Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | Date | No Grouping
Jump to: 2022 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2010
Number of items: 15.

2022

Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Kulawiak, Pawel R. ORCID: 0000-0001-5939-4380, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2022). Social-relational classroom climate and its link to primary students' behavioral problems. Empirische Sonderpädagogik (2). pp. 154-175. Pabst Science Publ.. ISSN 1869-4845

2020

Kulawiak, Pawel R. ORCID: 0000-0001-5939-4380, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 and Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 (2020). Internalizing Behavior of Sociometrically Neglected Students in Inclusive Primary Classrooms – A Methodological Issue? Frontiers in Education, 5. Frontiers Media. ISSN 2504-284X

Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Kulawiak, Pawel R. ORCID: 0000-0001-5939-4380, Schwalbe, Anja and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2020). Teachers' Accuracy in Estimating Social Inclusion of Students With and Without Special Educational Needs. Frontiers in Education, 5. Frontiers Media. ISSN 2504-284X

2019

Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Knigge, Michael (2019). Die Entwicklung des Selbstwirksamkeitserlebens und des Rollenverständnisses von Praxissemesterstudierenden des Lehramtes für Sonderpädagogische Förderung. In: Professionalisierung für Unterricht und Beziehungsarbeit mit psychosozial beeinträchtigten Kindern und Jugendlichen, pp. 145-157. Julius Klinkhardt. ISBN 978-3-7815-5729-1

2018

Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, Hillenbrand, Clemens ORCID: 0000-0003-1450-101X, Fitting-Dahlmann, Klaus, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143 (2018). Auf dem Weg zum inklusiven Schulsystem – Konzeption der wissenschaftlichen Begleitevaluation. Zeitschrift für Heilpädagogik (1). pp. 4-16. Verband Sonderpädagogik e.V.. ISSN 0513-9066

Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2018). Der Kreis Mettmann auf dem Weg zum inklusiven Schulsystem. Zentrale Ergebnisse der wissenschaftlichen Begleitung. Zeitschrift für Heilpädagogik (1). pp. 17-39. Verband Sonderpädagogik e.V.. ISSN 0513-9066

Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Börnert-Ringleb, Moritz ORCID: 0000-0003-3533-0993, Krull, Johanna ORCID: 0000-0002-9067-6770, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2018). Inklusives Schulklima. Konzeptionelle Darstellung eines Rahmenmodells. Zeitschrift für Heilpädagogik (1). pp. 40-52. Verband Sonderpädagogik e.V.. ISSN 0513-9066

2017

Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Fitting-Dahlmann, Klaus, Hövel, Dennis Christian ORCID: 0000-0003-0933-2661, Hagen, Tobias ORCID: 0000-0002-5465-1568, Leidig, Tatjana, Melzer, Conny ORCID: 0000-0003-3768-0356, Grosche, Michael ORCID: 0000-0001-6646-9184, Hillenbrand, Clemens ORCID: 0000-0003-1450-101X, Vierbuchen, Marie-Christine and Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 (2017). "Schulen auf dem Weg zur Inklusion". Konzeption, Evaluation und erste Befunde eines landesweiten Qualifizierungsprogramms zur Umsetzung von Inklusion in Nordrhein-Westfalen. Zeitschrift für Heilpädagogik (11). pp. 532-544. Verband Sonderpädagogik e.V.. ISSN 0513-9066

2016

Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Wilbert, Jürgen, Grosche, Michael and Hennemann, Thomas (2016). Vergleich der beruflichen Interessenstruktur von Studierenden der Sonderpädagogik mit den Anforderungen des sonderpädagogischen Lehrerberufs. ZEITSCHRIFT FUR BILDUNGSFORSCHUNG, 6 (3). pp. 325-343. Springer VS. ISSN 2190-6890

2015

Urton, Karolina ORCID: 0000-0002-5912-8143, Wilbert, Jürgen ORCID: 0000-0002-8392-2873 and Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680 (2015). Die Einstellung zur Integration und die Selbstwirksamkeit von Lehrkräften. Psychologie in Erziehung und Unterricht, 62 (2). pp. 147-157. Reinhardt. ISSN 0342-183X

2014

Krull, Johanna, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2014). The Social and Emotional Situation of First Graders with Classroom Behavior Problems and Classroom Learning Difficulties in Inclusive Classes. Learning Disabilities, A Contemporary Journal, 12 (2). pp. 169-190. Learning Disabilities Association of Massachusetts. ISSN 1937-6928

Krull, Johanna, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2014). Soziale Ausgrenzung von Erstklässlerinnen und Erstklässlern mit sonderpädagogischem Förderbedarf im Gemeinsamen Unterricht. Empirische Sonderpädagogik, 6 (1). pp. 59-75. Kohlhammer. ISSN 1869-4845

Urton, Karolina, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2014). Attitudes towards Inclusion and Self-Efficacy of Principals and Teachers. Learning Disabilities, A Contemporary Journal, 12 (2). pp. 151-168. Learning Disabilities Association of Massachusetts. ISSN 1937-6928

Urton, Karolina, Wilbert, Jürgen and Hennemann, Thomas (2014). Der Zusammenhang zwischen der Einstellung zur Integration und der Selbstwirksamkeit von Schulleitungen und deren Kollegien. Empirische Sonderpädagogik, 6 (1). pp. 3-16. Pabst Science Publ. ISSN 1869-4845

2010

Hennemann, Thomas, Hillenbrand, Clemens, Wilbert, Jürgen, Franke, Sebastian, Spieß, Ralf, Jürgens, Jana and Görgens, Gordian (2010). Kompetenzen und Risiken in der Transition in die Hauptschule – eine Querschnittsuntersuchung von Schülern der 5. Jahrgangsstufen. Empirische Sonderpädagogik, 2 (4). pp. 36-49. Pabst Science Publ.. ISSN 1869-4845

This list was generated on Mon Dec 23 05:40:44 2024 CET.