Pallaske, Christoph (2015). Medien machen Geschichte. Überlegungen zu Medienbegriffen des Geschichtslernens. In: Medien machen Geschichte. Neue Anforderungen an den geschichtsdidaktischen Medienbegriff im digitalen Wandel, pp. 7-16. Berlin: Logos Verlag. ISBN 978-3-8325-3956-6

[thumbnail of 25_04_15_Pallaske_OA.pdf]
Preview
PDF
25_04_15_Pallaske_OA.pdf
Bereitstellung unter der CC-Lizenz: Creative Commons Attribution Share Alike.

Download (377kB)

Abstract

Mit seinem Beitrag „Medien machen Geschichte. Überlegungen zu Medienbegriffen des Geschichtslernens“ führt Christoph Pallaske in die Thematik des Mediums als Leitkategorie bei der Planung von Geschichtsunterricht ein. Er betont, wie wichtig die Reflexion über Medien und Medienbegriffe für das historische Denken und Lernen ist. Der digitale Wandel erfordere eine erneute Diskussion den Begriff „Medien“, seine Funktion für den Unterricht und seine Auswirkungen auf das Geschichtslernen.

Item Type: Book Section
Translated title:
Title
Language
Media make history. New thoughts on definitions of media when learning history
English
Translated abstract:
Abstract
Language
In his article „Media make history. Thoughts on definitions of media when learning history“ Christoph Pallaske introduces the topic of the medium being the main category when planning history lessons. He emphasizes the importance of reflecting on media and definitions of media for historical thinking and learning. In his view, the digital change needs a new discussion of the term „medium“, its function for education and its effects on teaching history.
English
Creators:
Creators
Email
ORCID
ORCID Put Code
Pallaske, Christoph
christoph.pallaske@uni-koeln.de
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED
Editors:
Editors
Email
ORCID
ORCID Put Code
Pallaske, Christoph
christoph.pallaske@uni-koeln.de
UNSPECIFIED
UNSPECIFIED
Corporate Creators: Universität zu Köln
URN: urn:nbn:de:hbz:38-66564
Title of Book: Medien machen Geschichte. Neue Anforderungen an den geschichtsdidaktischen Medienbegriff im digitalen Wandel
Series Name: Geschichtsdidaktische Studien
Number: 2
Page Range: pp. 7-16
Number of Pages: 133
Date: 2015
Publisher: Logos Verlag
Place of Publication: Berlin
ISBN: 978-3-8325-3956-6
Language: German
Faculty: Faculty of Arts and Humanities
Divisions: Faculty of Arts and Humanities > Fächergruppe 6: Geschichte
Subjects: Education
Geography and history
Refereed: No
URI: http://kups.ub.uni-koeln.de/id/eprint/6656

Downloads

Downloads per month over past year

Export

Actions (login required)

View Item View Item