Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 7.

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732, Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, Knips, Chantal, Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269, Waschewski, Tina ORCID: 0000-0002-8567-9942, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747 and Träuble, Birgit (2023). Observing effective classroom management in early instruction in primary school: rating instrument construction and its link to teacher knowledge. Discover Education, 2, 35. Springer Nature. ISSN 2731-5525

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732, Jäger-Biela, Daniela ORCID: 0000-0001-8017-6564, Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747 and Waschewski, Tina (2022). Teachers’ professional knowledge for teaching early literacy: conceptualization, measurement, and validation. Educational Assessment, Evaluation and Accountability, 34 (4). pp. 483-507. Springer. ISSN 1874-8597

Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269 and Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849 (2020). Deutsch (Primarstufe) in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung. In: Handbuch Lehrerinnen- und Lehrerbildung, pp. 402-409. Bad Heilbrunn: Klinkhardt. ISBN 9783838554730

Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269, Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Jäger-Biela, Daniela ORCID: 0000-0001-8017-6564, Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Träuble, Birgit ORCID: 0000-0001-7481-3627 and Schmitt, Rebecca (2019). Professionelles Wissen von Lehramtsstudierenden zum basalen Lesen- und Schreibenlernen – ein interdisziplinäres Projekt. In: Grundschulpädagogik zwischen Wissenschaft und Transfer, pp. 52-58. Wiesbaden: Springer. ISBN 978-3-658-26231-0

Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Bellmann, Ann Kristin, Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269, Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747, Schmitt, Rebecca and Strauss, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059 (2017). Professionelle Kompetenzen von (angehenden) Lehrkräften zum basalen Lesen- und Schreibenlernen – ein interdisziplinäres Projekt. In: Profession und Disziplin. Grundschulpädagogik im Diskurs, pp. 172-177. Springer VS. ISBN 978-3-658-13501-0

Decker, Lena (2016). Wissenschaft als diskursive Praxis – Schreibend an fachlichen Diskursen partizipieren. KöBeS 10. Duisburg: Gilles & Francke. ISBN 978-3-89325-954-0

Reichardt, Anke (2015). Rechtschreibung im Textraum - Modellierungen der Schreibkompetenz in der Grundschule. Duisburg: Gilles & Francke. ISBN 978-3-89325-945-8

This list was generated on Thu Dec 26 17:37:37 2024 CET.