Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 57.

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, ed. (2016). Animal Poetics. Heidelberg: Winter. ISSN 2625-2147

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Ohrem, Dominik, eds. (2017). Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-349-93437-9

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, ed. (2021). Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology. London/New York: Routledge. ISBN 9780367346874

Bartosch, Roman and Grimm, Sieglinde, eds. (2018). Die Materie des Geistes. Der "material turn" im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800 ]. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISBN 3825365018

Grimm, Sieglinde and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, eds. (2018). Die Materie des Geistes. Der material turn im Kontext von Literatur- und Bildungsgeschichte um 1800. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6501-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Köpfer, Andreas, eds. (2018). Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, Bosenius, Petra, Gilbert, Elizabeth and Schönbauer, Daniel, eds. (2020). Interkulturelles Lernen im Englischunterricht: Fokus Nigeria. Themen, Texte und Aufgaben. Hannover: Klett/Kallmeyer. ISBN 978-3-7727-1453-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Hoydis, Julia, eds. (2019). Teaching the Posthuman. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Against Exuberant Ecocentrism: Kafka, Coetzee and Transformative Mimesis. In: From Ego to Eco. Mapping Shifts from Anthropocentrism to Ecocentrism, pp. 215-233. Brill. ISBN 978-90-04-35831-7

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Animals Outside in the Teaching Machine. Anglistik, 27 (2). pp. 147-164. Heidelberg: Winter. ISSN 0947-0034

Bartosch, Roman (2017). Anthropocene F(r)ictions: World Literatures and Transcultural Ecology in an Age of Climate Change. In: Proceedings of the Anglistentag 2016 (Hamburg), Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN ‎978-3868217254

Bartosch, Roman (2016). Back to the Future: Rethinking Time in Precarious Times. In: Ecocriticism, Ecology, and the Cultures of Antiquity, ISBN ‎978-1498532846

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Ciferae in the City. In: American Beasts. Perspectives on Animals, Animality and U.S. Culture, ISBN 978-3958080379

Bartosch, Roman (2017). Ecocriticism: Eine Einfuhrung. Anglia-Z. Engl. Philol., 135 (3). S. 615 - 620. BERLIN: WALTER DE GRUYTER GMBH. ISSN 1865-8938

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). The Energy of Stories: Postcolonialism, the Petroleum Unconscious, and the Crude Side of Cultural Ecology. Resilience - A Journal of the Environmental Humanities, 6 (2-3). pp. 116-135. ISSN 2330-8117

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2013). EnvironMentality. Ecocriticism and the Event of Postcolonial Fiction. Amsterdam/New York: Rodopi. ISBN 978-90-420-3667-3

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Framing the Alien, Teaching District 9. In: Framing the Environmental Humanities, pp. 207-220. Brill. ISBN 978-90-04-35884-3

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Ghostly Presences: Tracing the Animal in Julia Leigh's The Hunter. In: Creatural Fictions. Human-Animal Relationships in Twentieth- and Twentyfirst-Century Literature, pp. 259-275. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-349-55752-3

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Graveyard Poetry und die Wirkmacht des Körpers: Grundzüge einer affektiven Rezeptionsästhetik. In: Die Materie des Geistes. Der ‚material turn‘ im Kontext von Literatur- und Bildungsgeschichte um 1800, Winter. ISBN 978-3-8253-6501-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Interkulturalität und Inklusion. Überlegungen zu Differenzierung und Gemeinsamem Gegenstand im Englischunterricht. In: Das Mögliche, das im Wirklichen (noch) nicht sichtbar ist..." Planung von Unterricht für heterogene Lerngruppen - im Gespräch mit Georg Feuser, Aachen: Shaker. ISBN 978-3-8440-5674-7

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Interkulturelle Bildung für Nachhaltigkeit: Helon Habilas Roman Oil on Water. In: Interkulturelles Lernen im Englischunterricht: Fokus Nigeria. Themen, Texte und Aufgaben, pp. 59-72. Hannover: Klett Kallmeyer. ISBN 978-3-7727-1453-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). “Lernen in Beziehungen”: Textensembles und kreative Schreibaufgaben zwischen Komplexitätsreduktion und Komplexitätserhalt. In: Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik, Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Literaturbegegnung und Widerstand. Literarische Bildung zwischen Fachlichkeit und Vermittlung. In: Kontrovers: Literaturdidaktik meets Literaturwissenschaft, pp. 47-60. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN 978-3-86821-841-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Literature Pedagogy and the Anthropocene. In: The Anthropocenic Turn: The Interplay between Disciplinary and Interdisciplinary Responses to a New Age, London/New York: Routledge. ISBN 9781003037620

