Group by: Date | Creators | Item Type | No Grouping
Number of items: 11.

Sielker, Franziska ORCID: 0000-0001-6391-983X and Dannenberg, Peter ORCID: 0000-0002-4159-6635 (2025). New economic geographies of war: risks and disruptions in Eurasian transport routes and supply chains through the military conflict in Ukraine. ZFW Advances in Economic Geography, 69 (1). pp. 41-54. de Gruyter Brill. ISSN 2748-1964

Simon, Marine ORCID: 0000-0002-1713-1168 and Budke, Alexandra ORCID: 0000-0003-1063-8991 (2024). An intervention study: teaching the comparison method to enhance secondary students’ comparison competency. International Research in Geographical and Environmental Education, 33 (1). pp. 72-89. Routledge, Taylor & Francis Group. ISSN 1038-2046

Follmann, Alexander ORCID: 0000-0002-4727-4346, Dannenberg, Peter ORCID: 0000-0002-4159-6635, Baur, Nina ORCID: 0000-0002-6626-1997, Braun, Boris ORCID: 0000-0003-3863-2153, Walther, Grit ORCID: 0000-0003-0022-9027, Bernzen, Amely ORCID: 0000-0002-9494-3645, Börner, Jan ORCID: 0000-0003-3034-5360, Brüntrup, Michael, Franz, Martin ORCID: 0000-0002-1187-5166, Götz, Linde ORCID: 0000-0001-8204-4522, Hornidge, Anna-Katharina ORCID: 0000-0002-9599-4348, Hulke, Carolin ORCID: 0000-0002-8365-9614, Jamali Jaghdani, Tinoush ORCID: 0000-0003-2204-0452, Krishnan, Aarti, Kulke, Elmar, Labucay, Inéz, Nduru, Gilbert Mbaka, Neise, Thomas, Priyadarshini, Priya, Javier Revilla, Diez ORCID: 0000-0003-2065-1380, Ruett, Johanna, Scheller, Christian, Spengler, Thomas and Sulle, Emmanuel (2024). Conceptualizing Sustainability and Resilience in Value Chains in Times of Multiple Crises—Notes on Agri-Food Chains. Die Erde. Zeitschrift der Gesellschaft für Erdkunde zu Berlin, 155 (1). pp. 29-48. Gesellschaft für Erdkunde. ISSN 2749-9987

Sauerborn, Petra and Brühne, Thomas, eds. (2022). Didaktik des außerschulischen Lernens (8. unveränd. Aufl.). Schneider Verlag Hohengehren GmbH. ISBN 978-3-8340-0807-7

Sauerborn, Petra and Brühne, Thomas, eds. (2020). Didaktik des außerschulischen Lernens (7. unveränd. Auflage). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH. ISBN 978-3-7639-6555-7

Langer, Stephan (2018). Heterogenität im Geographieunterricht. Handlungs- und Wahrnehmungsmuster von GeographielehrerInnen in Nordrhein-Westfalen. Thesis Abstract, Universität zu Köln.

Sauerborn, Petra, ed. (2018). Wir verstehen uns: ein Schülerheft für ein besseres Miteinander, mehr Toleranz und Streitkultur. Stuttgart: Deutscher Sparkassenverlag.

Dittrich, Sabrina (2017). Argumentieren als Methode zur Problemlösung: Eine Unterrichtsstudie zur mündlichen Argumentation von Schülerinnen und Schülern in kooperativen Settings im Geographieunterricht. Thesis Abstract, Universität zu Köln.

Hoogen, Andreas (2016). Didaktische Rekonstruktion des Themas Illegale Migration - Argumentationsanalytische Untersuchung von Schüler*innenvorstellungen im Fach Geographie. Thesis Abstract, Universität zu Köln.

Sauerborn, Petra, ed. (2016). Unser Leben mit Geld: Schülerheft. Stuttgart: Deutscher Sparkassenverlag.

Kuckuck, Miriam (2014). Konflikte im Raum - Verständnis von gesellschaftlichen Diskursen durch Argumentation im Geographieunterricht. Thesis Abstract, Universität zu Köln.

This list was generated on Tue Dec 2 01:15:57 2025 CET.