Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 16.

Book, conference item or legal commentary

Panagiotopoulou, Julie A. and Montanari, Elke G. (2019). Mehrsprachigkeit und Bildung in Kitas und Schulen. ISBN 9783825251406

Panagiotopoulou, Julie A., Rosen, Lisa, Kirsch, Claudine and Chatzidaki, Aspasia (2019). ‘New' Migration of Families from Greece to Europe and Canada: A ‘New' Challenge for Education? ISBN 978-3-658-25521-3

Panagiotopoulou, Julie A., Rosen, Lisa and Strzykala, Jenna (2020). Inclusion, Education, and Translanguaging. How to Promote Social Justice in (Teacher) Education? ISBN 978-3-658-28128-1

Journal Article

Panagiotopoulou, Julie A. (2018). Inklusion und Mehrsprachigkeit: Translanguaging in Kitas und Schulen. ZMI-Magazin (12). pp. 11-13.

Panagiotopoulou, Julie A. (2019). Inklusion und Norm - Inklusion als Norm? Zeitschrift für Inklusion, 2. ISSN 1862-5088

Panagiotopoulou, Julie A. (2019). Migrationsbedingte Mehrsprachigkeit in der Kita. kindergarten heute. Das Leitungsheft (1). pp. 4-9. ISSN 2628-555X

Panagiotopoulou, Julie A. and Rosen, Lisa (2018). Denied inclusion of migration-related multilingualism: an ethnographic approach to a preparatory class for newly arrived children in Germany. Language and Education, 32 (5). pp. 394-409. ISSN 0950-0782

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Budde, Jürgen, Panagiotopoulou, Julie A. and Sturm, Tanja (2019). Bildungspolitische Steuerung des Erziehungswissenschaftlichen Diskurses zu schulischer Inklusion. In: Inklusionsforschung im Spannungsfeld von Erziehungswissenschaft und Bildungspolitik, pp. 19-38. ISBN 9783847422013

Panagiotopoulou, Julie A. (2019). Inklusion und Migration: Zur Konstruktion von und zum Umgang mit ‚migrationsbedingter Heterogenität‘ in Kindertageseinrichtungen und Schulen. In: Inklusion in Kindertageseinrichtungen, pp. 73-89. ISBN 978-3-17-034713-7

Panagiotopoulou, Julie A. and Rosen, Lisa (2018). Neue Migration nach Deutschland und Kanada als Bildungsmigration. Zur Notwendigkeit und den Herausforderungen einer international vergleichenden Migrations- und Familienforschung. In: Neuzuwanderung und Bildung. Eine interdisziplinäre Perspektive auf Übergänge in das deutsche Bildungssystem, pp. 324-337. ISBN 978-3-7799-3630-5

Panagiotopoulou, Julie A. and Rosen, Lisa (2019). New Migration to Germany and Canada as Educational Migration: The Necessity and Challenges of International Comparative Migration and Family Research. In: 'New' Migration of Families from Greece to Europe and Canada, pp. 95-110. ISBN 978-3-658-25521-3

Panagiotopoulou, Julie A. and Rosen, Lisa (2019). Recently Arrived Migrants as Teachers in Greek Complementary Schools in Montreal: Views on Multilingualism. In: 'New' Migration of Families from Greece to Europe and Canada, pp. 221-235. ISBN 978-3-658-25521-3

Panagiotopoulou, Julie A., Rosen, Lisa ORCID: 0000-0002-8578-7302, Kirsch, Claudine ORCID: 0000-0001-5981-2773 and Chatzidaki, Aspasia (2019). Introduction. In: 'New' Migration of Families from Greece to Europe and Canada, pp. 1-8. Springer VS. ISBN 978-3-658-25521-3

Panagiotopoulou, Julie A., Rosen, Lisa and Strzykala, Jenna (2018). Inklusion von neuzugewanderten Schüler*innen durch mehrsprachige Lehrkräfte aus zugewanderten Familien? Deutschförderung unter den Bedingungen von (Flucht-)Migration. In: Normative Grundlagen und reflexive Verortungen im Feld DaF_DaZ*, pp. 210-227. ISBN 978-3-8474-0558-0

Panagiotopoulou, Julie A., Rosen, Lisa and Strzykala, Jenna (2019). Multilingual Teachers Meet Recently Arrived Students – Language Ideologies and Practices in Preparatory Classes in Germany. In: Migration, Multilingualism and Education: Critical Perspectives on Inclusion, multilingual matters. ISBN 9781800412934

Panagiotopoulou, Julie A. and Winter, Julia (2019). Ungleichheiten im Bildungssystem: Übergänge als Bildungsbarrieren? In: Weichen stellen - Chancen eröffnen. Studierende begleiten Viertklässler im Übergang zur weiterführenden Schule, pp. 55-72. ISBN 978-3-8309-3897-2

This list was generated on Thu Mar 28 13:35:26 2024 CET.