Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Creators | Item Type | No Grouping
Jump to: 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2013 | 2011 | 2010 | 2009 | 2004
Number of items: 112.

2021

Antor, Heinz, ed. (2021). Anglistik: Focus on English Linguistics: Varieties Meet Histories. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, ed. (2021). Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology. London/New York: Routledge. ISBN 9780367346874

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2021). Outlook: Education and the Digital Environmental Humanities. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, pp. 128-138. London/New York: Routledge. ISBN 9780429328985

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2021). Toward an Educational Ecology. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, London/New York: Routledge. ISBN 9780367346874

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Zapf, Hubert (2021). Teaching Sustainable Texts: The Value of Cultural Ecoology. In: Cultivating Sustainability in Language and Literature Pedagogy: Steps to an Educational Ecology, London/New York: Routledge. ISBN 9780429328985

Caruso, Celestine, Hofmann, Judith and Rohde, Andreas (2021). Get'em While The're Young: Complex digitally mediated tasks for EFL learners at primary school. Canadian Journal of Applied Linguistics 24 (2).

Harst, Joachim (2021). »Universalgeschichte des Ehebruchs.« Verbindlichkeit zwischen Literatur, Recht und Religion. Göttingen: Wallstein.

Rohde, Andreas and Schick, Kim (2021). Inklusiv heißt nicht "alles möglich": Durch gezieltes Lernstrategietraining kommunikativen Fremdsprachenunterricht für unterschiedliche Lerner*innen ermöglichen. In: Inklusive Bildungsforschung, pp. 284-301. Hildesheim: Beltz Juventa Verlagsgruppe Beltz. ISBN 978-3-7799-6321-9

2020

Antor, Heinz, ed. (2020). Anglistik: Focus on Empirical Approaches to Narrative. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Antor, Heinz, ed. (2020). Anglistik: Focus on Postcolonial Cultural Studies. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Antor, Heinz, ed. (2020). Anglistik: Selected Papers from the 2019 Conference of the German Association for the Study of English. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, Bosenius, Petra, Gilbert, Elizabeth and Schönbauer, Daniel, eds. (2020). Interkulturelles Lernen im Englischunterricht: Fokus Nigeria. Themen, Texte und Aufgaben. Hannover: Klett/Kallmeyer. ISBN 978-3-7727-1453-5

Böhm, Manuela, Weth, Constanze ORCID: 0000-0003-4290-6444 and Bunčić, Daniel ORCID: 0000-0002-1090-8907, eds. (2020). Written Language and Literacy. Amsterdam: John Benjamins. ISSN 1387-6732

Antor, Heinz (2020). Insularity, Identity, and Alterity in Patrick White’s A Fringe of Leaves. Pólemos, 14 (2). pp. 261-276. ISSN 2036-4601

Antor, Heinz (2020). Interculturality or Transculturality? In: The Cambridge Handbook of Intercultural Communication, pp. 68-82. Cambridge: Cambridge University Press. ISBN 9781108555067

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Interkulturelle Bildung für Nachhaltigkeit: Helon Habilas Roman Oil on Water. In: Interkulturelles Lernen im Englischunterricht: Fokus Nigeria. Themen, Texte und Aufgaben, pp. 59-72. Hannover: Klett Kallmeyer. ISBN 978-3-7727-1453-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Literaturbegegnung und Widerstand. Literarische Bildung zwischen Fachlichkeit und Vermittlung. In: Kontrovers: Literaturdidaktik meets Literaturwissenschaft, pp. 47-60. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN 978-3-86821-841-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Literature Pedagogy and the Anthropocene. In: The Anthropocenic Turn: The Interplay between Disciplinary and Interdisciplinary Responses to a New Age, London/New York: Routledge. ISBN 9781003037620

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Mensch und Tier in Kunst und Literatur: Perspektiven der Human-Animal Studies. bpb - Dossier Bioethik. Bonn: Bundeszentrale für Politische Bildung. ISSN 0046-9408

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Reading and Teaching Fictions of Climate. In: Research Handbook on Communicating Climate Change, Cheltenham: Edward Elgar. ISBN 978-1789900392

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2020). Seven Types of Animality, Or: Lessons from Reading and Teaching Animal Fictions. Estudios Irlandeses/Journal of Irish Studies, 2 (15). pp. 6-19. Villadiego: AEDEI. ISSN 1699-311X

Eggers, Michael (2020). Vogelprosa. Zur Präsenz der Vögel in der narrativen Gegenwartsliteratur. In: Avifauna aesthetica. Vogelkunden, Vogelkünste, pp. 231-248. Göttingen: Wallstein.

