![]() | Up a level |
2022
Barwasser, Anne ORCID: 0000-0002-8124-6429, Urton, Karolina, Gruenke, Matthias, Sperling, Marko and Coker, David L.
(2022).
Fostering word fluency of struggling third graders from Germany through motivational peer-tutorial reading racetracks.
Read. Writ., 35 (1).
S. 29 - 54.
DORDRECHT:
SPRINGER.
ISSN 1573-0905
2021
Barwasser, Anne ORCID: 0000-0002-8124-6429, Urton, Karolina and Gruenke, Matthias
(2021).
Effects of a Peer-Tutorial Reading Racetrack on Word Fluency of Secondary Students With Learning Disabilities and Emotional Behavioral Disorders.
Front. Psychol., 12.
LAUSANNE:
FRONTIERS MEDIA SA.
ISSN 1664-1078
2019
Boon, Richard T., Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Gruenke, Matthias and Rux, Thomas A.
(2019).
Mnemonic Strategies in Mathematics Instruction for Students with Learning Disabilities: A Narrative Review.
Learn. Disabil., 24 (2).
S. 49 - 63.
URBANA:
SAGAMORE PUBL LLC.
ISSN 2374-7846
Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151, Karnes, Jennifer, Urton, Karolina
ORCID: 0000-0002-5912-8143 and Grünke, Matthias
(2019).
Mathematical Learning Difficulties: Introduction to a Special Issue.
Learning Disabilities -- A Contemporary Journal, 17 (1).
pp. 1-3.
ISSN 1937-6928
Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Schindler, Maike
ORCID: 0000-0001-9530-4151, Karnes, Jennifer and Grünke, Matthias
(2019).
Editorial to the Special Issue II on “Mathematical Learning Difficulties”.
Learning Disabilities -- A Contemporary Journal, 17 (2).
pp. 145-147.
ISSN 1937-6928
2018
Hennemann, Thomas, Hillenbrand, Clemens, Fitting-Dahlmann, Klaus, Wilbert, Jürgen and Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143
(2018).
Auf dem Weg zum inklusiven Schulsystem – Konzeption der wissenschaftlichen Begleitevaluation.
Zeitschrift für Heilpädagogik (1).
pp. 4-16.
Verband Sonderpädagogik e.V..
ISSN 0513-9066
Krull, Johanna, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas
(2018).
Der Kreis Mettmann auf dem Weg zum inklusiven Schulsystem. Zentrale Ergebnisse der wissenschaftlichen Begleitung.
Zeitschrift für Heilpädagogik (1).
pp. 17-39.
Verband Sonderpädagogik e.V..
ISSN 0513-9066
Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Börnert-Ringleb, Moritz, Krull, Johanna, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas
(2018).
Inklusives Schulklima. Konzeptionelle Darstellung eines Rahmenmodells.
Zeitschrift für Heilpädagogik (1).
pp. 40-52.
Verband Sonderpädagogik e.V..
ISSN 0513-9066
2016
Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Wilbert, Jürgen, Grosche, Michael and Hennemann, Thomas
(2016).
Vergleich der beruflichen Interessenstruktur von Studierenden der Sonderpädagogik mit den Anforderungen des sonderpädagogischen Lehrerberufs.
ZEITSCHRIFT FUR BILDUNGSFORSCHUNG, 6 (3).
pp. 325-343.
Springer VS.
ISSN 2190-6890
2015
Hintz, Anna-Maria, Paal, Michael, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Krull, Johanna, Wilbert, Juergen and Hennemann, Thomas
(2015).
Teachers' Perceptions of Opportunities and Threats Concerning Inclusive Schooling in Germany at an Early Stage of Inclusion: Analyses of a Mixed Methodology Approach.
J. Cogn. Educ. Psychol., 14 (3).
S. 357 - 375.
NEW YORK:
SPRINGER PUBLISHING CO.
ISSN 1810-7621
Urton, Karolina, Wilbert, Juergen and Hennemann, Thomas (2015). Teachers' Attitude Towards Inclusion and Their Self-Efficacy. Psychol. Erzieh. Unterr., 62 (2). S. 147 - 158. MUNICH 19: ERNST REINHARDT GMBH CO VERLAG. ISSN 0342-183X
Urton, Karolina, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2015). Die Einstellung zur Integration und die Selbstwirksamkeit von Lehrkräften. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 62 (2). pp. 147-157. Reinhardt. ISSN 0342-183X
2014
Urton, Karolina, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2014). Attitudes towards Inclusion and Self-Efficacy of Principals and Teachers. Learning Disabilities, A Contemporary Journal, 12 (2). pp. 151-168. Learning Disabilities Association of Massachusetts. ISSN 1937-6928
Urton, Karolina, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2014). Der Zusammenhang zwischen der Einstellung zur Integration und der Selbstwirksamkeit von Schulleitungen und deren Kollegien. Empirische Sonderpädagogik, 6 (1). pp. 3-16. Pabst Science Publ. ISSN 1869-4845