Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 12.

Buchholtz, Christiane and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2015). Erfassung von Planungskompetenz im Praxissemester. Journal für LehrerInnenbildung, 15 (1). pp. 39-45. Klinkhardt. ISSN 1681-7028

Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732, Bremerich-Vos, Albert, Buchholtz, Christiane, König, Johannes, Fladung, Ilka, Lammerding, Sandra, Strauß, Sarah and Schleiffer, Charlotte (2019). PlanvoLL-D – Die Bedeutung des professionellen Wissens angehender Deutschlehrkräfte für ihre Planung von Unterricht: Validierung und methodische Innovation. Skalendokumentation zu Instrumenten der Ausbildungsinhalte und Schulpraxis, Messzeitpunkte 1 und 2, Sommer 2016 und Winter 2017/18. Documentation.

Koenig, Johannes, Buchholtz, Christiane and Dohmen, Dieter (2015). An analysis of written lesson plans to examine pedagogical adaptivity in the planning competences of trainee teachers. Z. Erziehwiss., 18 (2). S. 375 - 405. WIESBADEN: SPRINGER VIEWEG-SPRINGER FACHMEDIEN WIESBADEN GMBH. ISSN 1862-5215

Koenig, Johannes, Cammann, Franca, Bremerich-Vos, Albert and Buchholtz, Christiane (2022). Lesson planning competence of (preservice) secondary school language teachers: test construction and validation. Z. Erziehwiss., 25 (4). S. 869 - 895. WIESBADEN: SPRINGER VIEWEG-SPRINGER FACHMEDIEN WIESBADEN GMBH. ISSN 1862-5215

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Bremerich-Vos, Albert ORCID: 0000-0002-5131-3256, Buchholtz, Christiane, Fladung, Ilka and Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732 (2020). Planning Competence of Pre-Service German Language Teachers. In: Student Learning in German Higher Education, pp. 53-74. Springer VS. ISBN 978-3-658-27885-4

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Bremerich-Vos, Albert ORCID: 0000-0002-5131-3256, Buchholtz, Christiane, Fladung, Ilka and Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732 (2020). Pre-service teachers' generic and subject-specific lesson-planning skills: On learning adaptive teaching during initial teacher education. European Journal of Teacher Education, 43 (2). S. 131 - 151. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD. ISSN 1469-5928

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Bremerich-Vos, Albert ORCID: 0000-0002-5131-3256, Buchholtz, Christiane and Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732 (2020). General pedagogical knowledge, pedagogical adaptivity in written lesson plans, and instructional practice among preservice teachers. Journal of Curriculum Studies, 52 (6). 800 - 823. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD. ISSN 1366-5839

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Bremerich-Vos, Albert ORCID: 0000-0002-5131-3256, Buchholtz, Christiane, Lammerding, Sandra ORCID: 0000-0003-4474-3159, Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059, Fladung, Ilka and Schleiffer, Charlotte (2017). Die Bedeutung des Professionswissens von Referendarinnen und Referendaren mit Fach Deutsch für ihre Planungskompetenz (PlanvoLL-D). In: Die Unterrichtsplanung: Ein in Vergessenheit geratener Kompetenzbereich?! Status Quo und Perspektiven aus Sicht der empirischen Forschung, pp. 121-133. Verlag Julius Klinkhardt. ISBN 978-3-7815-2164-3

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Bremerich-Vos, Albert ORCID: 0000-0002-5131-3256, Buchholtz, Christiane, Lammerding, Sandra, Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059, Fladung, Ilka and Schleiffer, Charlotte (2017). Modelling and validating the learning opportunities of preservice language teachers: on the key components of the curriculum for teacher education. European journal of teacher education, 40 (3). S. 394 - 413. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD. ISSN 1469-5928

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Buchholtz, Christiane and Dohmen, Dieter ORCID: 0000-0002-5940-710X (2015). Analyse von schriftlichen Unterrichtsplanungen: Empirische Befunde zur didaktischen Adaptivität als Aspekt der Planungskompetenz angehender Lehrkräfte. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 18 (2). pp. 375-404. Springer VS. ISSN 1434-663X

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Krepf, Matthias ORCID: 0000-0002-2038-9303, Bremerich-Vos, Albert ORCID: 0000-0002-5131-3256 and Buchholtz, Christiane (2021). Meeting Cognitive Demands of Lesson Planning: Introducing the CODE-PLAN Model to Describe and Analyze Teachers’ Planning Competence. The Teacher Educator, 56 (4). pp. 466-487. Taylor & Francis. ISSN 0887-8730

Lammerding, Sandra ORCID: 0000-0003-4474-3159, Bremerich-Vos, Albert ORCID: 0000-0002-5131-3256, Buchholtz, Christiane and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2019). Effekte von Lerngelegenheiten angehender Deutschlehrkräfte auf ihre selbstberichtete Planungskompetenz. Befunde zur Verknüpfung von Komponenten universitärer Ausbildung und Schulpraxis. In: Dissonanzen in der Deutschlehrerbildung, pp. 77-94. Waxmann. ISBN 978-3-8309-4047-0

This list was generated on Wed Apr 24 15:42:16 2024 CEST.