Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 11.

Journal Article

Barwasser, Anne ORCID: 0000-0002-8124-6429, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143 and Grünke, Matthias ORCID: 0000-0003-4249-6035 (2021). Effects of a Peer-Tutorial Reading Racetrack on Word Fluency of Secondary Students With Learning Disabilities and Emotional Behavioral Disorders. Front. Psychol., 12. LAUSANNE: FRONTIERS MEDIA SA. ISSN 1664-1078

Barwasser, Anne ORCID: 0000-0002-8124-6429, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Grünke, Matthias ORCID: 0000-0003-4249-6035, Sperling, Marko and Coker, David L. (2022). Fostering word fluency of struggling third graders from Germany through motivational peer-tutorial reading racetracks. Read. Writ., 35 (1). S. 29 - 54. DORDRECHT: SPRINGER. ISSN 1573-0905

Boon, Richard T., Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Grünke, Matthias ORCID: 0000-0003-4249-6035 and Ko, Eun Hye (2020). Video Modeling Interventions for Students With Learning Disabilities: A Systematic Review. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 18 (1). pp. 49-69. ERIC. ISSN 1937-6928

Boon, Richard T., Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Grünke, Matthias ORCID: 0000-0003-4249-6035 and Rux, Thomas A. (2019). Mnemonic Strategies in Mathematics Instruction for Students with Learning Disabilities: A Narrative Review. Learning Disabililities, 24 (2). S. 49 - 63. URBANA: SAGAMORE PUBL LLC. ISSN 2374-7846

Grosche, Michael, Hennemann, Thomas and Grünke, Matthias (2010). Selbstregulationsdefizite bei Jugendlichen mit Verhaltensstörungen und ihre Auswirkungen auf das Hausaufgabenverhalten. Empirische Pädagogik, 24 (1). pp. 26-41. Empirische Pädagogik e.V.. ISSN 0931-5020

Leidig, Tatjana ORCID: 0000-0002-4598-917X, Grünke, Matthias ORCID: 0000-0003-4249-6035, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Knaak, Turid and Hisgen, Susanne Elisabeth (2018). The effects of the RAP strategy used in a peer-tutoring setting to foster reading comprehension in high-risk fourth graders. Learning Disabilities: A Contemporary Journal, 16 (2). pp. 231-253. ERIC. ISSN 1937-6928

Leidig, Tatjana ORCID: 0000-0002-4598-917X, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, van Zadelhoff, Friederike, Grünke, Matthias ORCID: 0000-0003-4249-6035, Rauh, Birthe and Rauh, Nele (2019). Wie kann es gelingen - Nutzen und (Erfolgs-)Faktoren einer prozessbegleitenden Fortbildung auf dem Weg zur inklusiven Schule aus Sicht der pädagogischen Fachkräfte. Zeitschrift für Heilpädagogik, 70. pp. 178-193. Verband Sonderpädagogik e.V.. ISSN 0513-9066

Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151, Karnes, Jennifer, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143 and Grünke, Matthias (2019). Mathematical Learning Difficulties: Introduction to a Special Issue. Learning Disabilities -- A Contemporary Journal, 17 (1). pp. 1-3. Learning Disabilities Worldwide. ISSN 1937-6928

Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151, Karnes, Jennifer ORCID: 0000-0001-9172-6568 and Grünke, Matthias ORCID: 0000-0003-4249-6035 (2019). Editorial to the Special Issue II on “Mathematical Learning Difficulties”. Learning Disabilities -- A Contemporary Journal, 17 (2). pp. 145-148. Learning Disabilities Worldwide. ISSN 1937-6928

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Barwasser, Anne ORCID: 0000-0002-8124-6429, Knaak, Turid, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143 and Grünke, Matthias ORCID: 0000-0003-4249-6035 (2020). Effekte einer Multikomponenten Storytelling Intervention auf den expressiven Wortschatz von Schülerinnen und Schülern in Englisch als L2. In: Sonderpädagogik und Bildungsforschung – Fremde Schwestern?, pp. 316-323. Julius Klinkhardt. ISBN 978-3-7815-5859-5

Leidig, Tatjana, Hennemann, Thomas and Grünke, Matthias (2017). Wie kann es gelingen? - Konzeption einer prozessbegleitenden Fortbildung für Lehrkräfte im Kontext Inklusion unter Berücksichtigung der Wirksamkeitsforschung. In: Sonderpädagogik zwischen Wirksamkeitsforschung und Gesellschaftskritik, pp. 171-180. Verlag Julius Klinkhardt. ISBN 978-3-7815-2200-8

This list was generated on Tue Apr 16 16:03:10 2024 CEST.