Rohde, Andreas, Chlubek, Kerstin, Holtappels, Pia, Kim, Schick and Schnuch, Johanna (2020). Vocabulary. In: Teaching Adult Immigrants with Limited Formal Education. Theory Research and Practice, pp. 52-78. Bristol: Multilingual Matters.

Rohde, Andreas and Schick, Kim (2020). Schüler/innen mit Lernbehinderung. In: Handbuch Methoden im Fremdsprachenunterricht, pp. 387-391. Seelze: Klett Kallmeyer.

2019

Antor, Heinz, ed. (2019). Anglistik: Focus on English-Canadian Drama in the New Millennium. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Antor, Heinz, ed. (2019). Anglistik: Focus on Monsters and Monstrosity in 19th-Century Anglophone Literature. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Antor, Heinz, ed. (2019). Anglistik: Selected Papers from the 2018 Conference of the German Association for the Study of English. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Hoydis, Julia, eds. (2019). Teaching the Posthuman. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0

Antor, Heinz (2019). Centerpiece of the Western Trilogy: Guy Vanderhaeghe's The Last Crossing (2002). In: The Anglo-Canadian Novel in the Twenty-First Century. Interpretations., pp. 243-250. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISBN 978-3-8253-7898-1

Antor, Heinz (2019). Monstrosity and Alterity in H.G. Wells's The Island of Dr. Moreau. In: Monsters and Monstrosity. From the Canon to the Anti-Canon: Literary and Juridical Subversions, pp. 91-113. Berlin and Boston, MA: De Gruyter. ISBN 9783110652192

Antor, Heinz (2019). Race, Ethnicity, and Alterity in William Shakespeare's Titus Andronicus. In: Law and the Humanities: Cultural Perspectives, pp. 71-92. Berlin and Boston, MA: De Gruyter. ISBN 9783110669633

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). The Energy of Stories: Postcolonialism, the Petroleum Unconscious, and the Crude Side of Cultural Ecology. Resilience - A Journal of the Environmental Humanities, 6 (2-3). pp. 116-135. ISSN 2330-8117

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Interkulturalität und Inklusion. Überlegungen zu Differenzierung und Gemeinsamem Gegenstand im Englischunterricht. In: Das Mögliche, das im Wirklichen (noch) nicht sichtbar ist..." Planung von Unterricht für heterogene Lerngruppen - im Gespräch mit Georg Feuser, Aachen: Shaker. ISBN 978-3-8440-5674-7

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Rap: Textzentrierte und kulturökologische Zugänge im heterogenitätssensiblen Fremdsprachenunterricht. In: Musik im Fremdsprachenunterricht, Tübingen: Narr. ISBN 978-3-8233-9102-9

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). We Have Always Already Been Becoming Posthuman? Posthumanism in Theory and (Reading) Practice. In: New Approaches to the Twenty-First-Century Anglophone Novel, pp. 137-155. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-030-32598-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Köpfer, Andreas (2019). Lernen in heterogenen Gruppen – Überblick über Forschungen zu Differenzierung, Diagnostik und didaktischer Handlungsfähigkeit im Englischunterricht. In: Potenzialorientierte Förderung in den Fachdidaktiken, Münster: Waxmann. ISBN 978-3-8309-4024-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Schmitt-Kilb, Christian (2019). From a Dog's Eye View? Negotiating Anthropomorphism and Anamorphosis in Eva Hornung's Dog Boy (2009) and John Berger's King: A Street Story (1999). In: Teaching the Posthuman, pp. 101-120. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0

Eggers, Michael (2019). Fließtext. Poetik der Zeichensetzung bei John Clare und Adalbert Stifter. KulturPoetik (2). pp. 222-237.

