![]() | Up a level |
Book, conference item or legal commentary
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Dilger, Bernadette, Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lindner, Heike, Rohde, Andreas and Schmeinck, Daniela, eds.
(2015).
Kompetenzen perspektivisch. Interdisziplinäre Impulse für die LehrerInnenbildung.
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-8128-2
Journal Article
von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433 and Bresges, André
ORCID: 0000-0002-3350-979X
(2025).
The effectiveness of teaching methods for preparing teacher education students to teach road safety-related content.
Frontiers in Education (9).
pp. 1-24.
Frontiers Media.
ISSN 2504-284X
von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433, Bresges, André
ORCID: 0000-0002-3350-979X and Lubert, Daniela
(2024).
Effectiveness of educational interventions in minimizing reactance in traffic accident prevention.
Frontiers in Education, 8 (3).
Frontiers Media.
ISSN 2504-284X
von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433 and Bresges, André
ORCID: 0000-0002-3350-979X
(2022).
Effectiveness of Road safety prevention in schools.
Frontiers in Psychology, 13.
ISSN 1664-1078
Henze, Jannik ORCID: 0000-0003-0218-757X, Schatz, Carina, Malik, Shalina and Bresges, André
ORCID: 0000-0002-3350-979X
(2022).
How Might We Raise Interest in Robotics, Coding, Artificial Intelligence, STEAM and Sustainable Development in University and On-the-Job Teacher Training?
Frontiers in Education, 7.
p. 872637.
Frontiers Media.
ISSN 2504-284X
Beautemps, Jacob ORCID: 0000-0002-7764-7844 and Bresges, André
ORCID: 0000-0002-3350-979X
(2022).
The influence of the parasocial relationship on the learning motivation and learning growth with educational YouTube videos in self regulated learning.
Frontiers in Education, 7.
Frontiers Media.
ISSN 2504-284X
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Günthner, Iris and Melzer, Conny
ORCID: 0000-0003-3768-0356
(2018).
Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung in Köln: Dimensionen der Berücksichtigung von Heterogenität und Inklusion.
In:
Perspektiven für gelingende Inklusion. Beiträge der "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" für Forschung und Praxis,
pp. 85-94.
Berlin:
Zarbock.
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Dilger, Bernadette, Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lindner, Heike, Rohde, Andreas and Schmeinck, Daniela
(2015).
Einleitung. Aus dem Buch Kompetenzen perspektivisch. Interdisziplinäre Impulse für die LehrerInnenbildung.
In:
Kompetenzen perspektivisch,
pp. 9-13.
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-8128-2
Preprints, Working Papers or Reports
von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433, Bresges, André
ORCID: 0000-0002-3350-979X and Lubert, Daniela
(2024).
Wirksamkeit geeigneter Bildungsmaßnahmen zur Minimierung von
Reaktanz in der Verkehrsunfallprävention.
["eprint_fieldopt_monograph_type_preprint" not defined].
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Heine, Sandra, Wollny, Christoph and Franke, Lina
(2015).
iPads an Kölner Schulen. Bericht der Wissenschaftlichen Begleitung über die Einführung von iPads an 8 Schulen verschiedener Schulformen im Auftrag der Stadt Köln.
Köln:
Universität zu Köln, Institut für Physik und ihre Didaktik.
Project Report.