Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: B | E | G | H | K | L | M | N | P | R | S | V | Z
Number of items: 112.

B

Bachmann, Alejandro, Kopf, Christine and Zahn, Manuel (2021). Film education in a migration society: A conversation. Film Education Journal, 4 (1). pp. 14-28. UCL IOE Press. ISSN 2515-7086

Bachmann, Alejandro and Zahn, Manuel (2018). Film education as a multiplicity of practices: A media-ecological perspective. Film Education Journal, 1 (1). pp. 78-89. UCL IOE Press. ISSN 2515-7086

E

Eschment, Jane, Krebber, Gesa, Lell, Katja and Uthe, Henrike ORCID: 0000-0002-2523-196X (2023). Liquid Dialogues - während wir gleichzeitig sprachen. In: Auf der Suche nach der fünften Dimension - Kollaboration und Digitalität in der Kunstpädagogik, pp. 99-114. transcript. ISBN 978-3-8394-6549-3

Eschment, Jane, Neumann, Hannah, Rodono, Aurora and Meyer, Torsten (2020). Einleitung. In: Arts Education in Transition, pp. 11-28. kopaed. ISBN 978-3-86736-564-2

Engqvist, Jonatan Habib and Möntmann, Nina (2018). Agencies of Art - A report on the situation of small and medium-sized art centers in Denmark, Norway and Sweden. OK BOOK. ISBN 978-82-7531-004-8

G

Garz, Jona Tomke ORCID: 0000-0001-8991-8042 and Riettiens, Lilli ORCID: 0000-0002-5519-7993 (2022). Eine paradoxe kleine Form, keine Abkürzung. In: Doing Research - Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, pp. 12-17. transcript. ISBN 978-3-8394-5632-3

H

Hofhues, Sandra and Schütze, Konstanze ORCID: 0000-0002-4719-5744 (2022). Doing research – Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage. transcript. ISBN 978-3-8376-5632-9

Hofhues, Sandra ORCID: 0000-0003-1589-7140 and Schütze, Konstanze ORCID: 0000-0002-4719-5744 (2022). Vorwort. In: Doing Research - Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, pp. 10-11. transcript. ISBN 978-3-8394-5632-3

Hofhues, Sandra ORCID: 0000-0003-1589-7140 and Schütze, Konstanze ORCID: 0000-0002-4719-5744 (2022). Training for Complexity. In: Doing Research - Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, pp. 114-121. transcript. ISBN 978-3-8394-5632-3

Hofhues, Sandra ORCID: 0000-0003-1589-7140 and Schütze, Konstanze ORCID: 0000-0002-4719-5744 (2022). Reglementierte Fragilität und performende Unschärferäume. In: Doing Research - Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, pp. 224-237. transcript. ISBN 978-3-8394-5632-3

Hofhues, Sandra ORCID: 0000-0003-1589-7140 and Schütze, Konstanze ORCID: 0000-0002-4719-5744 (2022). Autor*innen. In: Doing Research - Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, pp. 440-450. transcript. ISBN 978-3-8394-5632-3

Herlitz, Lea and Zahn, Manuel (2019). Bildungstheoretische Potentiale postdigitaler Ästhetiken – Eine methodologische Annäherung. Magazin für Kulturelle Bildung : Aktivitäten der BKJ. Landesarbeitsgemeinschaft Kulturpädagogische Dienste, Jugendkunstschulen NRW e.V. (LKD). ISSN 0936-6636

Helmhold, Heidi (2017). Samuel Fosso - Das Wilde in der fotografischen Autobiografie. In: Wilde Dinge in Kunst und Design, pp. 174-189. transcript. ISBN 9783839435854

Helmhold, Heidi (2017). Wohnwissen im Umgang mit dem Haftraum im Jugendstrafvollzug. In: Jugendstrafvollzug - (k)ein Ort der Bildung!?, pp. 158-173. Beltz Juventa. ISBN 978-3-7799-3452-3