Hoydis, Julia and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Introduction: Teaching Otherwise? Towards Posthuman(ist) Pedagogical Practice. In: Teaching the Posthuman, pp. 7-24. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6991-0

Lingk, Lena, Sachse, Stefanie Kalen and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2019). Unterstützte Kommunikation im Fremdsprachenunterricht. In: Kompendium Unterstützte Kommunikation, Stuttgart: Kohlhammer. ISBN 978-3-17-036058-7

Rohde, Andreas (2019). Best of all worlds. : Methoden im Englischunterricht. Grundschulmagazin Englisch. pp. 37-38. ISSN 1610-7918

Rohde, Andreas (2019). Bilinguale deutsch-englische Kitas - Fakten, Konzepte, Programme. Thema: frühe Mehrsprachigkeit. frühe Kindheit ( Nachdruck aus KiTa spezial 1 von 2017). pp. 48-53.

Rohde, Andreas (2019). Semilingualism. : Nur die halbe Wahrheit? Grundschulmagazin Englisch. pp. 37-38. ISSN 1610-7918

Rohde, Andreas and Schick, Kim (2019). Inklusion und Immersion: Bilinguale KiTa- und Schulprogramme und Kinder mit sonderpädagogischem Förderbedarf. In: Sprachvielfalt als Ressource begreifen. Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen Band 2, pp. 172-184. Berlin: Dohrmann- Verlag.

Rohde, Andreas and Schnuch, Johanna (2019). Doppelte Halbsprachigkeit: Märchen oder Realität? In: Sprachvielfalt ls Ressource begreifen. Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen Band 2, pp. 205-218. Berlin: Dohrmann-Verlag.

Rohde, Andreas and Steinen, Anja K. (2019). Vorwort. In: Sprachvielfalt als Ressource begreifen. Mehrsprachigkeit in bilingualen Kindertagesstätten und Schulen, pp. 10-13. Berlin: Dohrmann-Verlag.

Weber, Tanja (2019). The Media Mysteries of London. In: Nineteenth-Century Serial Narrative in Transnational Perspective, 1830s−1860s, pp. 213-230. New York: Palgrave Macmillan. ISBN 978-3-030-15895-8; 978-3-030-15894-1

2018

Antor, Heinz, ed. (2018). Anglistik: Focus on Teaching Multimodality and Multiliteracy. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Antor, Heinz, ed. (2018). Anglistik: Focus on The First World War Then and Now: Literatur, Theatre, and The Arts. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Grimm, Sieglinde and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, eds. (2018). Die Materie des Geistes. Der material turn im Kontext von Literatur- und Bildungsgeschichte um 1800. Heidelberg: Winter. ISBN 978-3-8253-6501-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Köpfer, Andreas, eds. (2018). Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5

Antor, Heinz (2018). Ethnicity, Alterity and the Law in Shakespeare's The Merchant of Venice. In: As You Law It: Negotiating Shakespeare, pp. 107-129. Berlin: De Gruyter. ISBN 9783110590821

Antor, Heinz (2018). Trauma, Environment and the Re-Construction of Female Immigrant Identity in Eva Sallis's Hiam. In: Nature and Environment in Australia, pp. 189-208. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN 978-3-86821-774-2

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Framing the Alien, Teaching District 9. In: Framing the Environmental Humanities, pp. 207-220. Brill. ISBN 978-90-04-35884-3

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Graveyard Poetry und die Wirkmacht des Körpers: Grundzüge einer affektiven Rezeptionsästhetik. In: Die Materie des Geistes. Der ‚material turn‘ im Kontext von Literatur- und Bildungsgeschichte um 1800, Winter. ISBN 978-3-8253-6501-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). “Lernen in Beziehungen”: Textensembles und kreative Schreibaufgaben zwischen Komplexitätsreduktion und Komplexitätserhalt. In: Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik, Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Scale, Climate Change, and the Pedagogic Potential of Literature: Scaling (in) the Work of Barbara Kingsolver and T.C. Boyle. Open Library of Humanities, 4 (2). Cambridge: ISSN 2056-6700

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Rohde, Andreas (2018). Zukunftsstrategie LehrerInnenbildung: Vorurteilsbewusster und sprachsensibler Englischunterricht in der Zuwanderungsgesellschaft. In: Deutsch als Zweitsprache. Unterricht mit neu zugewanderten Kindern und Jugendlichen, Hohengehren: Schneider. ISBN 978-3834018649

Caruso, Celestine, Hofmann, Judith, Rohde, Andreas and Schick, Kim (2018). Vorwort. In: Sprache im Unterricht. Ansätze, Konzepte, Methoden, pp. 1-12. Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier.

