Up a level |
Book, conference item or legal commentary
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2021). Der entgrenzte Mensch und die Grenzen der Erde. Wie Erziehung und Verhalten die Nachhaltigkeit erschweren. Band 1. Frankfurt: Westend. ISBN 978-3864893186
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2021). Der entgrenzte Mensch und die Grenzen der Erde. Wie Ökonomie und Politik die Nachhaltigkeit verhindern. Band 2. Frankfurt: Westend. ISBN 978-3864893193
Kricke, Meike, Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, Schanz, Lea and Schneider, Jochem (2018). Raum und Inklusion. Neue Konzepte im Schulbau. Beltz Juventa. ISBN 978-3-407-63047-6
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, ed. (2017). Inklusive Didaktik in der Praxis. Beispiele erfolgreicher Schulen. Beltz Juventa. ISBN 978-3-407-63032-2
Garrison, Jim, Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, eds. (2015). Democracy and Education Reconsidered. Dewey After One Hundred Years. Routledge. ISBN 9781138939509
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, Asselhoven, Dieter and Kargl, Silke, eds. (2015). Eine inklusive Schule für alle. Das Modell der Inklusiven Universitätsschule Köln. Beltz Juventa. ISBN 978-3-407-25725-3
Journal Article
Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2023). Technologies and Sustainability – Challenges for Democracy and Education in Our Time. Contemporary Pragmatism, 20 (1-2). pp. 14-37. Brill. ISSN 1572-3429
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2018). Chapter 1: The Helios School – Inclusive University School in the City of Cologne. International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1). pp. 4-22. Sciedu Press. ISSN 2380-9183
Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2018). Chapter 5: Fake News and Alternative Facts – A Constructivist Critique of the Current Right-Wing Populist Will to Truth. International Research in Higher Education, Special Issue, 3 (1). pp. 70-76. Sciedu Press. ISSN 2380-9183
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614, Garrison, Jim and Neubert, Stefan (2016). Complexity and Reductionism in Educational Philosophy—John Dewey’s Critical Approach in ‘Democracy and Education’ Reconsidered. Educational Philosophy and Theory, 48 (10). pp. 997-1012. Taylor & Francis. ISSN 0013-1857
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2019). From Pragmatism to Interactive Constructivism. In: Social Constructivism as Paradigm?, Routledge. ISBN 9780367584641
Garrison, Jim, Neubert, Stefan and Reich, Kersten ORCID: 0000-0003-1026-6614 (2017). The Social as the “Inclusive Philosophic Idea” of Democracy and Education: Some Constructivists’ Reflections. In: John Dewey’s Democracy and Education. Handbook, pp. 290-303. Cambridge University Press. ISBN 9781316492765
Huber, Christian, Aschermann, Ellen ORCID: 0000-0002-5621-3393, Quappen, K., Schnell-Micka, U. and Wesser, A. (2015). Die Rolle der Schulpsychologie an einer inklusiven Schule am Beispiel der IUS. In: Eine inklusive Schule für alle - Das Modell der Inklusiven Universitätsschule Köln, pp. 330-338. Beltz Juventa. ISBN 978-3-407-25725-3