![]() | Up a level |
Journal Article
Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798, Burtniak, Kateryna and Rüth, Marco
ORCID: 0000-0002-9923-002X
(2023).
Online learning during the Covid-19 pandemic: How university students’ perceptions, engagement, and performance are related to their personal characteristics.
Current Psychology.
Springer Nature.
ISSN 1046-1310
Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X, Birke, Adrian and Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798
(2022).
Teaching with digital games: How intentions to adopt digital game‐based learning are related to personal characteristics of pre‐service teachers.
British Journal of Educational Technology, 53 (5).
pp. 1412-1429.
Wiley.
ISSN 0007-1013
Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X, Breuer, Johannes
ORCID: 0000-0001-5906-7873, Zimmermann, Daniel
ORCID: 0000-0003-3311-4138 and Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798
(2021).
The Effects of Different Feedback Types on Learning With Mobile Quiz Apps.
Frontiers in Psychology, 12.
Frontiers Research Foundation.
ISSN 1664-1078
Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X and Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798
(2021).
Commercial Video Games in School Teaching: Two Mixed Methods Case Studies on Students’ Reflection Processes.
Frontiers in Psychology, 11.
Frontiers Research Foundation.
ISSN 1664-1078
Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X and Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798
(2021).
Educational and social exergaming: A perspective on physical, social, and educational benefits and pitfalls of exergaming at home during the COVID-19 pandemic and afterwards.
Frontiers in Psychology, 12.
p. 644036.
Frontiers Research Foundation.
ISSN 1664-1078
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Gerhard, Kristina ORCID: 0000-0003-4526-8433, Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798, Rüth, Marco
ORCID: 0000-0002-9923-002X, Kramer, Charlotte
ORCID: 0000-0002-8407-7237, Jäger-Biela, Daniela
ORCID: 0000-0001-8017-6564 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2020).
Entwicklung eines Testinstruments zur Erfassung technologisch-pädagogischen Wissens von Lehrpersonen.
In:
Bildung, Schule, Digitalisierung,
pp. 371-376.
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-4246-7
Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X
(2017).
Mobiles Lernen sichtbar machen: Potenziale von mobilem Eye-Tracking für die Gestaltung lernwirksamer Lernräume.
In:
Bildungsräume,
pp. 133-139.
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-3720-3
Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X
(2017).
Spielerisches Lernen besser bewerten: Effektivität und Effizienz von Computerspielen.
In:
Spielend lernen! Computerspiele(n) in Schule und Unterricht,
pp. 39-54.
kopaed.
ISBN 978-3-86736-405-8
Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X, Breuer, Johannes
ORCID: 0000-0001-5906-7873, Morten, Thomas and Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798
(2020).
Bedeutet mehr Feedback auch mehr lernen? Die Wirkung von erweitertem und korrigierendem Feedback in einem digitalen Quizspiel auf die Lernleistung.
In:
Bildung, Schule, Digitalisierung,
pp. 25-30.
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-4246-7
Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X, Zimmermann, Daniel
ORCID: 0000-0003-3311-4138 and Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798
(2020).
Mobiles Eye-Tracking im Unterricht: Analyse der visuellen Aufmerksamkeit von Lehrpersonen zur Förderung professioneller Unterrichtswahrnehmung.
In:
Bildung, Schule, Digitalisierung,
pp. 222-228.
Waxmann.
ISBN 978-3-8309-4246-7
Preprints, Working Papers or Reports
Gerhard, Kristina ORCID: 0000-0003-4526-8433, Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798, Rüth, Marco
ORCID: 0000-0002-9923-002X, Jäger-Biela, Daniela
ORCID: 0000-0001-8017-6564 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2022).
Technologisch-pädagogisches Wissen (TPK) und Technologisch-pädagogische Ausbildungsinhalte (TP OTL): Dokumentation der Instrumente für die Kompetenzmessung und Erfassung von Lerngelegenheiten bei (angehenden) Lehrkräften.
Documentation.
Thesis
Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X
(2022).
Learning and teaching with video games: Toward theoretical progress and educational practice.
PhD thesis, Universität zu Köln.