gegenüber extremistischer Online-Propaganda. In: Propaganda und Prävention, pp. 317-330. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Caspari, Claus, Schneider, Jana ORCID: 0000-0003-3531-1696, Wulf, Tim ORCID: 0000-0002-2671-5106, van Balen, Ann-Kristin, Rutkowski, Olivia, Schmitt, Josephine B., Ernst, Julian, Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). Förderung von Reflexion extremistischer Online-Inhalte bei Schüler*innen. In: Propaganda und Prävention, pp. 249-282. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Ernst, Julian, Beier, Ann-Kristin, Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana, Qasem, Sindyan and Roth, Hans-Joachim (2018). „Muss doch nicht unbedingt mit Pistole sein, Alter.“ – Lernarrangements zur Förderung von Medienkritikfähigkeit im Umgang mit extremistischer Internetpropaganda. Ein erster Bericht aus der Evaluation des Forschungsprojekts CONTRA. In: Digitale Medien und politisch-weltanschaulicher Extremismus im Jugendalter, pp. 189-212. DJS. ISBN 978-3-86379-260-2

Ernst, Julian, Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana, Beier, Ann Kristin, Vorderer, Peter, Bente, Gary and Roth, Hans-Joachim (2017). Hate Beneath the Counter Speech? A Qualitative Content Analysis of User Comments on YouTube Related to Counter Speech Videos. Journal for Deradicalization. Spring Issue. pp. 1-49. Modern Security Consulting Group, MOSECON. ISSN 2363-9849

Ernst, Julian, Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). Internetpropaganda als Unterrichtsgegenstand – der didaktische Ansatz des Präventionsprogramms CONTRA. In: Propaganda und Prävention, pp. 45-59. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Ernst, Julian, Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). Videographie medienpädagogischer Lernarrangements zur Förderung von Medienkritikfähigkeit. In: Propaganda und Prävention, pp. 115-131. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Ernst, Julian, Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). Wenn es plötzlich um etwas anderes geht. Rekonstruktion eines Beispiels didaktisch-kommunikativer Praxis der Gegenstandsorientierung im Rahmen schulischer Radikalisierungsprävention. In: Propaganda und Prävention, pp. 197-215. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Ernst, Julian, Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). #weARE – Drei Lernarrangements zur Förderung von Medienkritikfähigkeit im Umgang mit Online-Propaganda in der Schule. In: Propaganda und Prävention, pp. 361-393. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Ernst, Julian, Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana, Trompeta, Michalina, Bente, Gary, Vorderer, Peter and Roth, Hans-Joachim (2016). Klick, klick, Propaganda. Grundzüge eines Präventionsprogramms gegen Radikalisierung durch Internet-Propaganda an Schulen im EU-Forschungsprojekt CONTRA. ZMI Magazin. pp. 7-9. Köln: ZMI Zentrum für Mehrsprachigkeit und Integration.

Ernst, Julian, van Balen, Ann-Kristin, Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). Ein Sprung ins kalte Wasser oder: Eine qualitative Pretest-Evaluation von Lernarrangements zur Förderung von Medienkritikfähigkeit. In: Propaganda und Prävention, pp. 81-97. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Frischlich, Lena ORCID: 0000-0001-5039-5301, Rieger, Diana, Hein, Maia and Bente, Gary (2015). Dying the right-way? Interest in and perceived persuasiveness of parochial extremist propaganda increases after mortality salience. Front. Psychol., 6. LAUSANNE: FRONTIERS MEDIA SA. ISSN 1664-1078

Frischlich, Lena ORCID: 0000-0001-5039-5301, Rieger, Diana, Morten, Anna and Bente, Gary (2018). The Power of a Good Story: Narrative Persuasion in Extremist Propaganda and Videos against Violent Extremism. Int. J. Confl. Violence, 12. BIELEFELD: INST INTERDISCIPLINARY RES. ISSN 1864-1385

Kneer, Julia, Rieger, Diana, Ivory, James D. and Ferguson, Christopher (2014). Awareness of Risk Factors for Digital Game Addiction: Interviewing Players and Counselors. Int. J. Mental Health Addict., 12 (5). S. 585 - 600. NEW YORK: SPRINGER. ISSN 1557-1882

Rieger, Diana (2013). Stimmungsregulation und Erholung – Positive Effekte hedonistischer und eudaimonischer Unterhaltungsmedien. PhD thesis, Universität zu Köln.

