Book
Sauerborn, Petra and Brühne, Thomas, eds. (2022). Didaktik des außerschulischen Lernens (8. unveränd. Aufl.). Schneider Verlag Hohengehren GmbH. ISBN 978-3-8340-0807-7
Sauerborn, Petra and Brühne, Thomas, eds. (2020). Didaktik des außerschulischen Lernens (7. unveränd. Auflage). Baltmannsweiler: Schneider Verlag Hohengehren GmbH. ISBN 978-3-7639-6555-7
Sauerborn, Petra, ed. (2018). Wir verstehen uns: ein Schülerheft für ein besseres Miteinander, mehr Toleranz und Streitkultur. Stuttgart: Deutscher Sparkassenverlag.
Sauerborn, Petra, ed. (2016). Unser Leben mit Geld: Schülerheft. Stuttgart: Deutscher Sparkassenverlag.
Article
Sielker, Franziska
ORCID: 0000-0001-6391-983X and Dannenberg, Peter
ORCID: 0000-0002-4159-6635
(2025).
New economic geographies of war: risks and disruptions in Eurasian transport routes and supply chains through the military conflict in Ukraine.
ZFW Advances in Economic Geography, 69 (1).
pp. 41-54.
de Gruyter Brill.
ISSN 2748-1964
Simon, Marine
ORCID: 0000-0002-1713-1168 and Budke, Alexandra
ORCID: 0000-0003-1063-8991
(2024).
An intervention study: teaching the comparison method to enhance secondary students’ comparison competency.
International Research in Geographical and Environmental Education, 33 (1).
pp. 72-89.
Routledge, Taylor & Francis Group.
ISSN 1038-2046
Follmann, Alexander
ORCID: 0000-0002-4727-4346, Dannenberg, Peter
ORCID: 0000-0002-4159-6635, Baur, Nina
ORCID: 0000-0002-6626-1997, Braun, Boris
ORCID: 0000-0003-3863-2153, Walther, Grit
ORCID: 0000-0003-0022-9027, Bernzen, Amely
ORCID: 0000-0002-9494-3645, Börner, Jan
ORCID: 0000-0003-3034-5360, Brüntrup, Michael, Franz, Martin
ORCID: 0000-0002-1187-5166, Götz, Linde
ORCID: 0000-0001-8204-4522, Hornidge, Anna-Katharina
ORCID: 0000-0002-9599-4348, Hulke, Carolin
ORCID: 0000-0002-8365-9614, Jamali Jaghdani, Tinoush
ORCID: 0000-0003-2204-0452, Krishnan, Aarti, Kulke, Elmar, Labucay, Inéz, Nduru, Gilbert Mbaka, Neise, Thomas, Priyadarshini, Priya, Javier Revilla, Diez
ORCID: 0000-0003-2065-1380, Ruett, Johanna, Scheller, Christian, Spengler, Thomas and Sulle, Emmanuel
(2024).
Conceptualizing Sustainability and Resilience in Value Chains in Times of Multiple Crises—Notes on Agri-Food Chains.
Die Erde. Zeitschrift der Gesellschaft für Erdkunde zu Berlin, 155 (1).
pp. 29-48.
Gesellschaft für Erdkunde.
ISSN 2749-9987
Thesis Abstract
Langer, Stephan (2018). Heterogenität im Geographieunterricht. Handlungs- und Wahrnehmungsmuster von GeographielehrerInnen in Nordrhein-Westfalen. Thesis Abstract, Universität zu Köln.
Dittrich, Sabrina (2017). Argumentieren als Methode zur Problemlösung: Eine Unterrichtsstudie zur mündlichen Argumentation von Schülerinnen und Schülern in kooperativen Settings im Geographieunterricht. Thesis Abstract, Universität zu Köln.
Hoogen, Andreas (2016). Didaktische Rekonstruktion des Themas Illegale Migration - Argumentationsanalytische Untersuchung von Schüler*innenvorstellungen im Fach Geographie. Thesis Abstract, Universität zu Köln.
Kuckuck, Miriam (2014). Konflikte im Raum - Verständnis von gesellschaftlichen Diskursen durch Argumentation im Geographieunterricht. Thesis Abstract, Universität zu Köln.
Up a level