Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 7.

Book, conference item or legal commentary

Dannecker, Wiebke and Schmitz, Anke, eds. (2019). Deutschunterricht auf dem Prüfstand. Empirisches Arbeiten im Master of Education. Wiesbaden: Springer VS. ISBN 978-3-658-24950-2

Journal Article

Mail, Matthias, Klein, Adrian, Bleckmann, Horst, Schmitz, Anke, Scherer, Torsten, Ruehr, Peter T., Lovric, Goran ORCID: 0000-0002-0833-4043, Froehlingsdorf, Robin, Gorb, Stanislav N. and Barthlott, Wilhelm (2018). A new bioinspired method for pressure and flow sensing based on the underwater air-retaining surface of the backswimmer Notonecta. Beilstein J. Nanotechnol., 9. S. 3039 - 3048. FRANKFURT AM MAIN: BEILSTEIN-INSTITUT. ISSN 2190-4286

Schmitz, Anke, Graesel, Cornelia and Rothstein, Bjoern (2017). Students' genre expectations and the effects of text cohesion on reading comprehension. Read. Writ., 30 (5). S. 1115 - 1136. DORDRECHT: SPRINGER. ISSN 1573-0905

Schmitz, Anke and Karstens, Fabiana . Reading Strategies for the Comprehension of Text-based Tasks. Instructional Practices and Routines in Mathematics from Teachers' and Students' Perspectives. J. Math.-Didakt.. HEIDELBERG: SPRINGER HEIDELBERG. ISSN 1869-2699

Souvignier, Elmar, Zeuch, Nina, Jost, Joerg, Karstens, Fabiana, Meudt, Sarah-Ines and Schmitz, Anke (2021). Evaluation of the implementation of conceptually different programs to foster reading in middle school. Z. Erziehwiss., 24 (4). S. 883 - 909. WIESBADEN: SPRINGER VIEWEG-SPRINGER FACHMEDIEN WIESBADEN GMBH. ISSN 1862-5215

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Dannecker, Wiebke and Schmitz, Anke (2019). Deutschunterricht erforschen lernen. Qualitative und quantitative studentische Forschungsarbeiten im Master of Education. In: Deutschunterricht auf dem Prüfstand, pp. 3-16. Wiesbaden: Springer VS. ISBN 978-3-658-24950-2

Schmitz, Anke ORCID: 0000-0001-6182-5362, Karstens, Fabiana and Jost, Jörg (2020). Beobachtung der Vermittlung von selbstreguliertem Lesen im Deutschunterricht mit dem Beobachtungsbogen Lestra-BD. In: Forschungsinstrumente im Kontext institutioneller (schrift-)sprachlicher Bildung, pp. 103-119. Bad Heilbrunn: Klinkhardt.

This list was generated on Thu Mar 28 15:19:43 2024 CET.