Helmhold, Heidi (2017). Cruel Optimism, Crip Epistemology, and the Limits of Visual Analysis – Response to Kateřina Kolářová. In: Culture – Theory – Disability, pp. 250-258. transcript. ISBN 978-3-8376-2533-2

Helmhold, Heidi (2016). „Haftsack, Knochenkoffer, Fickmaschine“. In: Matratze/Matrize. Möblierung von Subjekt und Gesellschaft, pp. 72-100. transcript. ISBN 9783839432051

Helmhold, Heidi (2016). Affect. In: Textile Terms: A Glossary, Edition Imorde. ISBN 978-3942810364

Helmhold, Heidi (2015). „Wonnige Lust – Erschütternder Schmerz“ (August Schmarsow), Zum Umgang mit Raum aus affektpolitischer Sicht. In: Affekte, pp. 218-231. Neofelis. ISBN 978-3-95808-010-2

Helmhold, Heidi (2015). Strafvollzugsarchitektur – Funktionale und symbolische Merkmale sowie Strategien ihrer Nutzung. In: Handbuch Jugendstrafvollzug, pp. 213-227. Beltz Juventa. ISBN 978-3-7799-3122-5

K

Krebber, Gesa (2022). Kollaboration sichtbar machen. In: Doing Research - Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, pp. 270-279. transcript. ISBN 978-3-8394-5632-3

Klein, Kristin and Zahn, Manuel (2020). GoogleStreetView-Wanderungen. Aktuelle Unterrichtspraxis im Kontext postdigitaler Medienkultur. Bund Österreichischer Kunst- und Werkerzieher (1). pp. 142-146. BÖKWE. ISSN 2519-1667

Kolb, Gila, Klein, Kristin, Meyer, Torsten, Schütze, Konstanze ORCID: 0000-0002-4719-5744 and Zahn, Manuel (2020). Einführung: Post-Internet Arts Education. In: Arts Education in Transition, pp. 245-249. kopaed. ISBN 978-3-86736-564-2

L

Lenhart, Peter, Strauss, Harald, Wulftange, Gereon and Zahn, Manuel (2021). Vorwort. In: Übertragungen – Zur Politik der Beziehungen, pp. 7-15. Parodos. ISBN 978-3-96824-002-2

M

Meyer, Torsten (2022). Ästhetische Bildung nach dem Internet. Grübeleien über eine „Ästhetik digitaler Medien“ und deren Bildungspotentiale. In: Ästhetik digitaler Medien. Aktuelle Perspektiven, pp. 209-231. transcript. ISBN 978-3-8376-5361-8

Meyer, Torsten (2022). Alles klebt. Manches glitzert. Ein Spaziergang und ein Gespräch mit Janina Warnk über ihre Arbeit im fliegenden Künstlerzimmer. In: Das fliegende Künstlerzimmer, pp. 70-79. Frankfurt a. Main: Crespo Foundation.

Meyer, Torsten (2022). everything sticks. some of it sparkles. walking and talking Torsten Meyer and Janina Warnk. In: the flying artist’s room, pp. 22-26. Frankfurt a. Main: Crespo Foundation.

Musche, Sina and Grüntjens, Jennifer (2022). (K)eine Regel für die Regel? In: Doing Research - Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, pp. 280-287. transcript. ISBN 978-3-8394-5632-3

Meyer, Torsten (2021). Mediologische Perspektiven auf die Visuelle Kommunikation und eine Idee von Post-Internet Art Education. In: Wieder gelesen, pp. 226-245. fabrico.

