![]() | Up a level |
Book, conference item or legal commentary
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2021).
Der entgrenzte Mensch und die Grenzen der Erde. Wie Erziehung und Verhalten die Nachhaltigkeit erschweren. Band 1.
Frankfurt:
Westend.
ISBN 978-3864893186
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2021).
Der entgrenzte Mensch und die Grenzen der Erde. Wie Ökonomie und Politik die Nachhaltigkeit verhindern. Band 2.
Frankfurt:
Westend.
ISBN 978-3864893193
Kricke, Meike, Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, Schanz, Lea and Schneider, Jochem
(2018).
Raum und Inklusion. Neue Konzepte im Schulbau.
Beltz Juventa.
ISBN 978-3-407-63047-6
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, ed.
(2017).
Inklusive Didaktik in der Praxis. Beispiele erfolgreicher Schulen.
Beltz Juventa.
ISBN 978-3-407-63032-2
Garrison, Jim, Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, eds.
(2015).
Democracy and Education Reconsidered. Dewey After One Hundred Years.
Routledge.
ISBN 9781138939509
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, Asselhoven, Dieter and Kargl, Silke, eds.
(2015).
Eine inklusive Schule für alle. Das Modell der Inklusiven Universitätsschule Köln.
Beltz Juventa.
ISBN 978-3-407-25725-3
Journal Article
Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2023).
Technologies and Sustainability – Challenges for Democracy and Education in Our Time.
Contemporary Pragmatism, 20 (1-2).
pp. 14-37.
Brill.
ISSN 1572-3429
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2018).
Chapter 1: The Helios School – Inclusive University School in the City of Cologne.
International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1).
pp. 4-22.
Sciedu Press.
ISSN 2380-9183
Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2018).
Chapter 5: Fake News and Alternative Facts – A Constructivist Critique of the Current Right-Wing Populist Will to Truth.
International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1).
pp. 70-76.
Sciedu Press.
ISSN 2380-9183
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, Garrison, Jim and Neubert, Stefan
(2016).
Complexity and Reductionism in Educational Philosophy—John Dewey’s Critical Approach in ‘Democracy and Education’ Reconsidered.
Educational Philosophy and Theory, 48 (10).
pp. 997-1012.
Taylor & Francis.
ISSN 0013-1857
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2019).
From Pragmatism to Interactive Constructivism.
In:
Social Constructivism as Paradigm?,
Routledge.
ISBN 9780367584641
Garrison, Jim, Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614
(2017).
The Social as the “Inclusive Philosophic Idea” of Democracy and Education: Some Constructivists’ Reflections.
In:
John Dewey’s Democracy and Education. Handbook,
pp. 290-303.
Cambridge University Press.
ISBN 9781316492765
Huber, Christian, Aschermann, Ellen ORCID: 0000-0002-5621-3393, Quappen, K., Schnell-Micka, U. and Wesser, A.
(2015).
Die Rolle der Schulpsychologie an einer inklusiven Schule am
Beispiel der IUS.
In:
Eine inklusive Schule für alle - Das Modell der Inklusiven Universitätsschule Köln,
pp. 330-338.
Beltz Juventa.
ISBN 978-3-407-25725-3