Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 57.

Book, conference item or legal commentary

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Ohrem, Dominik, eds. (2017). Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-349-93437-9

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, ed. (2021). Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology. London/New York: Routledge. ISBN 9780367346874

Bartosch, Roman and Grimm, Sieglinde, eds. (2018). Die Materie des Geistes. Der "material turn" im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800 ]. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISBN 3825365018

Grimm, Sieglinde and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, eds. (2018). Die Materie des Geistes. Der material turn im Kontext von Literatur- und Bildungsgeschichte um 1800. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6501-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Köpfer, Andreas, eds. (2018). Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, Bosenius, Petra, Gilbert, Elizabeth and Schönbauer, Daniel, eds. (2020). Interkulturelles Lernen im Englischunterricht: Fokus Nigeria. Themen, Texte und Aufgaben. Hannover: Klett/Kallmeyer. ISBN 978-3-7727-1453-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Hoydis, Julia, eds. (2019). Teaching the Posthuman. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2013). EnvironMentality. Ecocriticism and the Event of Postcolonial Fiction. Amsterdam/New York: Rodopi. ISBN 978-90-420-3667-3

Grimm, Sieglinde and Bartosch, Roman (2018). Die Materie des (bildenden) Geistes. Der ,material turn' im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800. Heidelberg: Winter-Verlag.

Journal Article

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Animals Outside in the Teaching Machine. Anglistik, 27 (2). pp. 147-164. Heidelberg: Winter. ISSN 0947-0034

Bartosch, Roman (2017). Ecocriticism: Eine Einfuhrung. Anglia-Z. Engl. Philol., 135 (3). S. 615 - 620. BERLIN: WALTER DE GRUYTER GMBH. ISSN 1865-8938

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). The Energy of Stories: Postcolonialism, the Petroleum Unconscious, and the Crude Side of Cultural Ecology. Resilience - A Journal of the Environmental Humanities, 6 (2-3). pp. 116-135. ISSN 2330-8117

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Mensch und Tier in Kunst und Literatur: Perspektiven der Human-Animal Studies. bpb - Dossier Bioethik. Bonn: Bundeszentrale für Politische Bildung. ISSN 0046-9408

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). A Poet is a Nightingale': An Introduction to Animal Poetics. Anglistik, 27 (2). pp. 35-46. Heidelberg: Winter. ISSN 0947-0034

Bartosch, Roman (2018). Scale, Climate Change, and the Pedagogic Potential of Literature: Scaling (in) the Work of Barbara Kingsolver and T.C. Boyle. Open Libr. Humanit., 4 (2). CAMBRIDGE: OPEN LIBRARY HUMANITIES. ISSN 2056-6700

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Scale, Climate Change, and the Pedagogic Potential of Literature: Scaling (in) the Work of Barbara Kingsolver and T.C. Boyle. Open Library of Humanities, 4 (2). Cambridge: ISSN 2056-6700

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Seven Types of Animality, Or: Lessons from Reading and Teaching Animal Fictions. Estudios Irlandeses/Journal of Irish Studies, 2 (15). pp. 6-19. Villadiego: AEDEI. ISSN 1699-311X

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Sustainable Inclusion. Lernaufgaben für Kinder mit Lernschwierigkeiten. Grundschulmagazin Englisch. München: Cornelsen. ISSN 1610-7918

Bartosch, Roman (2021). The Transhumanist Creep: Posthumanism, Pedagogy, and the Praxeological Mangle. Open Libr. Humanit., 7 (2). CAMBRIDGE: OPEN LIBRARY HUMANITIES. ISSN 2056-6700

Bartosch, Roman and Grimm, Sieglinde (2018). Die Materie des (bildenden) Geistes: Zur Einführung. Die Materie des Geistes. Der "material turn" im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800 [Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik], 12. pp. 1-16. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 978-3-8253-6501-1

Bartosch, Roman, Grimm, Sieglinde, Sullivan, Heather I. and Wanning, Berbeli (2018). Abschlussdiskussion zur Tagung 'Die Materie des Geistes': Fachdidaktische Konsequenzen. Die Materie des Geistes. Der material turn im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800 [Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik], 12. pp. 251-264. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 978-3-8253-6501-1

Grimm, Sieglinde (2018). "... dem Geiste nicht blos als Vehikel dienen". Zur Bedeutung von Stoff und Materie im Bildungskonzept Hölderlins. Die Materie des Geistes. Der ,material turn' im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800 [Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik], 12. pp. 29-54. Heidelberg: Universitätsverlag Winter.