Meyer, Torsten (2021). A New Sujet/Subject for Art Education. In: Post-Digital, Post-Internet Art and Education, pp. 131-145. Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-030-73772-6

Meyer, Torsten (2021). Ein neues Sujet für die Ästhetische Bildung. Topologischer Versuch. In: Subjekte Kultureller Bildung. Empirische Forschung zu Bildungsprozessen in Tanz, Theater und Performance, pp. 85-97. kopaed. ISBN 978-3-86736-467-6

Möntmann, Nina ORCID: 0000-0003-3447-7424 (2021). Small-scale art organizations as participatory platforms for decolonizing practices and sensibilities. Journal of Aesthetics & Culture, 13 (1). Taylor & Francis. ISSN 2000-4214

Möntmann, Nina (2021). Sturz in die Welt. Über die Möglichkeit periodischer Ausstellungen, den zeitgenössischen Moment zu rekonfigurieren. In: Serialität und Wiederholung: Revisited, pp. 167-193. August Verlag. ISBN 978-3941360754

Moormann, Peter and Zahn, Manuel (2021). Relationen und Konstellationen aktueller Mikroformate – theoretische Annäherungen. In: Mikroformate, pp. 13-32. kopaed. ISBN 978-3-96848-023-7

Moormann, Peter, Zahn, Manuel, Bettinger, Patrick, Hofhues, Sandra, Keden, Helmke Jan and Kaspar, Kai (2021). Vorwort. In: Mikroformate, pp. 7-9. kopaed. ISBN 978-3-96848-023-7

Meyer, Torsten (2020). Die Stimmung des 21. Jahrhunderts. Methologische Einführung. Zeitschrift Kunst Medien Bildung : zkmb. Wissenschaftlichen Sozietät Kunst Medien Bildung e.V.. ISSN 2193-2980

Meyer, Torsten (2020). Nach dem Internet. Zeitschrift Kunst Medien Bildung : zkmb. Wissenschaftlichen Sozietät Kunst Medien Bildung e.V.. ISSN 2193-2980

Meyer, Torsten and Klein, Kristin (2020). Post-Internet Arts Education. Perspektiven einer kulturellen Bildung im Internet State of Mind. In: Kreativ und Digital, pp. 23-25. LKJ Baden-Württemberg e. V.. ISBN 978-3-9820896-2-1

Meyer, Torsten, Klein, Kristin, Kolb, Gila, Schütz, Konstanze and Zahn, Manuel (2020). Einführung - Post-internet Arts Education. In: Arts Education in Transition, pp. 245-249. kopaed. ISBN 978-3-86736-564-2

Meyer, Torsten (2020). Nach dem Internet. In: Arts Education in Transition, pp. 297-305. kopaed. ISBN 978-3-86736-564-2

Meyer, Torsten (2020). Curatorial Turn in der Kunstpädagogik. In: Ran an die Wand, rein in die Vitrine?!, pp. 128-135. kopaed. ISBN 978-3-86736-533-8

Meyer, Torsten (2020). Next School’s Art Education. In: Education in the Age of the Screen, Routledge. ISBN 9781032090832

Möntmann, Nina (2020). The Dematerialization of Society and its Art Objects. In: Art asPractice - Art as Object, pp. 156-193. Skogen Community Press. ISBN 978-91-982502-3-7

Möntmann, Nina (2020). Wege aus der Passivität gegen rechts. Ein Gespräch zwischen Nina Möntmann und Markus ­Miessen über sein neues Buch „Para-Platforms. On the ­Spatial Politics of Right-Wing Populism“. Texte zur Kunst (118). pp. 112-115. Verl Texte zur Kunst. ISSN 0940-9459

Meyer, Torsten, Zahn, Manuel, Herlitz, Lea and Klein, Kristin (2019). Post-Internet Arts Education Research (PIAER). Kunstpädagogik und ästhetische Bildung nach der postdigitalen Entgrenzung der Künste. In: Forschung zur Digitalisierung in der Kulturellen Bildung, pp. 171-182. kopaed. ISBN 978-3-86736-522-2

Meyer, Torsten (2019). Sachlichkeit Post Internet. In: Denkraum.Bauhaus, pp. 54-55. Athena. ISBN 978-3-7455-1076-8

Meyer, Torsten (2019). Globale Zeit- Genossenschaft. Schultheater : Wahrnehmung, Gestaltung, Spiel (37). pp. 33-35. Friedrich. ISSN 1869-9758

