Pallaske, Christoph
(2015).
Medien machen Geschichte. Überlegungen zu Medienbegriffen des Geschichtslernens.
In:
Medien machen Geschichte. Neue Anforderungen an den geschichtsdidaktischen Medienbegriff im digitalen Wandel,
pp. 7-16.
Berlin:
Logos Verlag.
ISBN 978-3-8325-3956-6
Preview |
PDF
25_04_15_Pallaske_OA.pdf Bereitstellung unter der CC-Lizenz: Creative Commons Attribution Share Alike. Download (377kB) |
Abstract
Mit seinem Beitrag „Medien machen Geschichte. Überlegungen zu Medienbegriffen des Geschichtslernens“ führt Christoph Pallaske in die Thematik des Mediums als Leitkategorie bei der Planung von Geschichtsunterricht ein. Er betont, wie wichtig die Reflexion über Medien und Medienbegriffe für das historische Denken und Lernen ist. Der digitale Wandel erfordere eine erneute Diskussion den Begriff „Medien“, seine Funktion für den Unterricht und seine Auswirkungen auf das Geschichtslernen.
| Item Type: | Book Section |
| Translated title: | Title Language Media make history. New thoughts on definitions of media when learning history English |
| Translated abstract: | Abstract Language In his article „Media make history. Thoughts on definitions of media when learning history“ Christoph Pallaske introduces the topic of the medium being the main category when planning history lessons. He emphasizes the importance of reflecting on media and definitions of media for historical thinking and learning. In his view, the digital change needs a new discussion of the term „medium“, its function for education and its effects on teaching history. English |
| Creators: | Creators Email ORCID ORCID Put Code Pallaske, Christoph christoph.pallaske@uni-koeln.de UNSPECIFIED UNSPECIFIED |
| Editors: | Editors Email ORCID ORCID Put Code Pallaske, Christoph christoph.pallaske@uni-koeln.de UNSPECIFIED UNSPECIFIED |
| Corporate Creators: | Universität zu Köln |
| URN: | urn:nbn:de:hbz:38-66564 |
| Title of Book: | Medien machen Geschichte. Neue Anforderungen an den geschichtsdidaktischen Medienbegriff im digitalen Wandel |
| Series Name: | Geschichtsdidaktische Studien |
| Number: | 2 |
| Page Range: | pp. 7-16 |
| Number of Pages: | 133 |
| Date: | 2015 |
| Publisher: | Logos Verlag |
| Place of Publication: | Berlin |
| ISBN: | 978-3-8325-3956-6 |
| Language: | German |
| Faculty: | Faculty of Arts and Humanities |
| Divisions: | Faculty of Arts and Humanities > Fächergruppe 6: Geschichte |
| Subjects: | Education Geography and history |
| Refereed: | No |
| URI: | http://kups.ub.uni-koeln.de/id/eprint/6656 |
Downloads
Downloads per month over past year
Export
Actions (login required)
![]() |
View Item |
