![]() | Up a level |
Book, conference item or legal commentary
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Dilger, Bernadette, Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lindner, Heike, Rohde, Andreas and Schmeinck, Daniela, eds.
(2015).
Kompetenzen perspektivisch. Interdisziplinäre Impulse für die LehrerInnenbildung.
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-8128-2
Journal Article
von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433, Bresges, André
ORCID: 0000-0002-3350-979X and Lubert, Daniela
(2024).
Effectiveness of educational interventions in minimizing reactance in traffic accident prevention.
Frontiers in Education, 8 (3).
Frontiers Media.
ISSN 2504-284X
von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433 and Bresges, André
ORCID: 0000-0002-3350-979X
(2022).
Effectiveness of Road safety prevention in schools.
Frontiers in Psychology, 13.
ISSN 1664-1078
Henze, Jannik, Schatz, Carina, Malik, Shalina and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X
(2022).
How Might We Raise Interest in Robotics, Coding, Artificial Intelligence, STEAM and Sustainable Development in University and On-the-Job Teacher Training?
Frontiers in education, 7.
LAUSANNE:
FRONTIERS MEDIA SA.
ISSN 2504-284X
Spicker, Sebastian J., Kuepper, Alexander and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X
(2022).
Mission to Mars - Concept and Implementation of a Design-Based (Hands-On) Smartphone Experiment Helping Students Understand the Effects Caused by Differences in Air Pressure.
The Physics teacher / American Association of Physics Teachers, 60 (1).
47 - 51.
New York, NY:
Stony Brook.
ISSN 1943-4928
Beautemps, Jacob and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X
(2022).
The influence of the parasocial relationship on the learning motivation and learning growth with educational YouTube videos in self regulated learning.
Frontiers in Education, 7.
LAUSANNE:
Frontiers Media.
ISSN 2504-284X
Beautemps, Jacob and Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X
(2021).
What Comprises a Successful Educational Science YouTube Video? A Five-Thousand User Survey on Viewing Behaviors and Self-Perceived Importance of Various Variables Controlled by Content Creators.
Frontiers in Communication, 5.
LAUSANNE:
Frontiers Media.
ISSN 2297-900X
Abbott, David, Roberts, Andrew, MacIsaac, Dan, Falconer, Kathleen, Genz, Florian, Hoffmann, Stefan, Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X and Weber, Jeremias
(2019).
Adding Student Video Projects to Physics Courses.
The Physics teacher / American Association of Physics Teachers, 57 (4).
S. 224 - 229.
New York, NY:
Stony Brook.
ISSN 0031-921X
Bruckermann, Till ORCID: 0000-0002-8789-8276, Aschermann, Ellen
ORCID: 0000-0002-5621-3393, Bresges, André
ORCID: 0000-0002-3350-979X and Schlueter, Kirsten
(2017).
Metacognitive and multimedia support of experiments in inquiry learning for science teacher preparation.
Int. J. Sci. Educ., 39 (6).
S. 701 - 723.
ABINGDON:
ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD.
ISSN 1464-5289
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Günthner, Iris and Melzer, Conny
ORCID: 0000-0003-3768-0356
(2018).
Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung in Köln: Dimensionen der Berücksichtigung von Heterogenität und Inklusion.
In:
Perspektiven für gelingende Inklusion. Beiträge der "Qualitätsoffensive Lehrerbildung" für Forschung und Praxis,
pp. 85-94.
Berlin:
Zarbock.
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Dilger, Bernadette, Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lindner, Heike, Rohde, Andreas and Schmeinck, Daniela
(2015).
Einleitung. Aus dem Buch Kompetenzen perspektivisch. Interdisziplinäre Impulse für die LehrerInnenbildung.
In:
Kompetenzen perspektivisch,
pp. 9-13.
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-8128-2
Preprints, Working Papers or Reports
von Beesten, Silke ORCID: 0000-0002-9864-1433, Bresges, André
ORCID: 0000-0002-3350-979X and Lubert, Daniela
(2024).
Wirksamkeit geeigneter Bildungsmaßnahmen zur Minimierung von
Reaktanz in der Verkehrsunfallprävention.
["eprint_fieldopt_monograph_type_preprint" not defined].
Bresges, André ORCID: 0000-0002-3350-979X, Heine, Sandra, Wollny, Christoph and Franke, Lina
(2015).
iPads an Kölner Schulen. Bericht der Wissenschaftlichen Begleitung über die Einführung von iPads an 8 Schulen verschiedener Schulformen im Auftrag der Stadt Köln.
Köln:
Universität zu Köln, Institut für Physik und ihre Didaktik.
Project Report.