Meyer, Torsten (2019). Essay: The Next Art Educator. Lerchenfeld (46). pp. 3-8. Hochschule für Bildende Künste, HfBK. ISSN 2511-3011

Möntmann, Nina (2019). Residencies as Programmatic Spaces for Communality. In: Contemporary Artist Residencies: Reclaiming Time and Space, Valiz. ISBN 978-9492095466

Möntmann, Nina and Weizman, Eyal (2019). Forms of Power and Humanitarianism. In: Critique in Practice: Renzo Martens’ Episode III: Enjoy Poverty, pp. 246-253. Sternberg Press. ISBN 978-3956795053

Meyer, Torsten and Jörissen, Benjamin (2018). Post Internet Art Education. Ästhetische Bildung, Post-Digitalität und ihre Subjekte. Kunst + Unterricht (425/426). pp. 88-90. Friedrich. ISSN 0931-7112

Meyer, Torsten (2018). Nowness. Mediologische Überlegungen zur Zeitgenossenschaft. In: Be Aware! Mehr als Gegenwart in der zeitgenössischen Kunst, pp. 63-74. Athena. ISBN 978-3745510188

Meyer, Torsten (2018). Welt-Bildung. Die Kunst nach der Krise und das Bildungspotenzial von Cultural Hacking. In: ZWISCHEN Kunst und Bildung: Theorie, Vermittlung, Forschung in zeitgenössischer Theater-, Tanz- und Performancekunst, pp. 111-124. Athena. ISBN 978-3745510270

Meyer, Torsten (2018). Cultural Hacking als Kulturkritik? In: Formen der Kulturkritik, pp. 157-175. Fink. ISBN 9783846755617

Möntmann, Nina (2018). Withdrawal into the public sphere. Casa Gallina as a Model of Hospitality and Alternative Infrastructures. In: Experiences of the Common Good, pp. 233-243. inSite/Casa Gallina. ISBN 978-0-9642554-1-8

Meyer, Torsten ORCID: 0000-0002-4024-1082 (2017). Next Art Education: Eight theses future art educators should think about. International journal of education through art, 13 (3). pp. 369-384. Intellect. ISSN 1743-5234

Meyer, Torsten and Klein, Kristin (2017). Beyond Culture. Perspektiven einer Next Art Education. In: diversity im Kunstunterricht. Modell inter- und transkultureller Vermittlungspraxis, pp. 285-294. kopaed. ISBN 978-3-86736-392-1

Meyer, Torsten (2017). Die Stimmung des 21. Jahrhunderts. Methodologische Einleitung. In: Übertrag, pp. 33-55. kopaed. ISBN 978-3-86736-384-6

Meyer, Torsten, Sabisch, Andrea, Wollberg, Ole and Zahn, Manuel (2017). Einleitung. In: Übertrag, pp. 9-19. kopaed. ISBN 978-3-86736-384-6

Meyer, Torsten (2017). Das Netzwerk-Sujet. In: Netzwerk als neues Paradigma?, pp. 39-63. Springer VS. ISBN 978-3-658-18002-7

Meyer, Torsten (2017). Für einen curatorial turn in der Kunstpädagogik. In: Wenden, pp. 51-55. Springer VS. ISBN 978-3-658-14804-1

Meyer, Torsten (2017). Zeitgenossenschaft. In: 1 - 13 kunstpädagogische Begriffe, pp. 1-13. Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle. ISBN 978-3-86019-125-5

Möntmann, Nina and Posthofen, Christian (2017). Nina Möntmann. Kunst als sozialer Raum. Walther König. ISBN 978-3960981077

Möntmann, Nina (2017). Plunging into the World: On the Potential of Periodic Exhibitions to Reconfigure the Contemporary Moment. Oncurating.org (33). pp. 122-131. Zürich: Institute for Cultural Studies in the Arts (ICS). ISSN 2673-2904

