![]() | Up a level |
Journal Article
Briesch, Amy M., Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Grosche, Michael
ORCID: 0000-0001-6646-9184, Volpe, Robert J. and Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680
(2017).
Initial Validation of the Usage Rating Profile-Assessment for Use within German Language Schools.
Learning Disabilities, A Contemporary Journal, 15 (2).
pp. 193-207.
Learning Disabilities Association of Massachusetts.
ISSN 1937-6928
Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680, Volpe, Robert J.
ORCID: 0000-0003-4774-3568, Briesch, Amy M. and Grosche, Michael
ORCID: 0000-0001-6646-9184
(2015).
Generalisierbarkeit und Zuverlässigkeit von Direkten Verhaltensbeurteilungen des Lern- und Arbeitsverhaltens in einer inklusiven Grundschulklasse.
Empirische Sonderpädagogik, 7 (3).
pp. 258-268.
Pabst Science Publ..
ISSN 1869-4845
Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Volpe, Robert J.
ORCID: 0000-0003-4774-3568, Briesch, Amy M. and Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680
(2021).
Dependability of Direct Behavior Rating Single- and Multi-Item Scales Across Raters and Occasions in Two School Subjects.
Assessment for effective intervention, 46 (2).
pp. 143-154.
SAGE.
ISSN 1534-5084
Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Volpe, Robert J., Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680, Briesch, Amy M., Daniels, Brian and Grosche, Michael
ORCID: 0000-0001-6646-9184
(2019).
Konstruktvalidität eines universellen Screenings zur unterrichtsnahen und ökonomischen Diagnostik herausfordernden Verhaltens von Schüler_innen – eine Multitrait-Multimethod-Analyse.
Zeitschrift für Pädagogische Psychologie, 33 (1).
pp. 17-31.
Hogrefe.
ISSN 1010-0652
Hanisch, Charlotte, Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Volpe, Robert J., Briesch, Amy M., Richard, Stefanie, Meyer, Hanna, Hövel, Dennis Christian
ORCID: 0000-0003-0933-2661, Hagen, Tobias
ORCID: 0000-0002-5465-1568, Krull, Johanna
ORCID: 0000-0002-9067-6770 and Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680
(2019).
Gestufte Förderung in der Grundschule.
Prävention und Gesundheitsförderung, 14 (3).
pp. 237-241.
Springer Nature.
ISSN 1861-6755
Volpe, Robert J., Yeung, Tat Shing ORCID: 0000-0002-7326-2859, Casale, Gino, Krull, Johanna
ORCID: 0000-0002-9067-6770, Briesch, Amy M. and Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680
(2021).
Evaluation of a German language school-based universal screening for student social, emotional, and behavioral risk.
International Journal of School & Educational Psychology, 9 (sup1).
S10-S20.
Routledge, Taylor & Francis Group.
ISSN 2168-3603