Rieger, Diana, Bartz, Franzisca and Bente, Gary (2015). Reintegrating the Ad Effects of Context Congruency Banner Advertising in Hybrid Media. J. Media Psychol., 27 (2). S. 64 - 78. GOTTINGEN: HOGREFE & HUBER PUBLISHERS. ISSN 2151-2388

Rieger, Diana, Ernst, Julian, Schmitt, Josephine B., Vorderer, Peter, Bente, Gary and Roth, Hans-Joachim (2017). Propaganda und Alternativen im Internet - Medienpädagogische Implikationen. Medien + Erziehung, 61 (3). pp. 27-35. Kopaed. ISSN 0723-399X

Rieger, Diana, Frischlich, Lena ORCID: 0000-0001-5039-5301, Hoegden, Fabia, Kauf, Robert, Schramm, Kristina and Tappe, Erzsebet (2015). Appreciation in the Face of Death: Meaningful Films Buffer Against Death-Related Anxiety. J. Commun., 65 (2). S. 351 - 373. CARY: OXFORD UNIV PRESS INC. ISSN 1460-2466

Rieger, Diana, Frischlich, Lena ORCID: 0000-0001-5039-5301, Hoegden, Fabia, Kauf, Robert, Schramm, Kristina and Tappe, Erzsebet (2015). Appreciation in the Face of Death: Meaningful Films Buffer Against Death-Related Anxiety. J. Commun., 65 (2). S. 351 - 373. CARY: OXFORD UNIV PRESS INC. ISSN 1460-2466

Rieger, Diana, Frischlich, Lena ORCID: 0000-0001-5039-5301, Wulf, Tim ORCID: 0000-0002-2671-5106, Bente, Gary and Kneer, Julia (2015). Eating Ghosts: The Underlying Mechanisms of Mood Repair via Interactive and Noninteractive Media. Psychol. Pop. Media Cult., 4 (2). S. 138 - 155. WASHINGTON: AMER PSYCHOLOGICAL ASSOC. ISSN 2160-4142

Rieger, Diana, Frischlich, Lena ORCID: 0000-0001-5039-5301, Wulf, Tim ORCID: 0000-0002-2671-5106, Bente, Gary and Kneer, Julia (2015). Eating Ghosts: The Underlying Mechanisms of Mood Repair via Interactive and Noninteractive Media. Psychol. Pop. Media Cult., 4 (2). S. 138 - 155. WASHINGTON: AMER PSYCHOLOGICAL ASSOC. ISSN 2160-4142

Rieger, Diana, Reinecke, Leonard ORCID: 0000-0003-0927-5492 and Bente, Gary (2017). Media-Induced Recovery: The Effects of Positive Versus Negative Media Stimuli on Recovery Experience, Cognitive Performance, and Energetic Arousal. Psychol. Pop. Media Cult., 6 (2). S. 174 - 192. WASHINGTON: AMER PSYCHOLOGICAL ASSOC. ISSN 2160-4142

Rieger, Diana, Reinecke, Leonard ORCID: 0000-0003-0927-5492, Frischlich, Lena ORCID: 0000-0001-5039-5301 and Bente, Gary (2014). Media Entertainment and Well-BeingLinking Hedonic and Eudaimonic Entertainment Experience to Media-Induced Recovery and Vitality. J. Commun., 64 (3). S. 456 - 479. CARY: OXFORD UNIV PRESS INC. ISSN 1460-2466

Rieger, Diana, Winkler, Julia R., Rutkowski, Olivia, Caspari, Claus, Schmitt, Josephine B., Ernst, Julian and Roth, Hans-Joachim (2020). Förderung von Awareness zu Inhalten und Verbreitungswegen extremistischer Online-Inhalte bei Schüler*innen. In: Propaganda und Prävention, pp. 217-248. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Rieger, Diana, Wulf, Tim ORCID: 0000-0002-2671-5106, Kneer, Julia, Frischlich, Lena ORCID: 0000-0001-5039-5301 and Bente, Gary (2014). The winner takes it all: The effect of in-game success and need satisfaction on mood repair and enjoyment. Comput. Hum. Behav., 39. S. 281 - 287. OXFORD: PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD. ISSN 1873-7692

