Rosa, Lisa
(2015).
Medienbegriff, Lernbegriff und Geschichtslernen im digitalen Zeitalter.
In:
Medien machen Geschichte. Neue Anforderungen an den geschichtsdidaktischen Medienbegriff im digitalen Wandel,
pp. 53-66.
Berlin:
Logos Verlag.
ISBN 978-3-8325-3956-6
Preview |
PDF
11_03_15_Rosa_OA.pdf Bereitstellung unter der CC-Lizenz: Creative Commons Attribution Share Alike. Download (728kB) |
Abstract
Lisa Rosa verdeutlicht in ihrem Aufsatz „Medienbegriff, Lernbegriff und Geschichtslernen im digitalen Zeitalter“ das bisherige Verständnis des Begriffs Medium als Mittler und der Schwierigkeit dieser Definition im Bezug auf die neuen Medien. Sie fordert, dass sich vor allem die Lehrer auf eine neue Art von Vermittlung einstellen, bei der „experimentelle Haltung, Kollaborativität, Ergebnisoffenheit und Personalisierung“ im Mittelpunkt stehen. Ihr Beitrag endet mit einer Neudefinition der Lehrerrolle, die durch den Übergang von den bisherigen auf die neuen Medien ihrer Meinung nach erforderlich ist.
| Item Type: | Book Section |
| Translated title: | Title Language Definition of media, definition of learning and learning history in the digital age English |
| Translated abstract: | Abstract Language In her essay „Definition of media, definition of learning and learning history in the digital age“ Lisa Rosa points out the previous thinking about the medium as an agent and the difficulty of this definition regarding the new media. She claims that especially teachers have to think about new ways of teaching with focus on „an experimental attitude, collaboration, openness to results and personalisation“. She closes with a new definition of the role of teachers, which in her opinion is necessary because of the transition from old to new media. English |
| Creators: | Creators Email ORCID ORCID Put Code Rosa, Lisa UNSPECIFIED UNSPECIFIED UNSPECIFIED |
| Editors: | Editors Email ORCID ORCID Put Code Pallaske, Christoph christoph.pallaske@uni-koeln.de UNSPECIFIED UNSPECIFIED |
| URN: | urn:nbn:de:hbz:38-66599 |
| Title of Book: | Medien machen Geschichte. Neue Anforderungen an den geschichtsdidaktischen Medienbegriff im digitalen Wandel |
| Series Name: | Geschichtsdidaktische Studien |
| Volume: | 2 |
| Page Range: | pp. 53-66 |
| Number of Pages: | 133 |
| Date: | 2015 |
| Publisher: | Logos Verlag |
| Place of Publication: | Berlin |
| ISBN: | 978-3-8325-3956-6 |
| Language: | German |
| Faculty: | Faculty of Arts and Humanities |
| Divisions: | Faculty of Arts and Humanities > Fächergruppe 6: Geschichte |
| Subjects: | Education Geography and history |
| Refereed: | No |
| URI: | http://kups.ub.uni-koeln.de/id/eprint/6659 |
Downloads
Downloads per month over past year
Export
Actions (login required)
![]() |
View Item |