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Mensch und Tier in Kunst und Literatur: Perspektiven der Human-Animal Studies. bpb - Dossier Bioethik. Bonn: Bundeszentrale für Politische Bildung. ISSN 0046-9408

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). 'No One is India'. Literary Renderings of the (Postcolonial) Metropolis in Salman Rushdie and Indra Sinha. In: Re-Inventing the Postcolonial (in the) Metropolis, pp. 213-229. Brill. ISBN 978-90-04-32285-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2021). Outlook: Education and the Digital Environmental Humanities. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, pp. 128-138. London/New York: Routledge. ISBN 9780429328985

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). A Poet is a Nightingale': An Introduction to Animal Poetics. Anglistik, 27 (2). pp. 35-46. Heidelberg: Winter. ISSN 0947-0034

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Rap: Textzentrierte und kulturökologische Zugänge im heterogenitätssensiblen Fremdsprachenunterricht. In: Musik im Fremdsprachenunterricht, Tübingen: Narr. ISBN 978-3-8233-9102-9

Bartosch, Roman (2017). Reading Seeing: Literary Form, Affect, and the Creaturely Potential of Focalisation. In: Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture, pp. 215-238. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-137-60309-8

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Reading and Teaching Fictions of Climate. In: Research Handbook on Communicating Climate Change, Cheltenham: Edward Elgar. ISBN 978-1789900392

Bartosch, Roman (2018). Scale, Climate Change, and the Pedagogic Potential of Literature: Scaling (in) the Work of Barbara Kingsolver and T.C. Boyle. Open Libr. Humanit., 4 (2). CAMBRIDGE: OPEN LIBRARY HUMANITIES. ISSN 2056-6700

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Scale, Climate Change, and the Pedagogic Potential of Literature: Scaling (in) the Work of Barbara Kingsolver and T.C. Boyle. Open Library of Humanities, 4 (2). Cambridge: ISSN 2056-6700

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Seven Types of Animality, Or: Lessons from Reading and Teaching Animal Fictions. Estudios Irlandeses/Journal of Irish Studies, 2 (15). pp. 6-19. Villadiego: AEDEI. ISSN 1699-311X

Bartosch, Roman (2017). Storying Creaturely Lives. In: Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture, pp. 153-165. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-137-60309-8

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Sustainable Inclusion. Lernaufgaben für Kinder mit Lernschwierigkeiten. Grundschulmagazin Englisch. München: Cornelsen. ISSN 1610-7918

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2021). Toward an Educational Ecology. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, London/New York: Routledge. ISBN 9780367346874

Bartosch, Roman (2021). The Transhumanist Creep: Posthumanism, Pedagogy, and the Praxeological Mangle. Open Libr. Humanit., 7 (2). CAMBRIDGE: OPEN LIBRARY HUMANITIES. ISSN 2056-6700

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). We Have Always Already Been Becoming Posthuman? Posthumanism in Theory and (Reading) Practice. In: New Approaches to the Twenty-First-Century Anglophone Novel, pp. 137-155. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-030-32598-5

Bartosch, Roman (2017). A 'furry subjunctive case' of Empathy: Human-Animal Communities in Life of Pi and the Question of Literary Anthropomorphism. In: Contested Communities. Communication, Narration, Imagination, pp. 203-217. Brill. ISBN 978-90-04-33526-4

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Æsthetic Æffect: Relationality as a Core Concept in Environmental Studies and Education. In: Ecocriticism - Environments in Anglophone Literatures, pp. 33-58. Winter. ISBN 978-3-8253-6843-2

Bartosch, Roman and Caruso, Celestine (2017). The Good, the Bad, and the Ubernatural: The Other(ed) Werewolf in Twilight. In: Werewolves, Wolves and the Gothic, Wales: University Press. ISBN 978-1786831026

Bartosch, Roman and Grimm, Sieglinde (2018). Die Materie des (bildenden) Geistes: Zur Einführung. Die Materie des Geistes. Der "material turn" im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800 [Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik], 12. pp. 1-16. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 978-3-8253-6501-1