Möntmann, Nina (2017). A Letter from Europe. In: Inside Out. Critical Discourses concerning Institutions, pp. 140-154. Museums and Galleries of Ljubljana City Art Gallery. ISBN 9789616969185

Möntmann, Nina (2017). The curatorial and its mediation. Journal of curatorial studies, 6 (2). pp. 242-253. Intellect. ISSN 2045-5836

Meyer, Torsten, Dick, Julia, Moormann, Peter and Ziegenbein, Julia (2016). Einleitung. In: where the magic happens, pp. 13-20. kopaed. ISBN 978-3-86736-369-3

Meyer, Torsten (2016). What’s Next, Arts Education? Fünf Thesen zur nächsten Ästhetischen Bildung. In: where the magic happens, pp. 235-250. kopaed. ISBN 978-3-86736-369-3

Meyer, Torsten (2015). What’s Next, Arts Education? Fünf Thesen zur nächsten Kulturellen Bildung. Kulturelle Bildung : Aktivitäten der BKJ. pp. 14-17. Bundesvereinigung Kulturelle Kinder- und Jugendbildung e.V..

Meyer, Torsten (2015). Kulturelle Bildung in der Generation C. Kulturelle Bildung : Aktivitäten der BKJ (13). pp. 6-8. Bundesvereinigung Kulturelle Kinder- und Jugendbildung e.V..

Meyer, Torsten, Kolb, Gila and Schütze, Konstanze (2015). What’s Next in Art Education? In: Perspectives on Art Education, pp. 86-94. De Gruyter. ISBN 9783110440782

Meyer, Torsten (2015). The Media Culture of Generation C. In: Outside the box - the relation between art and the public, pp. 136-157. Mannheim: Zeitraumexit e. V..

Meyer, Torsten (2015). Die nächste Kunst. Die kommende Gesellschaft der Digital Natives. Double : Magazin für Puppen-, Figuren- und Objekttheater, 31 (1). pp. 16-17. Verl. Theater der Zeit. ISSN 0040-5418

Meyer, Torsten and Kolb, Gila (2015). Vorwort. In: What’s Next? Band II: Art Education, pp. 6-9. kopaed. ISBN 978-3-86736-298-6

Meyer, Torsten (2015). Für einen Curatorial Turn in der Kunstpädagogik. In: What’s Next? Band II: Art Education, pp. 220-222. kopaed. ISBN 978-3-86736-298-6

Meyer, Torsten (2015). Next Art Education. 9 essential Theses. In: What’s Next? Band II: Art Education, p. 218. kopaed. ISBN 978-3-86736-298-6

Meyer, Torsten (2015). Der Generation C kann man vieles zumuten. IXYPSILONZETT : eine Veröffentlichung der ASSITEJ Deutschland. pp. 12-15. Theater der Zeit. ISSN 0040-5418

Möntmann, Nina (2015). A Letter from Europe (A Future Institution). In: Centennial: A History of the Renaissance Society,1915-2015, pp. 272-283. Renaissance Soc. ISBN 978-0941548649

N

Nimmerfall, Karina (2018). Indirect Interviews with Women. Camera Austria. ISBN 978-3-902911-43-8

Nimmerfall, Karina (2015). 1953. Possible Scenarios of a Discontinued Future. Camera Austria. ISBN 978-3-902911-16-2

P

Pazzini, Karl-Josef and Zahn, Manuel (2022). Lehrer*innenspielfilme als Sammlungen und Provokateure von Lehrer*innenbildern. In: Bilder von Lehrer*innenberuf und Schule, pp. 357-381. Springer. ISBN 978-3-658-32563-3

Pazzini, Karl-Josef, Weber, Jean-Marie and Zahn, Manuel (2018). Einleitung. In: Lehre im Kino, pp. 1-11. Springer VS. ISBN 978-3-658-17013-4

Pazzini, Karl-Josef and Zahn, Manuel (2016). Spielfilme als empirische Quellen zur Erforschung des Lehrens. In: Empirie des Pädagogischen und Empirie der Erziehungswissenschaft. Beobachtungen erziehungswissenschaftlicher Forschung, pp. 147-156. Klinkhardt. ISBN 978-3-7815-5489-4

