Zurnieden, Anna Katharina ORCID: 0000-0003-2821-1435 (2024). Der Zehnerübergang zur Anbahnung eines Stellenwertverständnisses - Eine Entwicklungsforschungsstudie mit Blick auf den Förderschwerpunkt Hören und Kommunikation. Thesis Abstract, Universität zu Köln.

[img] PDF
zurnieden_zehneruebergang_fsp-hk_entwicklungsforschungsstudie2024.pdf - Other

Download (220kB)

Item Type: Thesis Abstract
Translated title:
TitleLanguage
The tens transition for the initiation of an understanding of place value - A design research study with a focus on pupils with a hearing and communication supportEnglish
Creators:
CreatorsEmailORCIDORCID Put Code
Zurnieden, Anna Katharinaa.zurnieden@uni-koeln.deorcid.org/0000-0003-2821-1435UNSPECIFIED
URN: urn:nbn:de:hbz:38-723348
DOI: 10.1007/978-3-658-44000-8
Series Name at the University of Cologne: Kölner Beiträge zur Didaktik der Mathematik
Date: 29 February 2024
Publisher: Springer Spektrum
Place of Publication: Wiesbaden
ISSN: 2661-8257
ISBN: 978-3-658-44000-8
Language: German
Faculty: Faculty of Mathematics and Natural Sciences
Divisions: Faculty of Mathematics and Natural Sciences > Department of Mathematics and Science Education > Institute of Mathematics Education
Subjects: Education
Mathematics
Uncontrolled Keywords:
KeywordsLanguage
ZehnerübergangGerman
Design-PrinzipienGerman
StellenwertverständnisGerman
HörschädigungGerman
Lehr-LernprozesseGerman
Lehr-LernarrangementGerman
Orientierung an mathematischen GrundideenGerman
DarstellungsvernetzungGerman
HandlungsorientierungGerman
Schüler*innenorientierungGerman
Date of oral exam: 26 September 2023
Referee:
NameAcademic Title
Schwank, IngeProf. Dr.
Friedrich, BirteProf. Dr.
Refereed: Yes
URI: http://kups.ub.uni-koeln.de/id/eprint/72334

Downloads

Downloads per month over past year

Altmetric

Export

Actions (login required)

View Item View Item