Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 13.

Book, conference item or legal commentary

Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Dilger, Bernadette, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lindner, Heike, Rohde, Andreas and Schmeinck, Daniela, eds. (2015). Kompetenzen perspektivisch. Interdisziplinäre Impulse für die LehrerInnenbildung. Waxmann. ISBN 978-3-8309-8128-2

Journal Article

von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433, Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X and Lubert, Daniela (2024). Effectiveness of educational interventions in minimizing reactance in traffic accident prevention. Frontiers in Education, 8 (3). Frontiers Media. ISSN 2504-284X

von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433 and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X (2022). Effectiveness of Road safety prevention in schools. Frontiers in Psychology, 13. ISSN 1664-1078

Henze, Jannik, Schatz, Carina, Malik, Shalina and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X (2022). How Might We Raise Interest in Robotics, Coding, Artificial Intelligence, STEAM and Sustainable Development in University and On-the-Job Teacher Training? Frontiers in education, 7. LAUSANNE: FRONTIERS MEDIA SA. ISSN 2504-284X

Spicker, Sebastian J., Kuepper, Alexander and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X (2022). Mission to Mars - Concept and Implementation of a Design-Based (Hands-On) Smartphone Experiment Helping Students Understand the Effects Caused by Differences in Air Pressure. The Physics teacher / American Association of Physics Teachers, 60 (1). 47 - 51. New York, NY: Stony Brook. ISSN 1943-4928

Beautemps, Jacob and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X (2022). The influence of the parasocial relationship on the learning motivation and learning growth with educational YouTube videos in self regulated learning. Frontiers in Education, 7. LAUSANNE: Frontiers Media. ISSN 2504-284X

Beautemps, Jacob and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X (2021). What Comprises a Successful Educational Science YouTube Video? A Five-Thousand User Survey on Viewing Behaviors and Self-Perceived Importance of Various Variables Controlled by Content Creators. Frontiers in Communication, 5. LAUSANNE: Frontiers Media. ISSN 2297-900X

Abbott, David, Roberts, Andrew, MacIsaac, Dan, Falconer, Kathleen, Genz, Florian, Hoffmann, Stefan, Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X and Weber, Jeremias (2019). Adding Student Video Projects to Physics Courses. The Physics teacher / American Association of Physics Teachers, 57 (4). S. 224 - 229. New York, NY: Stony Brook. ISSN 0031-921X

Bruckermann, Till ORCID: 0000-0002-8789-8276, Aschermann, Ellen ORCID: 0000-0002-5621-3393, Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X and Schlueter, Kirsten (2017). Metacognitive and multimedia support of experiments in inquiry learning for science teacher preparation. Int. J. Sci. Educ., 39 (6). S. 701 - 723. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD. ISSN 1464-5289

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Günthner, Iris and Melzer, Conny ORCID: 0000-0003-3768-0356 (2018). Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung in Köln: Dimensionen der Berücksichtigung von Heterogenität und Inklusion. In: Perspektiven für gelingende Inklusion. Beiträge der "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" für Forschung und Praxis, pp. 85-94. Berlin: Zarbock.

Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Dilger, Bernadette, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lindner, Heike, Rohde, Andreas and Schmeinck, Daniela (2015). Einleitung. Aus dem Buch Kompetenzen perspektivisch. Interdisziplinäre Impulse für die LehrerInnenbildung. In: Kompetenzen perspektivisch, pp. 9-13. Waxmann. ISBN 978-3-8309-8128-2

Preprints, Working Papers or Reports

von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433, Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X and Lubert, Daniela (2024). Wirksamkeit geeigneter Bildungsmaßnahmen zur Minimierung von Reaktanz in der Verkehrsunfallprävention. ["eprint_fieldopt_monograph_type_preprint" not defined].

Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Heine, Sandra, Wollny, Christoph and Franke, Lina (2015). iPads an Kölner Schulen. Bericht der Wissenschaftlichen Begleitung über die Einführung von iPads an 8 Schulen verschiedener Schulformen im Auftrag der Stadt Köln. Köln: Universität zu Köln, Institut für Physik und ihre Didaktik. Project Report.

This list was generated on Wed May 8 08:03:56 2024 CEST.