Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 12.

Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798, Burtniak, Kateryna and Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X (2023). Online learning during the Covid-19 pandemic: How university students’ perceptions, engagement, and performance are related to their personal characteristics. Current Psychology. Springer Nature. ISSN 1046-1310

Gerhard, Kristina ORCID: 0000-0003-4526-8433, Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798, Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X, Jäger-Biela, Daniela ORCID: 0000-0001-8017-6564 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2022). Technologisch-pädagogisches Wissen (TPK) und Technologisch-pädagogische Ausbildungsinhalte (TP OTL): Dokumentation der Instrumente für die Kompetenzmessung und Erfassung von Lerngelegenheiten bei (angehenden) Lehrkräften. Documentation.

Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X (2022). Learning and teaching with video games: Toward theoretical progress and educational practice. PhD thesis, Universität zu Köln.

Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X, Birke, Adrian and Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 (2022). Teaching with digital games: How intentions to adopt digital game‐based learning are related to personal characteristics of pre‐service teachers. British Journal of Educational Technology, 53 (5). pp. 1412-1429. Wiley. ISSN 0007-1013

Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X and Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 (2021). Commercial Video Games in School Teaching: Two Mixed Methods Case Studies on Students’ Reflection Processes. Frontiers in Psychology, 11. Frontiers Research Foundation. ISSN 1664-1078

Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X and Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 (2021). Educational and social exergaming: A perspective on physical, social, and educational benefits and pitfalls of exergaming at home during the COVID-19 pandemic and afterwards. Frontiers in Psychology, 12. p. 644036. Frontiers Research Foundation. ISSN 1664-1078

Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X, Breuer, Johannes ORCID: 0000-0001-5906-7873, Zimmermann, Daniel ORCID: 0000-0003-3311-4138 and Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 (2021). The Effects of Different Feedback Types on Learning With Mobile Quiz Apps. Frontiers in Psychology, 12. Frontiers Research Foundation. ISSN 1664-1078

Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X, Breuer, Johannes ORCID: 0000-0001-5906-7873, Morten, Thomas and Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 (2020). Bedeutet mehr Feedback auch mehr lernen? Die Wirkung von erweitertem und korrigierendem Feedback in einem digitalen Quizspiel auf die Lernleistung. In: Bildung, Schule, Digitalisierung, pp. 25-30. Waxmann. ISBN 978-3-8309-4246-7

Gerhard, Kristina ORCID: 0000-0003-4526-8433, Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798, Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X, Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Jäger-Biela, Daniela ORCID: 0000-0001-8017-6564 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2020). Entwicklung eines Testinstruments zur Erfassung technologisch-pädagogischen Wissens von Lehrpersonen. In: Bildung, Schule, Digitalisierung, pp. 371-376. Waxmann. ISBN 978-3-8309-4246-7

Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X, Zimmermann, Daniel ORCID: 0000-0003-3311-4138 and Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 (2020). Mobiles Eye-Tracking im Unterricht: Analyse der visuellen Aufmerksamkeit von Lehrpersonen zur Förderung professioneller Unterrichtswahrnehmung. In: Bildung, Schule, Digitalisierung, pp. 222-228. Waxmann. ISBN 978-3-8309-4246-7

Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X (2017). Mobiles Lernen sichtbar machen: Potenziale von mobilem Eye-Tracking für die Gestaltung lernwirksamer Lernräume. In: Bildungsräume, pp. 133-139. Waxmann. ISBN 978-3-8309-3720-3

Rüth, Marco ORCID: 0000-0002-9923-002X (2017). Spielerisches Lernen besser bewerten: Effektivität und Effizienz von Computerspielen. In: Spielend lernen! Computerspiele(n) in Schule und Unterricht, pp. 39-54. kopaed. ISBN 978-3-86736-405-8

This list was generated on Thu Dec 26 17:11:12 2024 CET.