Hofmann, Judith, Kramer, Charlotte, Müller, Britta-Kornelia and Rohde, Andreas (2018). Verknüpfung von Fachwissenschaften, Fachdidaktiken und Bildungswissenschaften beim Lehren und Lernen in den Competence Labs der Zukunftsstrategie Lehrer*innenbildung an der Universität zu Köln. In: Kohärenz in der universitären Lehrerbildung. Vernetzung von Fachwissenschaft, Fachdidaktik und Bildungswissenschaften, pp. 199-2018. Potsdam: Universitätsverlag Potsdam.

Köpfer, Andreas and Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2018). Inklusion und Nachhaltigkeit: Entwicklungslinien pädagogischer und fachdidaktischer Praxis am Beispiel moderner Englischdidaktik. In: Inklusion und Nachhaltigkeit. Entwicklungslinien moderner Englischdidaktik, Trier: Wissenschaftlicher Verlag Trier. ISBN 978-3-86821-773-5

Rohde, Andreas (2018). Bilinguale deutsch-englische Kitas - Fakten, Konzepte, Programme. KiTa aktuell spezial 1. pp. 4-7.

Rohde, Andreas (2018). Fremdsprachen Lehren und Lernen. Heterogenität und Diversität im Englischunterricht. pp. 130-132. Peter Lang.

Rohde, Andreas (2018). The older = the better? : Der Altersfaktor im Zweitsprachenerwerb. Grundschulmagazin Englisch. pp. 37-38. ISSN 1610-7918

Rohde, Andreas and Bartosch, Roman (2018). Zukunftsstrategie LehrerInnenbildung: Vorteilsbewusster und sprachsensibler Englischunterricht in der Zuwanderungsgesellschaft. In: Deutsch als Zweitsprache. Unterricht mit neu zugewanderten Kindern und Jugendlichen, pp. 204-218. Hohengehren: Schneider Verlag.

Rohde, Andreas, Caruso, Celestine, Hofmann, Judith and Schäfer, Ulla (2018). Übergang von der Primar-zur Sekundarstufe; The difficult path from meaning to form. Grundschulmagazin 1. pp. 31-34.

Rohde, Andreas, Holtappels, Pia, Keul, Kerstin, Schick, Kim and Schnuch, Johanna (2018). Wortschatzerwerb. In: Mehrsprachigkeit in Europa. Unterrichten von Erwachsenen mit unterschiedlichen Herkunftssprachen / mit Migrationshintergrund. Ein Kompendium der Modulinhalte zur Weiterbildung von Lehrkräften, pp. 109-141. Newcastle upon Tyne: Newcastle University. ISBN 978-1-9164204-7-2

Rohde, Andreas and Schick, Kim (2018). Inklusiver Englischunterricht aus der Sicht sonderpädagogischer Förderschwerpunkte. In: Inklusion als gesellschaftliche, pädagogische und hochschulische Herausforderung, pp. 95-105. Ulm/Münster: Klemm & Oelschläger.

Rohde, Andreas and Schick, Kim (2018). Wortlernstrategien im Englischunterricht für Lerner/innen mit lexikalischen Störungen. Sprachtherapie und Sprachförderung in Schule und Praxis 7. pp. 132-138.

2017

Antor, Heinz, ed. (2017). Anglistik: Focus on Performing the Renaissance. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 and Ohrem, Dominik, eds. (2017). Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture. Basingstoke: Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-349-93437-9

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Against Exuberant Ecocentrism: Kafka, Coetzee and Transformative Mimesis. In: From Ego to Eco. Mapping Shifts from Anthropocentrism to Ecocentrism, pp. 215-233. Brill. ISBN 978-90-04-35831-7

Bartosch, Roman (2017). Anthropocene F(r)ictions: World Literatures and Transcultural Ecology in an Age of Climate Change. In: Proceedings of the Anglistentag 2016 (Hamburg), Wissenschaftlicher Verlag Trier (wvt). ISBN ‎978-3868217254

Bartosch, Roman (2017). Reading Seeing: Literary Form, Affect, and the Creaturely Potential of Focalisation. In: Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture, pp. 215-238. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-137-60309-8

Bartosch, Roman (2017). Storying Creaturely Lives. In: Beyond the Human-Animal Divide. Creaturely Lives in Literature and Culture, pp. 153-165. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-137-60309-8

