![]() | Up a level |
Journal Article
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Glutsch, Nina
ORCID: 0000-0003-0396-5732, Weyers, Jonas
ORCID: 0000-0003-1804-4434, Casale, Gino
ORCID: 0000-0003-2780-241X, Hanke, Petra
ORCID: 0000-0003-1498-7849, Knips, Chantal, Pohl, Thorsten
ORCID: 0000-0002-1137-9269, Waschewski, Tina
ORCID: 0000-0002-8567-9942, Becker-Mrotzek, Michael
ORCID: 0000-0002-0945-3036, Schabmann, Alfred
ORCID: 0000-0001-8523-9747 and Träuble, Birgit
(2023).
Observing effective classroom management in early instruction in primary school: rating instrument construction and its link to teacher knowledge.
Discover Education, 2, 35.
Springer Nature.
ISSN 2731-5525
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Heine, Sandra
ORCID: 0000-0001-7709-5018, Kramer, Charlotte
ORCID: 0000-0002-8407-7237, Weyers, Jonas
ORCID: 0000-0003-1804-4434, Becker-Mrotzek, Michael
ORCID: 0000-0002-0945-3036, Großschedl, Jörg
ORCID: 0000-0002-7943-4818, Hanisch, Charlotte
ORCID: 0000-0003-4645-0966, Hanke, Petra
ORCID: 0000-0003-1498-7849, Hennemann, Thomas
ORCID: 0000-0003-4961-8680, Jost, Jörg
ORCID: 0000-0003-0723-0194, Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798, Rott, Benjamin
ORCID: 0000-0002-8113-1584 and Strauß, Sarah
ORCID: 0000-0001-9999-1059
(2023).
Teacher education effectiveness as an emerging research paradigm: a synthesis of reviews of empirical studies published over three decades (1993–2023).
Journal of Curriculum Studies.
pp. 1-21.
ISSN 1366-5839
Schröder, Anna Isabel ORCID: 0000-0002-5626-9506, Cammann, Franca
ORCID: 0000-0001-7298-8642, Darge, Kerstin
ORCID: 0000-0002-9037-1248, Krepf, Matthias
ORCID: 0000-0002-2038-9303, Weyers, Jonas
ORCID: 0000-0003-1804-4434 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2022).
How to promote student teachers’ research knowledge and skills online.
Journal of Education for Teaching.
pp. 1-14.
Taylor & Francis.
ISSN 0260-7476
Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Kramer, Charlotte
ORCID: 0000-0002-8407-7237, Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2024).
Measuring pre-service teachers’ decision-making in classroom management: A video-based assessment approach.
Teaching and Teacher Education, 138.
p. 104426.
Elsevier Science.
ISSN 0742-051X
Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Kramer, Charlotte
ORCID: 0000-0002-8407-7237, Kaspar, Kai
ORCID: 0000-0002-5092-6798 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2024).
Measuring pre-service teachers’ decision-making in classroom management: A video-based assessment approach.
Teaching and Teacher Education, 138.
p. 104426.
Elsevier Science.
ISSN 0742-051X
Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Santagata, Rossella
ORCID: 0000-0003-1499-8556, Scheiner, Thorsten
ORCID: 0000-0002-1118-5958 and Kaiser, Gabriele
ORCID: 0000-0002-6239-0169
(2023).
Measuring teacher noticing: A scoping review of standardized instruments.
Teaching and Teacher Education, 122.
p. 103970.
Elsevier.
ISSN 0742-051X
Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary
Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Felske, Caroline
ORCID: 0000-0003-2966-7514 and König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408
(2022).
Die Bedeutung von Lerngelegenheiten für das Erreichen von Kompetenzniveaus im pädagogischen Wissen bei angehenden Mathematiklehrkräften.
In:
Initiationen mathematikdidaktischer Forschung,
pp. 247-266.
Springer Spektrum.
ISBN 978-3-658-36766-4
Preprints, Working Papers or Reports
Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Festner, Dagmar, Straub, Sophie, König, Johannes
ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin
ORCID: 0000-0001-9382-6992, Schaper, Niclas and Weyers, Jonas
ORCID: 0000-0003-1804-4434
(2021).
Dokumentation über die Erhebungsinstrumente in der
Längsschnittstudie Learning to Practice, Learning to Reflect? (LtP) zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrer*innenbildung.
Documentation.
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Jäger-Biela, Daniela
ORCID: 0000-0001-8017-6564, Gerhard, Kristina
ORCID: 0000-0003-4526-8433, Gottfried, Katharina and Weyers, Jonas
ORCID: 0000-0003-1804-4434
(2023).
Fachübergreifende und fachspezifische Kompetenzen der Absolvent*innen des Lehramtsstudiums im Sommersemester 2020 an der Universität zu Köln. Ergebnisse des ZuS – Lehrer*innen-Bildungsmonitorings.
Project Report.
König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Klemenz, Stefan
ORCID: 0000-0003-3286-7381, Weyers, Jonas
ORCID: 0000-0003-1804-4434 and Bremerich-Vos, Albert
ORCID: 0000-0002-5131-3256
(2022).
Wissenstest zum Sprach- und Textverständnis – Dokumentation zum Studiport-Test und Online-Selbsttestmodul für Studierende und Studienanwärter*innen.
Documentation.