Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 12.

Journal Article

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Heine, Sandra ORCID: 0000-0001-7709-5018, Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Großschedl, Jörg ORCID: 0000-0002-7943-4818, Hanisch, Charlotte ORCID: 0000-0003-4645-0966, Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, Jost, Jörg ORCID: 0000-0003-0723-0194, Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798, Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 and Strauß, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059 (2023). Teacher education effectiveness as an emerging research paradigm: a synthesis of reviews of empirical studies published over three decades (1993–2023). Journal of Curriculum Studies. pp. 1-21. ISSN 1366-5839

Court, Laura, Dohmen, Tobias, Baumanns, Lukas ORCID: 0000-0002-6697-3994, Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 and Herzmann, Petra ORCID: 0000-0001-6367-8984 (2022). Das Bedürfnis nach Gewissheit und Konkretion. Rekonstruktionen der Orientierungen von Mathematikstudent*innen im Hinblick auf die Reformerwartung Inklusion. ZeHf – Zeitschrift für empirische Hochschulforschung, 5 (1). pp. 38-54. Barbara Budrich. ISSN 2367-3044

Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151 and Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 (2016). Networking Theories on Giftedness—What We Can Learn from Synthesizing Renzulli’s Domain General and Krutetskii’s Mathematics-Specific Theory. Education Sciences, 7 (1). pp. 1-17. Basel: MDPI. ISSN 2227-7102

Book Section, Proceedings Item or annotation in a legal commentary

Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798, Bareth, Georg, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Großschedl, Jörg ORCID: 0000-0002-7943-4818, Hofhues, Sandra ORCID: 0000-0003-1589-7140, Hugger, Kai-Uwe, Jost, Jörg, Knopp, Matthias, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584, Schindler, Kirsten ORCID: 0000-0002-4128-9838, Schmeinck, Daniela and Wiktorin, Dorothea (2020). Förderung digitalisierungsbezogener Kompetenzen von angehenden Lehrkräften im Projekt DiSK. In: Bildung, Schule, Digitalisierung, pp. 388-394. Münster: Waxmann. ISBN 978-3-8309-4246-7

Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151 and Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 (2019). Mathematische Begabung inklusiv(e): Schulische Inklusion mit Blick auf mathematische Begabungen. In: Alle Talente wertschätzen - Grenz- und Beziehungsgebiete der Mathematikdidaktik ausschöpfen, pp. 200-212. WTM. ISBN 978-3-95987-121-1

Jolitschke, Julia, Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151 and Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 (2019). Notions, definitions, and components of mathematical creativity: An overview. In: Proceedings of 43rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 2, pp. 440-447. PME.

Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151, Joklitschke, Julia and Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 (2018). Mathematical Creativity and Its Subdomain-Specificity. Investigating the Appropriateness of Solutions in Multiple Solution Tasks. In: Mathematical Creativity and Mathematical Giftedness, pp. 115-142. Springer. ISBN 978-3-319-73155-1

Joklitschke, J., Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 and Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151 (2018). Theories about mathematical creativity in contemporary research: a literature review. In: Proceedings of the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 3, pp. 171-178. PME.

Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 and Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151 (2017). Mathematische Begabung in den Sekundarstufen erkennen und angemessen aufgreifen. In: Mit Heterogenität im Mathematikunterricht umgehen lernen, pp. 235-245. Springer Spektrum. ISBN 978-3-658-16902-2

Jolitschke, Julia, Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 and Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151 (2017). Mathematische Begabung in der Sekundarstufe II ‒ die Herausforderung der Identifikation. In: Beiträge zum Mathematikunterricht 2017, pp. 119-133. WTM. ISBN 978-3-95987-071-9

Joklitschke, Julia, Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 and Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151 (2017). Zu Konzeptualisierungen mathematischer Kreativität sowie möglichen Studiendesigns. In: Mathematische Problemlösekompetenzen fördern, pp. 119-134. WTM. ISBN 978-3-95987-061-0

Jolitschke, Julia, Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 and Schindler, Maike ORCID: 0000-0001-9530-4151 (2017). The challenges of identifying giftedness in upper secondary classes. In: Proceedings of the 41st Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Vol. 1, PME.

This list was generated on Thu Dec 26 17:06:53 2024 CET.