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Sustainable Inclusion. Lernaufgaben für Kinder mit Lernschwierigkeiten. Grundschulmagazin Englisch. München: Cornelsen. ISSN 1610-7918

Bartosch, Roman (2017). A 'furry subjunctive case' of Empathy: Human-Animal Communities in Life of Pi and the Question of Literary Anthropomorphism. In: Contested Communities. Communication, Narration, Imagination, pp. 203-217. Brill. ISBN 978-90-04-33526-4

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2017). Æsthetic Æffect: Relationality as a Core Concept in Environmental Studies and Education. In: Ecocriticism - Environments in Anglophone Literatures, pp. 33-58. Winter. ISBN 978-3-8253-6843-2

Bartosch, Roman and Caruso, Celestine (2017). The Good, the Bad, and the Ubernatural: The Other(ed) Werewolf in Twilight. In: Werewolves, Wolves and the Gothic, Wales: University Press. ISBN 978-1786831026

Harst, Joachim ORCID: 0000-0002-9459-3833 (2017). Schwören, schriftlich. Liebe und Recht bei Ovid. PhiN Beihefte, 12. pp. 159-181.

König, Johannes, Lammerding, Sandra, Nold, Günter, Rohde, Andreas, Strauß, Sarah and Tachtsoglou, Sarantis (2017). Teacher education and professional competence of EFL teachers. Evidence from the PKE project. In: The professional development of primary EFL teachers, pp. 181-196. Münster: Waxmann.

König, Johannes, Tachtsoglou, Sarantis, Lammerding, Sandra, Strauß, Sarah, Nold, Guenter and Rohde, Andreas (2017). The Role of Opportunities to Learn in Teacher Preparation for EFL Teachers' Pedagogical Content Knowledge. The Modern Language Journal 101, 101 (1). pp. 109-127. ISSN 1540-4781

Rohde, Andreas (2017). Fremdsprachen Lehren und Lernen. In: Fremdsprachendidaktik und Inklusionspädagogik. Herausforderungen im Kontext von Migration und Mehrsprachigkeit, pp. 139-141. Stuttgart: Ibidem.

Rohde, Andreas (2017). Inklusion im Englischunterricht. In: Lexikon zum Themenfeld "Inklusion", pp. 113-114. Vandenhoeck & Ruprecht.

Rohde, Andreas (2017). Rezension zu: Inklusion: Sprachdidaktische Perspektiven – Theorie, Empirie, Praxis. Zeitschrift für Angewandte Linguistik, 67 (1). pp. 185-191. Duisburg: Gilles & Francke. ISSN 1433-9889

2016

Antor, Heinz, ed. (2016). Anglistik: Focus on Animal Poetics. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Antor, Heinz, ed. (2016). Anglistik: Focus on Comic Representations in Post-Millennial British and Irish Fiction. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Antor, Heinz, ed. (2016). Anglistik: Focus on The Philologistʼs Dilemma. Heidelberg: Universitätsverlag Winter. ISSN 2625-2147

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355, ed. (2016). Animal Poetics. Heidelberg: Winter. ISSN 2625-2147

Kablitz, Andreas ORCID: 0000-0003-4205-5424, Höfele, Andreas, Kellner, Beate, Koschmal, Walter, Lackner, Michael, Most, Glenn W. and Mülder-Bach, Inka, eds. (2016). POETICA. Fink. ISSN 0303-4178

Antor, Heinz (2016). Constructing Alterity: Race, Gender, and the Body in Shakespeare's Othello. In: Performances and Regulations of the Renaissance Body, pp. 73-105. Berlin and New York: De Gruyter. ISBN 9783110462593

Antor, Heinz (2016). Cosmopolitan Interventions on the late Eighteenth-Century Stage. In: Kosmopolitismus & Körperlichkeit im europäischen Drama des 18. Jahrhunderts, pp. 85-112. München: Utz.

