Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 29.

Book, conference item or legal commentary

Cramer, Colin ORCID: 0000-0003-3720-9708, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, eds. (2020). Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung. Klinkhardt. ISBN 9783825254735

Journal Article

Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Busse, Andreas, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Suhl, Ute (2016). The relation between content-specific and general teacher knowledge and skills. Teaching and Teacher Education, 56. pp. 35-46. Elsevier. ISSN 0742-051X

Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Jentsch, Armin (2020). Profiles of mathematics teachers’ competence and their relation to instructional quality. ZDM - Mathematics Education, 52 (2). pp. 329-342. Springer. ISSN 1863-9690

Blömeke, Sigrid and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2011). Zum Zusammenhang von Ausbildungsformen, -inhalten und -methoden mit dem erworbenen pädagogischen Professionswissen von Grundschullehrkräften. Zeitschrift für Grundschulforschung, 4 (1). pp. 33-46. Springer VS. ISSN 1865-3553

Blömeke, Sigrid, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Busse, Andreas, Suhl, Ute, Benthien, Jessica, Döhrmann, Martina and Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 (2014). Von der Lehrerausbildung in den Beruf – Fachbezogenes Wissen als Voraussetzung für Wahrnehmung, Interpretation und Handeln im Unterricht. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 17 (3). pp. 509-542. Springer VS. ISSN 1434-663X

Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Suhl, Ute and Hoth, Jessica (2015). Wie situationsbezogen ist die Kompetenz von Lehrkräften? Zur Generalisierbarkeit der Ergebnisse von videobasierten Performanztests. Zeitschrift für Pädagogik, 61 (3). pp. 310-327. Beltz Juventa. ISSN 0044-3247

Felske, Caroline ORCID: 0000-0003-2966-7514, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381, Ross, Natalie and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2020). Pädagogisches Wissen von berufstätigen Mathematiklehrkräften. Validierung der Konstruktrepräsentation im TEDS-M-Test. Diagnostica, 66 (2). pp. 110-122. Hogrefe. ISSN 0012-1924

Jentsch, Armin ORCID: 0000-0002-2423-3955, Casale, Gino, Schlesinger, Lena, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2020). Variabilität und Generalisierbarkeit von Ratings zur Qualität von Mathematikunterricht zwischen und innerhalb von Unterrichtsstunden. Unterrichtswissenschaft, 48 (2). pp. 179-197. Springer. ISSN 0340-4099

Jentsch, Armin, Schlesinger, Lena ORCID: 0000-0001-5282-8895, Heinrichs, Hannah, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid (2021). Erfassung der fachspezifischen Qualität von Mathematikunterricht: Faktorenstruktur und Zusammenhänge zur professionellen Kompetenz von Mathematiklehrpersonen. Journal für Mathematik-Didaktik, 42 (1). pp. 97-121. Springer. ISSN 0173-5322

Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Ligtvoet, Rudy and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2017). Der Einsatz von Unterrichtsvideos in der universitären Ausbildung: Zur Wirksamkeit video- und transkriptgestützter Seminare zur Klassenführung auf pädagogisches Wissen und situationsspezifische Fähigkeiten angehender Lehrkräfte. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 20 (S1). pp. 137-164. Springer. ISSN 1434-663X

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid (2012). Eine Antwort (nicht nur) auf die Testkritik am „Pädagogischen Unterrichtswissen“. Zeitschrift für Erziehungswissenschaft, 15 (4). pp. 793-806. Springer VS. ISSN 1434-663X

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid (2012). Future teachers’ general pedagogical knowledge from a comparative perspective: does school experience matter? ZDM - the international journal on mathematics education, 44 (3). pp. 341-354. SPRINGER HEIDELBERG. ISSN 1863-9704

Nehls, Caroline ORCID: 0000-0003-2966-7514, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2020). Profiles of teachers’ general pedagogical knowledge: nature, causes and effects on beliefs and instructional quality. ZDM : mathematics education, 52 (2). pp. 343-357. Springer Nature. ISSN 1863-9690

Schlesinger, Lena ORCID: 0000-0001-5282-8895, Jentsch, Armin, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2018). Subject-specific characteristics of instructional quality in mathematics education. ZDM, 50 (3). pp. 475-490. Springer Nature. ISSN 1863-9690

Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2018). Measuring Chinese teacher professional competence: adapting and validating a German framework in China. Journal of Curriculum Studies, 50 (5). pp. 638-653. Taylor & Francis. ISSN 0022-0272

Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2019). Professional Noticing of Mathematics Teachers: a Comparative Study Between Germany and China. International Journal of Science and Mathematics Education, 17 (5). pp. 943-963. Springer. ISSN 1571-0068

Yang, Xinrong ORCID: 0000-0003-3520-898X, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2020). Relationship between pre-service mathematics teachers’ knowledge, beliefs and instructional practices in China. ZDM - Mathematics Education, 52 (2). pp. 281-294. Springer. ISSN 1863-9690

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Blömeke, Sigrid, Buchholtz, Nils, Suhl, Ute and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2012). Zwei Kulturen? Mathematiklehramtsstudierende mit unterschiedlichen Zweitfächern. In: Mathematikunterricht im Kontext von Realität, Kultur und Lehrerprofessionalität, pp. 184-195. Vieweg+Teubner Verlag. ISBN 978-3-8348-2388-5

Blömeke, Sigrid and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2011). Profile im Professionswissen zur Unterrichtsplanung bei Sekundarstufenlehrkräften. In: Jahrbuch für Allgemeine Didaktik 2011, pp. 11-30. Schneider. ISBN 978-3834009449

Buchholtz, Nils ORCID: 0000-0003-4254-7525, Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Lehmann, Rainer, Schwarz, B. and Suhl, Ute (2011). Entwicklung von Professionswissen im Lehramtsstudium. Eine Längsschnittstudie an fünf deutschen Universitäten. In: Kompetenzorientierung in Schule und Lehrerbildung. Perspektiven der bildungspolitischen Diskussion, der Bildungsforschung und der Lehrerbildung, pp. 201-204. LIT. ISBN ‎978-3643114785

Cramer, Colin ORCID: 0000-0003-3720-9708, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2020). Einführung in das Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, pp. 11-17. Verlag Julius Klinkhardt. ISBN 978-3-8252-5473-5

Herzmann, Petra ORCID: 0000-0001-6367-8984 and Proske, Matthias ORCID: 0000-0003-0331-2133 (2020). Lehrpraxis in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, pp. 655-660. Bad Heilbrunn: Klinkhardt UTB. ISBN 978-3-8252-5473-5

Hoth, Jessica, Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Döhrmann, Martina, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2018). A Situated Approach to Assess Teachers’ Professional Competencies Using Classroom Videos. In: Mathematics Teachers Engaging with Representations of Practice, pp. 23-45. Springer VS. ISBN 978-3-319-70593-4

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932, Busse, Andreas, Döhrmann, Martina and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2014). Professional Knowledge of (Prospective) Mathematics Teachers – its Structure and Development. In: Proceedings of the Joint Meeting of PME 38 and PME-NA 36, pp. 35-50. ISBN 978-0-86491-361-6

Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169, Blömeke, Sigrid, Lehmann, Rainer, Döhrmann, Martina, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Buchholtz, Nils ORCID: 0000-0003-4254-7525 and Suhl, Ute (2012). Empirische Studien zur Wirksamkeit der Mathematiklehrerausbildung. In: Beiträge zum Mathematikunterricht, WTM. ISBN ‎978-3942197182

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid (2013). Preparing Teachers of Mathematics in Germany. In: TEDS-M Encyclopaedia. A Guide to Teacher Education Context, Structure and Quality Assurance in 17 Countries. Findings from the IEA Teacher Education and Development Study in Mathematics, pp. 100-115. ERIC. ISBN 978-90-79549-22-1

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 and Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 (2020). Wirksamkeits-Ansatz in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, pp. 172-178. Verlag Julius Klinkhardt. ISBN 978-3-8252-5473-5

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Blömeke, Sigrid ORCID: 0000-0001-6068-4932 and Doll, Jörg (2011). Pädagogisches Wissen von Deutsch-, Englisch- und Mathematiklehramtsstudierenden. In: Kompetenzen von Lehramtsstudierenden in gering strukturierten Domänen. Erste Ergebnisse aus TEDS-LT, pp. 135-157. Waxmann. ISBN 978-3-8309-2510-1

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Blömeke, Sigrid and Schwippert, Knut (2013). Pädagogisches Professionswissen im Studienverlauf. In: Professionelle Kompetenzen im Studienverlauf. Weitere Ergebnisse zur Deutsch- , Englisch- und Mathematiklehrerausbildung aus TEDS-LT, pp. 145-166. Waxmann. ISBN 978-3-8309-2772-3

This list was generated on Mon Dec 23 05:13:46 2024 CET.