Hoydis, Julia ORCID: 0000-0002-8020-5473 and Bartosch, Roman (2021). Meaning after Humanism? On Reading in Ruins. Open Libr. Humanit., 7 (2). CAMBRIDGE: OPEN LIBRARY HUMANITIES. ISSN 2056-6700

Willems, Aline ORCID: 0000-0001-5048-4734 and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2021). Fachliche und didaktische Perspektiven im Dialog: Digitalisierung in Bildungsprozessen des 21. Jahrhunderts. k:ON Kölner online Journal für Lehrer*innenbildung (1). i-v. Köln: Universitäts- und Stadtbibliothek Köln. ISSN 2701-1429

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Against Exuberant Ecocentrism: Kafka, Coetzee and Transformative Mimesis. In: From Ego to Eco. Mapping Shifts from Anthropocentrism to Ecocentrism, pp. 215-233. Brill. ISBN 978-90-04-35831-7

Bartosch, Roman (2017). Anthropocene F(r)ictions: World Literatures and Transcultural Ecology in an Age of Climate Change. In: Proceedings of the Anglistentag 2016 (Hamburg), Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN ‎978-3868217254

Bartosch, Roman (2016). Back to the Future: Rethinking Time in Precarious Times. In: Ecocriticism, Ecology, and the Cultures of Antiquity, ISBN ‎978-1498532846

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Ciferae in the City. In: American Beasts. Perspectives on Animals, Animality and U.S. Culture, ISBN 978-3958080379

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Framing the Alien, Teaching District 9. In: Framing the Environmental Humanities, pp. 207-220. Brill. ISBN 978-90-04-35884-3

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Ghostly Presences: Tracing the Animal in Julia Leigh's The Hunter. In: Creatural Fictions. Human-Animal Relationships in Twentieth- and Twentyfirst-Century Literature, pp. 259-275. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-349-55752-3

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Graveyard Poetry und die Wirkmacht des Körpers: Grundzüge einer affektiven Rezeptionsästhetik. In: Die Materie des Geistes. Der ‚material turn‘ im Kontext von Literatur- und Bildungsgeschichte um 1800, Winter. ISBN 978-3-8253-6501-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Interkulturalität und Inklusion. Überlegungen zu Differenzierung und Gemeinsamem Gegenstand im Englischunterricht. In: Das Mögliche, das im Wirklichen (noch) nicht sichtbar ist..." Planung von Unterricht für heterogene Lerngruppen - im Gespräch mit Georg Feuser, Aachen: Shaker. ISBN 978-3-8440-5674-7

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Interkulturelle Bildung für Nachhaltigkeit: Helon Habilas Roman Oil on Water. In: Interkulturelles Lernen im Englischunterricht: Fokus Nigeria. Themen, Texte und Aufgaben, pp. 59-72. Hannover: Klett Kallmeyer. ISBN 978-3-7727-1453-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). “Lernen in Beziehungen”: Textensembles und kreative Schreibaufgaben zwischen Komplexitätsreduktion und Komplexitätserhalt. In: Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik, Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Literaturbegegnung und Widerstand. Literarische Bildung zwischen Fachlichkeit und Vermittlung. In: Kontrovers: Literaturdidaktik meets Literaturwissenschaft, pp. 47-60. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN 978-3-86821-841-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Literature Pedagogy and the Anthropocene. In: The Anthropocenic Turn: The Interplay between Disciplinary and Interdisciplinary Responses to a New Age, London/New York: Routledge. ISBN 9781003037620

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). 'No One is India'. Literary Renderings of the (Postcolonial) Metropolis in Salman Rushdie and Indra Sinha. In: Re-Inventing the Postcolonial (in the) Metropolis, pp. 213-229. Brill. ISBN 978-90-04-32285-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2021). Outlook: Education and the Digital Environmental Humanities. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, pp. 128-138. London/New York: Routledge. ISBN 9780429328985

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Rap: Textzentrierte und kulturökologische Zugänge im heterogenitätssensiblen Fremdsprachenunterricht. In: Musik im Fremdsprachenunterricht, Tübingen: Narr. ISBN 978-3-8233-9102-9

