Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 23.

Book, conference item or legal commentary

Cramer, Colin ORCID: 0000-0003-3720-9708, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, eds. (2020). Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Klinkhardt. ISBN 9783825254735

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 and Schaper, Niclas ORCID: 0000-0001-7648-7271, eds. (2018). Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS. ISBN 978-3-658-19535-9

Journal Article

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Ligtvoet, Rudy ORCID: 0000-0001-6546-0911, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2024). Discontinued knowledge growth: on the development of teachers’ general pedagogical knowledge at the transition from higher education into teaching practice. Teachers and Teaching, 30 (1). pp. 1-19. Routledge, Taylor & Francis Group. ISSN 1354-0602

Cevikbas, Mustafa ORCID: 0000-0002-7844-4707, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2024). Empirical research on teacher competence in mathematics lesson planning. ZDM Mathematics Education, 56. pp. 101-113. Springer Nature. ISSN 1863-9704

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Heine, Sandra ORCID: 0000-0001-7709-5018, Jäger-Biela, Daniela ORCID: 0000-0001-8017-6564 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2022). ICT integration in teachers’ lesson plans: a scoping review of empirical studies. European Journal of Teacher Education. pp. 1-29. Taylor & Francis. ISSN 0261-9768

Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2020). Zielorientierungen und Leistungsmotivation angehender Lehrkräfte zu Studienbeginn – eine Profilanalyse. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 23 (4). pp. 793-822. Springer. ISSN 1434-663X

Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2018). Die Berufswahlmotivation von angehenden Lehrkräften bei Eintritt in ihre Ausbildung - Unterschiede nach Fächerwahl? Zeitschrift für Pädagogik, 64 (4). pp. 461-485. Beltz Juventa. ISSN 0044-3247

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Drahmann, Martin ORCID: 0000-0002-8482-0799 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2018). Motivprofile von Studierenden zu Beginn der Lehrerbildung. Anwendung und Validierung eines personenzentrierten Ansatzes in Deutschland und Österreich. Zeitschrift für Bildungsforschung, 8 (2). pp. 153-171. Springer. ISSN 2190-6890

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, Tachtsoglou, Sarantis and Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 (2016). Comparing the Change of Teaching Motivations among Preservice Teachers in Austria, Germany, and Switzerland: Do In-School Learning Opportunities Matter? International Journal of Higher Education, 5 (3). pp. 91-103. Sciedu Press. ISSN 1927-6044

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2016). Klassenführungswissen als Ressource der Burnout-Prävention? Zum Nutzen von pädagogisch-psychologischem Wissen im Lehrerberuf. Unterrichtswissenschaft, 44 (4). pp. 425-441. Springer VS. ISSN 0340-4099

Drahmann, Martin, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Pflanzl, Barbara (2016). Lehramtsstudierende an Pädagogischen Hochschulen und Universitäten - Zur Bedeutung motivationaler und kognitiver Eingangsvoraussetzungen für die Wahl der lehrerbildenden Institution und des Lehramtstypus. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 9 (2). pp. 227-252. Empirische Pädagogik e.V.. ISSN 1867-2779

Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Wolf, Jörgen ORCID: 0000-0002-2947-693X (2015). Berufswahl Geschichtslehrer/-lehrerin? Vergleichende Analysen zur Bedeutung fachbezogener Varianz der Berufswahlmotivation als Gegenstand fachdidaktischer Forschung. Geschichte in Wissenschaft und Unterricht, 66 (9/10). pp. 497-514. Friedrich. ISSN 0016-9056

Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Drahmann, Martin (2015). Lehrerkinder – Zur Bedeutung der Berufsvererbung für die Berufswahl Lehramt. ZEITSCHRIFT FUR BILDUNGSFORSCHUNG, 5 (2). pp. 129-144. Springer VS. ISSN 2190-6890

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2015). Wirksamkeit der Lehrerbildung in Deutschland, Österreich und der Schweiz. Journal für Lehrerinnenbildung, 15 (4). pp. 17-25. Klinkhardt. ISSN 1681-7028

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269 and Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849 (2020). Deutsch (Primarstufe) in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, pp. 402-409. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. ISBN 9783838554730

Cramer, Colin ORCID: 0000-0003-3720-9708, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2020). Einführung in das Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, pp. 11-17. Verlag Julius Klinkhardt. ISBN 978-3-8252-5473-5

Herzmann, Petra ORCID: 0000-0001-6367-8984 and Proske, Matthias ORCID: 0000-0003-0331-2133 (2020). Lehrpraxis in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, pp. 655-660. Bad Heilbrunn: Klinkhardt UTB. ISBN 978-3-8252-5473-5

Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Festner, Dagmar, Straub, Sophie, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 and Schaper, Niclas (2018). Anlage und Durchführung des Verbundprojekts Learning to Practice. In: Learning to Practice, Learning to Reflect?, pp. 63-85. Springer VS. ISBN 978-3-658-19535-9

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 (2018). Das Praxissemester in der Lehrerbildung: Stand der Forschung und zentrale Ergebnisse des Projekts Learning to Practice. In: Learning to Practice, Learning to Reflect?, pp. 1-62. Springer VS. ISBN 978-3-658-19535-9

Drahmann, Martin, Zorn, Sarah Katharina, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2018). Forschendes Lernen im Praxissemester: Das Studienprojekt als Lernprodukt. In: Learning to Practice, Learning to Reflect?, pp. 115-134. Springer VS. ISBN 978-3-658-19535-9

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, Watt, Helen M. G. ORCID: 0000-0003-2026-0849, Richardson, Paul W. and Smith, Kari (2017). Motivations That Affect Professional Knowledge in Germany and Austria. In: Global Perspectives on Teacher Motivation, pp. 162-188. Cambridge: University Press. ISBN ‎978-1107104983

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, Tachtsoglou, Sarantis ORCID: 0000-0002-0804-1996, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381 and Römer, J. (2016). Der Einfluss schulpraktischer Lerngelegenheiten auf die Veränderung der Berufswahlmotivation bei Lehramtsstudierenden in Deutschland, Österreich und der Schweiz. In: Entwicklungsprozesse angehender Lehrpersonen in den Berufspraktischen Studien, pp. 65-84. Waxmann. ISBN 978-3-8309-3477-6

Preprints, Working Papers or Reports

Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Festner, Dagmar, Straub, Sophie, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, Schaper, Niclas and Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434 (2021). Dokumentation über die Erhebungsinstrumente in der Längsschnittstudie Learning to Practice, Learning to Reflect? (LtP) zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrer*innenbildung. Documentation.

This list was generated on Fri Nov 29 08:05:18 2024 CET.