Schmitt, Josephine B., Caspari, Claus, Winkler, Julia R., Wulf, Tim, Rutkowski, Olivia, Braun, Lea, Rieger, Diana, Ernst, Julian and Roth, Hans-Joachim (2020). Förderung von Empowerment gegenüber extremistischen Online-Inhalten bei Schüler*innen. In: Propaganda und Prävention, pp. 283-315. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Schmitt, Josephine B., Caspari, Claus, Wulf, Tim, Bloch, Carola and Rieger, Diana (2021). Two sides of the same coin? The persuasiveness of one-sided vs. two-sided narratives in the context of radicalization prevention. SCM Stud. Commun. Media, 10 (1). S. 48 - 72. BADEN-BADEN: NOMOS VERLAGSGESELLSCHAFT MBH & CO KG. ISSN 2192-4007

Schmitt, Josephine B., Ernst, Julian, Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). Evaluation einer medienpädagogischen Maßnahme im Schulunterricht zur Prävention der Wirkung extremistischer Online-Propaganda: Ein Überblick. In: Propaganda und Prävention, pp. 61-79. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Schmitt, Josephine B., Ernst, Julian, Rieger, Diana, van Balen, Ann-Kristin and Roth, Hans-Joachim (2020). Wissen über digitale Medien und Propaganda to go?! Wie viel Informationen wollen und brauchen Lehrer*innen – Eine qualitative Studie. In: Propaganda und Prävention, pp. 133-151. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana, Ernst, Julian and Roth, Hans-Joachim (2018). Critical Media Literacy and Islamist Online Propaganda: The Feasibility, Applicability and Impact of Three Learning Arrangements. Int. J. Confl. Violence, 12. BIELEFELD: INST INTERDISCIPLINARY RES. ISSN 1864-1385

Schmitt, Josephine B., Rieger, Diana, Rutkowski, Olivia and Ernst, Julian (2018). Counter-messages as Prevention or Promotion of Extremism?! The Potential Role of YouTube. J. Commun., 68 (4). S. 780 - 809. CARY: OXFORD UNIV PRESS INC. ISSN 1460-2466

Schmitt, Josephine B., Rutkowski, Olivia, Caspari, Claus, van Balen, Ann-Kristin, Ernst, Julian, Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). Qualitative und quantitative Befragungen als Datenquellen für die Evaluation einer medienpädagogischen Maßnahme. In: Propaganda und Prävention, pp. 99-114. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Winkler, Julia R., Schmitt, Josephine B., van Balen, Ann-Kristin, Caspari, Claus, Rutkowski, Olivia, Ernst, Julian, Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). Beurteilung der Lernarrangements durch Schüler*innen und Lehrer*innen. In: Propaganda und Prävention, pp. 169-195. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Wulf, Tim ORCID: 0000-0002-2671-5106, Bonus, James A. and Rieger, Diana (2019). The inspired time traveler: examining the implications of nostalgic entertainment experiences for two-factor models of entertainment. Media Psychol., 22 (5). S. 795 - 818. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD. ISSN 1532-785X

Wulf, Tim ORCID: 0000-0002-2671-5106, Bowman, Nicholas D., Rieger, Diana, Velez, John A. and Breuer, Johannes ORCID: 0000-0001-5906-7873 (2018). Video Games as Time Machines: Video Game Nostalgia and the Success of Retro Gaming. Media Commun., 6 (2). S. 60 - 69. LISBON: COGITATIO PRESS. ISSN 2183-2439

Wulf, Tim, Caspari, Claus, Rutkowski, Olivia, Schmitt, Josephine B., Ernst, Julian, Rieger, Diana and Roth, Hans-Joachim (2020). Von Schulklassen und Klassenunterschieden: Zur Charakterisierung der Stichprobe. In: Propaganda und Prävention, pp. 153-168. Springer VS. ISBN 978-3-658-28538-8

Wulf, Tim and Rieger, Diana (2018). Wallowing in Media Past: Media-Induced Nostalgia's Connection to Parasocial Relationships. Commun. Res. Rep., 35 (2). S. 178 - 183. ABINGDON: TAYLOR & FRANCIS LTD. ISSN 1746-4099

Wulf, Tim ORCID: 0000-0002-2671-5106, Rieger, Diana and Schmitt, Josephine B. (2018). Blissed by the past: Theorizing media-induced nostalgia as an audience response factor for entertainment and well-being. Poetics, 69. S. 70 - 81. AMSTERDAM: ELSEVIER. ISSN 1872-7514

This list was generated on Sat Apr 20 14:10:02 2024 CEST.