R

Rodonò, Aurora (2022). Das Wissen der "Anderen". Oder: Den weißen Diskursraum denormalisieren. In: Doing Research – Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, transcript. ISBN 978-3-8394-5632-3

S

Sabisch, Andrea and Zahn, Manuel (2018). Visuelle Assoziation. Zur Einleitung. In: Visuelle Assoziationen, pp. 7-16. Textem. ISBN 978-3-86485-195-7

Sabisch, Andrea and Zahn, Manuel (2018). Interview mit Gregor Hildebrandt. In: Visuelle Assoziationen, pp. 177-191. Textem. ISBN 978-3-86485-195-7

Sabisch, Andrea and Zahn, Manuel (2018). Interview mit Simone Kesting. In: Visuelle Assoziationen, pp. 192-203. Textem. ISBN 978-3-86485-195-7

Sabisch, Andrea and Zahn, Manuel (2018). Interview mit Peter Piller. In: Visuelle Assoziationen, pp. 215-232. Textem. ISBN 978-3-86485-195-7

V

Vansieleghem, Nancy, Vlieghe, Joris and Zahn, Manuel (2019). Introduction. In: Education in the Age of the Screen, pp. 1-6. Routledge. ISBN 9781138323339

Vansieleghem, Nancy, Vlieghe, Joris and Zahn, Manuel (2019). Epilogue. In: Education in the Age of the Screen, pp. 171-178. Routledge. ISBN 9781138323339

Z

Zahn, Manuel (2022). Filmvermittlung als ästhetische Bildung. In: Experimentalfilm zwischen Kunst und Kino, pp. 111-116. Büchner. ISBN 978-3-96317-296-0

Zahn, Manuel (2022). Zu den Möglichkeitsbedingungen von Ästhetischer Film-Bildung. In: Doing Research - Wissenschaftspraktiken zwischen Positionierung und Suchanfrage, pp. 254-261. transcript. ISBN 978-3-8394-5632-3

Zahn, Manuel and Pazzini, Karl-Josef (2022). Übertragungsreize. Spielfilme als Analytiker*innen des Sexuellen? Riss : Zeitschrift für Psychoanalyse, 96. pp. 130-155. textem. ISSN 1019-1976

Zahn, Manuel, Binotto, Johannes, Härtel, Insa and Pazzini, Karl-Josef (2022). Editorial. Riss : Zeitschrift für Psychoanalyse, 96. pp. 8-16. textem. ISSN 1019-1976

Zahn, Manuel (2021). „Rücksicht auf Darstellbarkeit“. Filmästhetische Reflexionen zum Verhältnis von Traum und Film. In: Traumstationen, pp. 132-139. Scheidegger & Spiess. ISBN 978-3-03942-018-6

Zahn, Manuel (2021). Aesthetic Practice as Critique: The Suspension of Judgment and the Invention of New Possibilities of Perception, Thinking, and Action. In: Post-Digital, Post-Internet Art and Education, pp. 183-201. Springer. ISBN 978-3-030-73769-6

Zahn, Manuel (2020). Bildschirme – Medienökologische Perspektiven auf das (in)dividuelle Phantasma in der aktuellen Medienkultur. Zeitschrift Kunst Medien Bildung : zkmb. Wissenschaftlichen Sozietät Kunst Medien Bildung e.V.. ISSN 2193-2980

Zahn, Manuel (2020). Digitale Medialität und Ästhetische Bildung. Bildungstheoretische Reflexionen auf den Zusammenhang von digitaler Medienkultur, ästhetischer Praxis und Subjektivierung. In: missing links. Lehr- und Leerstellen der Gegenwartsgesellschaft, pp. 125-139. Athena. ISBN 978-3-7639-6268-6

