Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Number of items: 15.

Journal Article

Barwasser, Anne ORCID: 0000-0002-8124-6429, Urton, Karolina and Gruenke, Matthias (2021). Effects of a Peer-Tutorial Reading Racetrack on Word Fluency of Secondary Students With Learning Disabilities and Emotional Behavioral Disorders. Front. Psychol., 12. LAUSANNE: FRONTIERS MEDIA SA. ISSN 1664-1078

Barwasser, Anne ORCID: 0000-0002-8124-6429, Urton, Karolina, Gruenke, Matthias, Sperling, Marko and Coker, David L. (2022). Fostering word fluency of struggling third graders from Germany through motivational peer-tutorial reading racetracks. Read. Writ., 35 (1). S. 29 - 54. DORDRECHT: SPRINGER. ISSN 1573-0905

Barwasser, Anne ORCID: 0000-0002-8124-6429, Urton, Karolina, Knaak, Turid and Gruenke, Matthias . Intentional and incidental vocabulary acquisition through multi-component storytelling: The case of German L2 primary school students. Lang. Teach Res.. LONDON: SAGE PUBLICATIONS LTD. ISSN 1477-0954

Boon, Richard T., Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Gruenke, Matthias and Rux, Thomas A. (2019). Mnemonic Strategies in Mathematics Instruction for Students with Learning Disabilities: A Narrative Review. Learn. Disabil., 24 (2). S. 49 - 63. URBANA: SAGAMORE PUBL LLC. ISSN 2374-7846

Hennemann, Thomas, Hillenbrand, Clemens, Fitting-Dahlmann, Klaus, Wilbert, Jürgen and Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143 (2018). Auf dem Weg zum inklusiven Schulsystem – Konzeption der wissenschaftlichen Begleitevaluation. Zeitschrift für Heilpädagogik (1). pp. 4-16. Verband Sonderpädagogik e.V.. ISSN 0513-9066

Hintz, Anna-Maria, Paal, Michael, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Krull, Johanna, Wilbert, Juergen and Hennemann, Thomas (2015). Teachers' Perceptions of Opportunities and Threats Concerning Inclusive Schooling in Germany at an Early Stage of Inclusion: Analyses of a Mixed Methodology Approach. J. Cogn. Educ. Psychol., 14 (3). S. 357 - 375. NEW YORK: SPRINGER PUBLISHING CO. ISSN 1810-7621

Krull, Johanna, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2018). Der Kreis Mettmann auf dem Weg zum inklusiven Schulsystem. Zentrale Ergebnisse der wissenschaftlichen Begleitung. Zeitschrift für Heilpädagogik (1). pp. 17-39. Verband Sonderpädagogik e.V.. ISSN 0513-9066

Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151, Karnes, Jennifer, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143 and Grünke, Matthias (2019). Mathematical Learning Difficulties: Introduction to a Special Issue. Learning Disabilities -- A Contemporary Journal, 17 (1). pp. 1-3. ISSN 1937-6928

Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Börnert-Ringleb, Moritz, Krull, Johanna, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2018). Inklusives Schulklima. Konzeptionelle Darstellung eines Rahmenmodells. Zeitschrift für Heilpädagogik (1). pp. 40-52. Verband Sonderpädagogik e.V.. ISSN 0513-9066

Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151, Karnes, Jennifer and Grünke, Matthias (2019). Editorial to the Special Issue II on “Mathematical Learning Difficulties”. Learning Disabilities -- A Contemporary Journal, 17 (2). pp. 145-147. ISSN 1937-6928

Urton, Karolina, Wilbert, Juergen and Hennemann, Thomas (2015). Teachers' Attitude Towards Inclusion and Their Self-Efficacy. Psychol. Erzieh. Unterr., 62 (2). S. 147 - 158. MUNICH 19: ERNST REINHARDT GMBH CO VERLAG. ISSN 0342-183X

Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Wilbert, Jürgen, Grosche, Michael and Hennemann, Thomas (2016). Vergleich der beruflichen Interessenstruktur von Studierenden der Sonderpädagogik mit den Anforderungen des sonderpädagogischen Lehrerberufs. ZEITSCHRIFT FUR BILDUNGSFORSCHUNG, 6 (3). pp. 325-343. Springer VS. ISSN 2190-6890

Urton, Karolina, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2014). Attitudes towards Inclusion and Self-Efficacy of Principals and Teachers. Learning Disabilities, A Contemporary Journal, 12 (2). pp. 151-168. Learning Disabilities Association of Massachusetts. ISSN 1937-6928

Urton, Karolina, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2014). Der Zusammenhang zwischen der Einstellung zur Integration und der Selbstwirksamkeit von Schulleitungen und deren Kollegien. Empirische Sonderpädagogik, 6 (1). pp. 3-16. Pabst Science Publ. ISSN 1869-4845

Urton, Karolina, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2015). Die Einstellung zur Integration und die Selbstwirksamkeit von Lehrkräften. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 62 (2). pp. 147-157. Reinhardt. ISSN 0342-183X

This list was generated on Thu May 26 03:59:59 2022 CEST.