Up a level |
2021
Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Festner, Dagmar, Straub, Sophie, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, Schaper, Niclas and Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434 (2021). Dokumentation über die Erhebungsinstrumente in der Längsschnittstudie Learning to Practice, Learning to Reflect? (LtP) zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrer*innenbildung. Documentation.
2019
Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Schaper, Niclas ORCID: 0000-0001-7648-7271 (2019). Learning opportunities in teacher education and proficiency levels in general pedagogical knowledge: new insights into the accountability of teacher education programs. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 31 (2). pp. 221-249. Springer. ISSN 1874-8597
2018
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 and Schaper, Niclas ORCID: 0000-0001-7648-7271, eds. (2018). Learning to Practice, Learning to Reflect? Ergebnisse aus der Längsschnittstudie LtP zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrerbildung. Springer VS. ISBN 978-3-658-19535-9
Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Festner, Dagmar, Straub, Sophie, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 and Schaper, Niclas (2018). Anlage und Durchführung des Verbundprojekts Learning to Practice. In: Learning to Practice, Learning to Reflect?, pp. 63-85. Springer VS. ISBN 978-3-658-19535-9
Seifert, Andreas, Schaper, Niclas and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2018). Bildungswissenschaftliches Wissen und Kompetenzeinschätzungen von Studierenden im Praxissemester: Veränderungen und Zusammenhänge. In: Learning to Practice, Learning to Reflect?, pp. 325-347. Springer VS. ISBN 978-3-658-19535-9