Bartosch, Roman (2017). Reading Seeing: Literary Form, Affect, and the Creaturely Potential of Focalisation. In: Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture, pp. 215-238. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-137-60309-8

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Reading and Teaching Fictions of Climate. In: Research Handbook on Communicating Climate Change, Cheltenham: Edward Elgar. ISBN 978-1789900392

Bartosch, Roman (2017). Storying Creaturely Lives. In: Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture, pp. 153-165. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-137-60309-8

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2021). Toward an Educational Ecology. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, London/New York: Routledge. ISBN 9780367346874

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). We Have Always Already Been Becoming Posthuman? Posthumanism in Theory and (Reading) Practice. In: New Approaches to the Twenty-First-Century Anglophone Novel, pp. 137-155. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-030-32598-5

Bartosch, Roman (2017). A 'furry subjunctive case' of Empathy: Human-Animal Communities in Life of Pi and the Question of Literary Anthropomorphism. In: Contested Communities. Communication, Narration, Imagination, pp. 203-217. Brill. ISBN 978-90-04-33526-4

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Æsthetic Æffect: Relationality as a Core Concept in Environmental Studies and Education. In: Ecocriticism - Environments in Anglophone Literatures, pp. 33-58. Winter. ISBN 978-3-8253-6843-2

Bartosch, Roman and Caruso, Celestine (2017). The Good, the Bad, and the Ubernatural: The Other(ed) Werewolf in Twilight. In: Werewolves, Wolves and the Gothic, Wales: University Press. ISBN 978-1786831026

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Köpfer, Andreas (2019). Lernen in heterogenen Gruppen – Überblick über Forschungen zu Differenzierung, Diagnostik und didaktischer Handlungsfähigkeit im Englischunterricht. In: Potenzialorientierte Förderung in den Fachdidaktiken, Münster: Waxmann. ISBN 978-3-8309-4024-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Rohde, Andreas (2018). Zukunftsstrategie LehrerInnenbildung: Vorurteilsbewusster und sprachsensibler Englischunterricht in der Zuwanderungsgesellschaft. In: Deutsch als Zweitsprache. Unterricht mit neu zugewanderten Kindern und Jugendlichen, Hohengehren: Schneider. ISBN 978-3834018649

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Schmitt-Kilb, Christian (2019). From a Dog's Eye View? Negotiating Anthropomorphism and Anamorphosis in Eva Hornung's Dog Boy (2009) and John Berger's King: A Street Story (1999). In: Teaching the Posthuman, pp. 101-120. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Zapf, Hubert (2021). Teaching Sustainable Texts: The Value of Cultural Ecoology. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, London/New York: Routledge. ISBN 9780429328985

Grimm, Sieglinde, Bartosch, Roman, Sullivan, Heather I. and Wanning, Berbeli (2018). Abschlussdiskussion zur Tagung 'Die Materie des Geistes': Fachdidaktische Konsequenzen. In: Die Materie des Geistes. Der material turn im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800, pp. 251-264. Heidelberg: Universitätsverlag Winter.

Hoydis, Julia and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Introduction: Teaching Otherwise? Towards Posthuman(ist) Pedagogical Practice. In: Teaching the Posthuman, pp. 7-24. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0

Köpfer, Andreas and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Inklusion und Nachhaltigkeit: Entwicklungslinien pädagogischer und fachdidaktischer Praxis am Beispiel moderner Englischdidaktik. In: Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik, Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5

Lingk, Lena, Sachse, Stefanie Kalen and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Unterstützte Kommunikation im Fremdsprachenunterricht. In: Kompendium Unterstützte Kommunikation, Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-036058-7

Rohde, Andreas and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Zukunftsstrategie LehrerInnenbildung: Vorteilsbewusster und sprachsensibler Englischunterricht in der Zuwanderungsgesellschaft. In: Deutsch als Zweitsprache. Unterricht mit neu zugewanderten Kindern und Jugendlichen, pp. 204-218. Hohengehren: Schneider Verlag.

Journal/Periodic publication

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, ed. (2016). Animal Poetics. Heidelberg: Winter. ISSN 2625-2147

This list was generated on Tue Apr 23 09:53:47 2024 CEST.