Zahn, Manuel (2020). Ästhetische Praxis als Kritik: Vom Aussetzen des Urteilens und der Erfindung neuer Wahrnehmungs-, Denk- und Handlungsmöglichkeiten. In: Digitalisierung – Subjekt – Bildung. Kritische Betrachtungen der digitalen Transformation, pp. 213-233. Barbara Budrich. ISBN 978-3-8474-2350-8

Zahn, Manuel (2020). Ein Traum von einem Lehrer(-Film)? Reflexionen über Lehrerfilme als Wunschmaschinen am Beispiel von Fack ju Göhte. In: Lehrkräftebildung mit Fack ju Göhte, pp. 21-38. Psychosozial Verlag. ISBN 978-3-8379-2923-2

Zahn, Manuel (2019). Beyond Digital Screens – Media ecological perspectives on artistic practices in the digital media culture. In: Education in the Age of the Screen, pp. 80-91. Routledge. ISBN 9781138323339

Zahn, Manuel (2018). Kunstpädagogik ist eine Anwendung von Kunst. Lerchenfeld / HFBK (46). pp. 24-26. Materialverlag. ISSN 2511-3011

Zahn, Manuel (2018). »Lebenszeichen«. Sprache und Kommunikation in Werner Herzogs Dokumentarfilmen. In: Echos. Texte zum Dokumentarfilm, pp. 192-201. Berlin: Vorwerk 8. ISBN 978-3-947238-04-0

Zahn, Manuel (2018). Alexander Kluge im Gespräch mit Manuel Zahn. »Die Assoziation ist eine ganz exakte Tätigkeit, die wir nicht beherrschen.«. In: Visuelle Assoziationen, pp. 130-159. Textem. ISBN 978-3-86485-195-7

Zahn, Manuel (2017). Bildschirme. Medienökologische Perspektiven auf das (in)dividuelle Phantasma in der aktuellen Medienkultur. In: Übertrag, pp. 73-82. kopaed. ISBN 978-3-86736-384-6

Zahn, Manuel (2017). Resonanz. Medienökologische Perspektiven der Kunstpädagogik. In: Formate der Kunstvermittlung, pp. 91-104. transcript. ISBN 978-3-8376-3689-5

Zahn, Manuel, Sabisch, Andrea and Wollberg, Ole (2017). Ästhetische Praktiken und schweigendes Wissen. In: Schweigendes Wissen in Lernen und Erziehung, Bildung und Sozialisation, 1. Aufl., pp. 79-91. Beltz Juventa. ISBN 978-3779931270

Zahn, Manuel (2016). „Wir stammen von Animationen ab.“ – Wirklichkeitserfahrung mit Ryan Trecartins Videos. In: where the magic happens, pp. 39-48. kopaed. ISBN 978-3-86736-369-3

Zahn, Manuel (2016). Filme als Gesprächs- und Reflexionsanlässe über die eigenen leitenden Vorstellungen als Kunstpädagog*. In: Dokumentation der Arbeitstagung Interventionen - Lehrerhandeln in "Offenen" Bildnerischen Arbeitsprozessen, pp. 63-67. HBK. ISBN 978-3-00-054337-1

Zahn, Manuel (2015). Memory as a Splitscreen. Gedächtnis, personale Identität und ihre Montragen im digitalen Film. In: Bewegungsbilder nach Deleuze, pp. 230-249. Herbert von Halem. ISBN 9783869620947

Zahn, Manuel (2015). Remixkultur und Kunstpädagogik. In: What’s Next? Art Education, pp. 362-366. kopaed. ISBN 978-3-86736-298-6

Zahn, Manuel (2015). Das Subjekt des Kinos. In: Subjekt Medium Bildung, pp. 77-92. Springer VS. ISBN 978-3658061708

Zahn, Manuel (2014). Das Kino als ein Dispositiv filmischer Bildung. In: Medien – Bildung – Dispositive, pp. 129-140. Springer VS. ISBN 978-3-658-07185-1

This list was generated on Fri Nov 22 03:34:11 2024 CET.