Universität zu Köln

Experimentieren regulieren lernen. Quasi-experimentelle Untersuchung einer Experimentierkompetenzförderung bei Lehramtsstudierenden im biologischen Laborpraktikum

Buckermann, Till (2016) Experimentieren regulieren lernen. Quasi-experimentelle Untersuchung einer Experimentierkompetenzförderung bei Lehramtsstudierenden im biologischen Laborpraktikum. [Thesis Abstract]

[img]
Preview
PDF
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (125Kb) | Preview
    Item Type: Thesis Abstract
    Creators:
    CreatorsEmail
    Buckermann, Tilltill.bruckermann@uni-koeln.de
    URN: urn:nbn:de:hbz:38-70585
    Subjects: Education
    Natural sciences and mathematics
    Life sciences
    Uncontrolled Keywords:
    KeywordsLanguage
    Experimentierkompetenz; Forschendes Lernen; Lehramtsausbildung; Videoprotokolle; SelbstregulationGerman
    experimentation competency; Inquiry-based learning; teacher education; video journals; self-regulationEnglish
    Faculty: Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät
    Divisions: Mathematisch-Naturwissenschaftliche Fakultät > Institut für Biologie und ihre Didaktik
    Language: German
    Date: November 2016
    Date Type: Publication
    Date of oral exam: 28 October 2016
    Full Text Status: Public
    Date Deposited: 01 Dec 2016 15:42:11
    URI: http://kups.ub.uni-koeln.de/id/eprint/7058

    Actions (login required)

    View Item