Bartosch, Roman, Grimm, Sieglinde, Sullivan, Heather I. and Wanning, Berbeli (2018). Abschlussdiskussion zur Tagung 'Die Materie des Geistes': Fachdidaktische Konsequenzen. Die Materie des Geistes. Der material turn im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800 [Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik], 12. pp. 251-264. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 978-3-8253-6501-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Köpfer, Andreas (2019). Lernen in heterogenen Gruppen – Überblick über Forschungen zu Differenzierung, Diagnostik und didaktischer Handlungsfähigkeit im Englischunterricht. In: Potenzialorientierte Förderung in den Fachdidaktiken, Münster: Waxmann. ISBN 978-3-8309-4024-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Rohde, Andreas (2018). Zukunftsstrategie LehrerInnenbildung: Vorurteilsbewusster und sprachsensibler Englischunterricht in der Zuwanderungsgesellschaft. In: Deutsch als Zweitsprache. Unterricht mit neu zugewanderten Kindern und Jugendlichen, Hohengehren: Schneider. ISBN 978-3834018649

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Schmitt-Kilb, Christian (2019). From a Dog's Eye View? Negotiating Anthropomorphism and Anamorphosis in Eva Hornung's Dog Boy (2009) and John Berger's King: A Street Story (1999). In: Teaching the Posthuman, pp. 101-120. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Zapf, Hubert (2021). Teaching Sustainable Texts: The Value of Cultural Ecoology. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, London/New York: Routledge. ISBN 9780429328985

Grimm, Sieglinde (2018). "... dem Geiste nicht blos als Vehikel dienen". Zur Bedeutung von Stoff und Materie im Bildungskonzept Hölderlins. Die Materie des Geistes. Der ,material turn' im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800 [Beiträge zur Literaturtheorie und Wissenspoetik], 12. pp. 29-54. Heidelberg: Universitätsverlag Winter.

Grimm, Sieglinde and Bartosch, Roman (2018). Die Materie des (bildenden) Geistes. Der ,material turn' im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800. Heidelberg: Winter-Verlag.

Grimm, Sieglinde, Bartosch, Roman, Sullivan, Heather I. and Wanning, Berbeli (2018). Abschlussdiskussion zur Tagung 'Die Materie des Geistes': Fachdidaktische Konsequenzen. In: Die Materie des Geistes. Der material turn im Kontext von Bildungs- und Literaturgeschichte um 1800, pp. 251-264. Heidelberg: Universitätsverlag Winter.

Hoydis, Julia and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Introduction: Teaching Otherwise? Towards Posthuman(ist) Pedagogical Practice. In: Teaching the Posthuman, pp. 7-24. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0

Hoydis, Julia ORCID: 0000-0002-8020-5473 and Bartosch, Roman (2021). Meaning after Humanism? On Reading in Ruins. Open Libr. Humanit., 7 (2). CAMBRIDGE: OPEN LIBRARY HUMANITIES. ISSN 2056-6700

Köpfer, Andreas and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Inklusion und Nachhaltigkeit: Entwicklungslinien pädagogischer und fachdidaktischer Praxis am Beispiel moderner Englischdidaktik. In: Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik, Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5

Lingk, Lena, Sachse, Stefanie Kalen and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Unterstützte Kommunikation im Fremdsprachenunterricht. In: Kompendium Unterstützte Kommunikation, Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-036058-7

Rohde, Andreas and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Zukunftsstrategie LehrerInnenbildung: Vorteilsbewusster und sprachsensibler Englischunterricht in der Zuwanderungsgesellschaft. In: Deutsch als Zweitsprache. Unterricht mit neu zugewanderten Kindern und Jugendlichen, pp. 204-218. Hohengehren: Schneider Verlag.

Willems, Aline ORCID: 0000-0001-5048-4734 and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2021). Fachliche und didaktische Perspektiven im Dialog: Digitalisierung in Bildungsprozessen des 21. Jahrhunderts. k:ON Kölner online Journal für Lehrer*innenbildung (1). i-v. Köln: Universitäts- und Stadtbibliothek Köln. ISSN 2701-1429

This list was generated on Wed Apr 24 11:05:33 2024 CEST.