Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Item Type | No Grouping
Number of items: 10.

Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2024). Measuring pre-service teachers’ decision-making in classroom management: A video-based assessment approach. Teaching and Teacher Education, 138. p. 104426. Elsevier Science. ISSN 0742-051X

Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2024). Measuring pre-service teachers’ decision-making in classroom management: A video-based assessment approach. Teaching and Teacher Education, 138. p. 104426. Elsevier Science. ISSN 0742-051X

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Jäger-Biela, Daniela ORCID: 0000-0001-8017-6564, Gerhard, Kristina ORCID: 0000-0003-4526-8433, Gottfried, Katharina and Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434 (2023). Fachübergreifende und fachspezifische Kompetenzen der Absolvent*innen des Lehramtsstudiums im Sommersemester 2020 an der Universität zu Köln. Ergebnisse des ZuS – Lehrer*innen-Bildungsmonitorings. Project Report.

Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Santagata, Rossella ORCID: 0000-0003-1499-8556, Scheiner, Thorsten ORCID: 0000-0002-1118-5958 and Kaiser, Gabriele ORCID: 0000-0002-6239-0169 (2023). Measuring teacher noticing: A scoping review of standardized instruments. Teaching and Teacher Education, 122. p. 103970. Elsevier. ISSN 0742-051X

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Glutsch, Nina ORCID: 0000-0003-0396-5732, Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Casale, Gino ORCID: 0000-0003-2780-241X, Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, Knips, Chantal, Pohl, Thorsten ORCID: 0000-0002-1137-9269, Waschewski, Tina ORCID: 0000-0002-8567-9942, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Schabmann, Alfred ORCID: 0000-0001-8523-9747 and Träuble, Birgit (2023). Observing effective classroom management in early instruction in primary school: rating instrument construction and its link to teacher knowledge. Discover Education, 2, 35. Springer Nature. ISSN 2731-5525

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Heine, Sandra ORCID: 0000-0001-7709-5018, Kramer, Charlotte ORCID: 0000-0002-8407-7237, Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Becker-Mrotzek, Michael ORCID: 0000-0002-0945-3036, Großschedl, Jörg ORCID: 0000-0002-7943-4818, Hanisch, Charlotte ORCID: 0000-0003-4645-0966, Hanke, Petra ORCID: 0000-0003-1498-7849, Hennemann, Thomas ORCID: 0000-0003-4961-8680, Jost, Jörg ORCID: 0000-0003-0723-0194, Kaspar, Kai ORCID: 0000-0002-5092-6798, Rott, Benjamin ORCID: 0000-0002-8113-1584 and Strauß, Sarah ORCID: 0000-0001-9999-1059 (2023). Teacher education effectiveness as an emerging research paradigm: a synthesis of reviews of empirical studies published over three decades (1993–2023). Journal of Curriculum Studies. pp. 1-21. ISSN 1366-5839

König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Klemenz, Stefan ORCID: 0000-0003-3286-7381, Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434 and Bremerich-Vos, Albert ORCID: 0000-0002-5131-3256 (2022). Wissenstest zum Sprach- und Textverständnis – Dokumentation zum Studiport-Test und Online-Selbsttestmodul für Studierende und Studienanwärter*innen. Documentation.

Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434, Felske, Caroline ORCID: 0000-0003-2966-7514 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2022). Die Bedeutung von Lerngelegenheiten für das Erreichen von Kompetenzniveaus im pädagogischen Wissen bei angehenden Mathematiklehrkräften. In: Initiationen mathematikdidaktischer Forschung, pp. 247-266. Springer Spektrum. ISBN 978-3-658-36766-4

Schröder, Anna Isabel ORCID: 0000-0002-5626-9506, Cammann, Franca ORCID: 0000-0001-7298-8642, Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Krepf, Matthias ORCID: 0000-0002-2038-9303, Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434 and König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408 (2022). How to promote student teachers’ research knowledge and skills online. Journal of Education for Teaching. pp. 1-14. Taylor & Francis. ISSN 0260-7476

Darge, Kerstin ORCID: 0000-0002-9037-1248, Festner, Dagmar, Straub, Sophie, König, Johannes ORCID: 0000-0003-3374-9408, Rothland, Martin ORCID: 0000-0001-9382-6992, Schaper, Niclas and Weyers, Jonas ORCID: 0000-0003-1804-4434 (2021). Dokumentation über die Erhebungsinstrumente in der Längsschnittstudie Learning to Practice, Learning to Reflect? (LtP) zur Nutzung und Wirkung des Praxissemesters in der Lehrer*innenbildung. Documentation.

This list was generated on Thu Dec 26 17:52:16 2024 CET.