Up a level |
- DDC classification (19685)
- English (20)
Book, conference item or legal commentary
Adone, Marie Carla D. and Brück, Melanie A., eds. (2019). Fire, Water and Land in Indigenous Australia. Cologne: Cologne University Press.
Roussel, Martin, Reck, Hans Ulrich, Haverkamp, Anselm, Wirth, Uwe, Takahashi, Teruaki, Tsuchida, Kosuke, Kohns, Oliver, Bickenbach, Matthias, Schestag, Thomas, Sussman, Henry, Jacobs, Carol, Pantenburg, Volker, Menke, Bettine, O'Hara, Dan, Greub, Thierry and Meinecke, Thomas (2012). Kreativität des Findens – Figurationen des Zitats. Paderborn: Wilhelm Fink Verlag. ISBN 978-3-7705-5305-1
Treml, Martin, Baumann, Ursula, Macho, Thomas, Goth, Sebastian, Endres, Johannes, Hilmes, Carola, Neumeyer, Harald, Blamberger, Günter, Bartl, Andrea, Hohlweck, Patrick, Aeberhard, Simon, Liebrand, Claudia, Jandl, Ingeborg, Ōhashi, Ryōsuke, Ahrens, Jörn, Champlin, Jeffrey and Blumenbach, Ulich (2013). Ökonomie des Opfers. Literatur im Zeichen des Suizids. München: Wilhelm Fink. ISBN 978-3-7705-5611-3
Journal Article
Finzsch, Norbert (2014). David Walker and the Fight against Slavery. Zetesis.
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Hulek, Frank (2013). Reisen für die Antike. Richard Chandler in Teos. In: Petasos. Festschrift für Hans Lohmann, pp. 45-55. Paderborn: Schöningh. ISBN 978-3-506-77739-3
Thesis
Becker, Benjamin (2009). Englischsprachige Programme zur Förderung von Interkulturalität und Diversität. Programmevaluation am Beispiel der Fulbright Diversity-Initiative. Diploma thesis, Universität zu Köln.
Becker, Benjamin (2012). Interkulturelles Lernen in Theorie und Praxis. Eine Analyse der aktuellen G8-Englischlehrwerke für die gymnasiale Oberstufe. PhD thesis, Universität zu Köln.
Brandt, Kathrin (2020). A Question of Language Vitality? On Interrogatives in an Endangered Creole. PhD thesis, Universität zu Köln.
Brück, Melanie Anna (2016). Lalang, Zes ek Kiltir - Multimodal Reference Marking in Kreol Seselwa. PhD thesis, Universität zu Köln.
Coit, Caroline (2010). Developing Dialogical Academic Writing Through the Use of Student Empowered Peer Review. PhD thesis, Universität zu Köln.
Esser geb. Steudle, Ines (2019). Englischlernen von Menschen mit (geistiger) Behinderung aus Nutzersicht – eine qualitative Pilotstudie zum Einfluss des Bildungsinhalts Englisch auf Selbstbild, Teilhabe, Bildungsanspruch und Lernverhalten. PhD thesis, Universität zu Köln.
Gramatke, Astrid (2019). Monte Desann - Serial Verb Constructions in Kreol Seselwa. PhD thesis, Universität zu Köln.
Homberg-Schramm, Jessica (2018). “Colonised by Wankers”. Postcolonialism and Contemporary Scottish Fiction. PhD thesis, Universität zu Köln.
Rah, Anne (2009). Sentence Processing in a Second Language: Ambiguity Resolution in German Learners of English. PhD thesis, Universität zu Köln.
Schnitzler, Laura-Marie (2020). Fantasy’s Traumatic Take on the Bildungsroman: Reading Neil Gaiman. PhD thesis, Universität zu Köln.
Scholz, Sybil (2003). The Status of Coronals in Standard American English . An Optimality-Theoretic Account. PhD thesis, Universität zu Köln.
Tarapata, Olga (2018). Beyond Disability: Extraordinary Bodies in the Work of William Gibson. PhD thesis, Universität zu Köln.
Tomalla, Ulrike (2012). Ladies in Dresses. Englische Modegrafiken aus pocket memorandum books 1750-1800. PhD thesis, Universität zu Köln.
Zhang, Bipei (2018). Evolutionary Analysis of MYBs-bHLH-WD40 Protein Complexes Formation and Their Functional Relationship in Planta. PhD thesis, Universität zu Köln.
Çayır, Çağıl (2018). »Runen« in Asien und Europa? Eine wissenschaftsgeschichtliche Untersuchung zur Erforschung der Frage nach dem historischen Zusammenhang alttürkischer Schrift und Runen. Bachelor thesis, Universität zu Köln.