Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 18.

Journal Article

Behr, Jule, Leidig, Tatjana ORCID: 0000-0002-4598-917X, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Spilles, Markus ORCID: 0000-0002-9680-1237 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2020). Multiplikatorenkonzepte zur Professionalisierung von Lehrkräften - ein systematisches Review empirischer Studien. Lehrerbildung auf dem Prüfstand (LbP), 13 (2). pp. 151-176. Empirische Pädagogik e.V.. ISSN 1867-2779

Boerger, Julian, Spilles, Markus, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Hagen, Tobias and Hennemann, Thomas . Fostering university students' learning performance using the one-take video approach. Act. Learn. High. Educ.. THOUSAND OAKS: SAGE PUBLICATIONS INC. ISSN 1741-2625

Börger, Julian ORCID: 0000-0002-4025-158X, Hagen, Tobias, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2019). Videogestütztes Lernen durch Erklären in der universitären Ausbildung von Lehrkräften. Die Hochschullehre, 5 (35). pp. 639-660. wbv. ISSN 2199-8825

Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Husakovic, Merdina, Hagen, Tobias, Hövel, Dennis Christian ORCID: 0000-0003-0933-2661, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770 and Spilles, Markus ORCID: 0000-0002-9680-1237 (2017). Effekte eines kognitiv-behavioralen Aufsatztrainings auf die Schreibleistung und das Lern- und Arbeitsverhalten bei Schülern mit ADHS in der Sekundarstufe I einer Förderschule. Empirische Sonderpädagogik, 9 (4). pp. 341-364. Pabst Science Publ.. ISSN 1869-4845

Hanisch, Charlotte, Casale, Gino, Volpe, Robert J., Briesch, Amy M., Richard, Stefanie, Meyer, Hanna, Hoevel, Dennis, Hagen, Tobias, Krull, Johanna and Hennemann, Thomas (2019). Multitiered system of support in primary schools. Introducing a multistage, multimodal concept for the prevention of externalizing behavior problems. Pravent. Gesundh., 14 (3). S. 237 - 242. HEIDELBERG: SPRINGER HEIDELBERG. ISSN 1861-6763

Hanisch, Charlotte, Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Volpe, Robert J., Briesch, Amy M., Richard, Stefanie, Meyer, Hanna, Hövel, Dennis Christian ORCID: 0000-0003-0933-2661, Hagen, Tobias ORCID: 0000-0002-5465-1568, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2019). Gestufte Förderung in der Grundschule. Prävention und Gesundheitsförderung, 14 (3). pp. 237-241. Springer Nature. ISSN 1861-6755

Hintz, Anna-Maria, Paal, Michael, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2015). Teachers' Perceptions of Opportunities and Threats Concerning Inclusive Schooling in Germany at an Early Stage of Inclusion: Analyses of a Mixed Methodology Approach. J. Cogn. Educ. Psychol., 14 (3). S. 357 - 375. NEW YORK: SPRINGER PUBLISHING CO. ISSN 1810-7621

Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Kulawiak, Pawel R. ORCID: 0000-0001-5939-4380, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2022). Social-relational classroom climate and its link to primary students' behavioral problems. Empirische Sonderpädagogik (2). pp. 154-175. Pabst Science Publ.. ISSN 1869-4845

Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2018). Der Kreis Mettmann auf dem Weg zum inklusiven Schulsystem. Zentrale Ergebnisse der wissenschaftlichen Begleitung. Zeitschrift für Heilpädagogik (1). pp. 17-39. Verband Sonderpädagogik e.V.. ISSN 0513-9066

Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2018). Does social exclusion by classmates lead to behaviour problems and learning difficulties or vice versa? A cross-lagged panel analysis. Eur. J. Spec. Needs Educ., 33 (2). S. 235 - 254. ABINGDON: ROUTLEDGE JOURNALS, TAYLOR & FRANCIS LTD. ISSN 1469-591X

Krull, Johanna, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2014). The Social and Emotional Situation of First Graders with Classroom Behavior Problems and Classroom Learning Difficulties in Inclusive Classes. Learning Disabilities, A Contemporary Journal, 12 (2). pp. 169-190. Learning Disabilities Association of Massachusetts. ISSN 1937-6928

Krull, Johanna, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2014). Soziale Ausgrenzung von Erstklässlerinnen und Erstklässlern mit sonderpädagogischem Förderbedarf im Gemeinsamen Unterricht. Empirische Sonderpädagogik, 6 (1). pp. 59-75. Kohlhammer. ISSN 1869-4845

Kulawiak, Pawel R. ORCID: 0000-0001-5939-4380, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 and Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 (2020). Internalizing Behavior of Sociometrically Neglected Students in Inclusive Primary Classrooms – A Methodological Issue? Frontiers in Education, 5. Frontiers Media. ISSN 2504-284X

Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Börnert-Ringleb, Moritz ORCID: 0000-0003-3533-0993, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2018). Inklusives Schulklima. Konzeptionelle Darstellung eines Rahmenmodells. Zeitschrift für Heilpädagogik (1). pp. 40-52. Verband Sonderpädagogik e.V.. ISSN 0513-9066

Volpe, Robert J., Yeung, Tat Shing ORCID: 0000-0002-7326-2859, Casale, Gino, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Briesch, Amy M. and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2021). Evaluation of a German language school-based universal screening for student social, emotional, and behavioral risk. International Journal of School & Educational Psychology, 9 (sup1). S10-S20. Routledge, Taylor & Francis Group. ISSN 2168-3603

Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Kulawiak, Pawel R. ORCID: 0000-0001-5939-4380, Schwalbe, Anja and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2020). Teachers' Accuracy in Estimating Social Inclusion of Students With and Without Special Educational Needs. Frontiers in Education, 5. Frontiers Media. ISSN 2504-284X

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Börger, Julian ORCID: 0000-0002-4025-158X, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Hagen, Tobias ORCID: 0000-0002-5465-1568 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2020). Effekte der videogestützten Selbstreflexionsmethode One-Take-Video auf die Kommunikations- und Präsentationskompetenzen angehender Lehrkräfte. In: Videografie in der Lehrer*innenbildung, pp. 170-180. Universitätsverlag Hildesheim.

Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, Hanisch, Charlotte, Hagen, Tobias ORCID: 0000-0002-5465-1568, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Meyer, Hanna and Hövel, Dennis Christian ORCID: 0000-0003-0933-2661 (2022). MultiMo – Eine schulbasierte Konzeption eines multimodalen und mehrstufigen Förderkonzeptes bei externalisierendem Problemverhalten in der Grundschule. In: Kinder mit Lern- und emotional-sozialen Entwicklungsauffälligkeiten in der Schule, pp. 169-176. Kohlhammer. ISBN 978-3-17-039250-2

This list was generated on Fri Apr 19 23:32:27 2024 CEST.