Antor, Heinz (2016). Post-Mabo White Settler Fables and the Negotiation of Native Title Legislation in Andrew McGahan's The White Earth (2004). Pólemos, 10 (1). pp. 197-224. De Gruyter. ISSN 2036-4601

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Animals Outside in the Teaching Machine. Anglistik, 27 (2). pp. 147-164. Heidelberg: Winter. ISSN 0947-0034

Bartosch, Roman (2016). Back to the Future: Rethinking Time in Precarious Times. In: Ecocriticism, Ecology, and the Cultures of Antiquity, ISBN ‎978-1498532846

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Ciferae in the City. In: American Beasts. Perspectives on Animals, Animality and U.S. Culture, ISBN 978-3958080379

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). Ghostly Presences: Tracing the Animal in Julia Leigh's The Hunter. In: Creatural Fictions. Human-Animal Relationships in Twentieth- and Twentyfirst-Century Literature, pp. 259-275. Palgrave Macmillan. ISBN 978-1-349-55752-3

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). 'No One is India'. Literary Renderings of the (Postcolonial) Metropolis in Salman Rushdie and Indra Sinha. In: Re-Inventing the Postcolonial (in the) Metropolis, pp. 213-229. Brill. ISBN 978-90-04-32285-1

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2016). A Poet is a Nightingale': An Introduction to Animal Poetics. Anglistik, 27 (2). pp. 35-46. Heidelberg: Winter. ISSN 0947-0034

Eggers, Michael (2016). Echt jetzt. Die neue Wirksamkeit der Künste und Medien. polar. politik theorie alltag (20). pp. 114-117.

Eggers, Michael (2016). Herzblut. Zu H.H. Jahnns ‘Pastor Ephraim Magnus’, zu Sarah Kane und zur Geschichte szenischer Gewaltdarstellung. In: Drastik. Ästhetik Genealogien Gegenwartskultur, pp. 95-111.

König, Johannes, Lammerding, Sandra, Nold, Günter, Rohde, Andreas, Strauß, Sarah and Tachtsoglou, Sarantis (2016). Teachers’ Professional Knowledge for Teaching English as a Foreign Language: Assessing the Outcomes Teacher Education. Journal of Teacher Education, 67 (4). pp. 320-337. ISSN 0022-4871

Meyer, Anna-Maria (2016). Ponglish im Internet. Ein sprachwissenschaftlich-kritischer Blick auf das Online-Wörterbuch ponglish.org. In: Linguistische Beiträge zur Slavistik, pp. 165-187. Leipzig: Biblion Media. ISBN 978-3-86688-591-2

Rohde, Andreas (2016). Lexikalische Prinzipien als Grundlage des Wortschatzlernens. In: Billinguales Lernen in Kindertagesstätten und Schule, pp. 19-36. Frankfurt: Peter Lang.

Rohde, Andreas (2016). "Who is the competent language learner?" : Kompetenzorientierung revisited. Grundschulmagazin Englisch 4. pp. 37-38. ISSN 1610-7918

Rohde, Andreas (2016). Wortschatzuntersuchungen in deutsch-englischen bilingualen Kindertageseinrichtungen in Deutschland. In: Bilinguale Programme in Kindertageseinrichtungen: Umsetzungsbeispiele, pp. 117-138. Tübingen: Gunter Narr Verlag. ISBN 978-3-8233-6902-8

2015

Scholz, Janek ORCID: 0000-0002-9288-4610 and Lothmann, Timo (2015). Derived from and Flowing into Reality: Faërie as a Conceptual Framework for the Blending of Story Rooms. In: Hither Shore, pp. 8-21. Düsseldorf: Scriptorium Oxoniae. ISBN 9783981831306

2013

Bartosch, Roman ORCID: 0000-0002-7452-4355 (2013). EnvironMentality. Ecocriticism and the Event of Postcolonial Fiction. Amsterdam/New York: Rodopi. ISBN 978-90-420-3667-3

2011

Eggers, Michael (2011). „Ein eigentlich menschliches Ausdrucksmittel“. Der Gesang der Nachtigall in Literatur und Naturgeschichte. In: Phono-Graphien. Akustische Wahrnehmung in der deutschsprachigen Literatur von 1800 bis zur Gegenwart, pp. 295-316. Würzburg: Königshausen & Neumann.

2010

Hugger, Kai-Uwe, ed. (2010). Digitale Jugendkulturen. Springer VS. ISBN 978-3-531-91908-9

2009

Eggers, Michael (2009). Surface Translations. Sense and Sound in Multilingual Literature. In: Deleuzian Events. Writing/History, pp. 316-326. Münster:

2004

Eggers, Michael (2004). „Sprachen, die sich nie ganz begegnen…“ Ingeborg Bachmanns ‚Simultan’ und James Joyces ‚Dubliners’. In: Beziehungen und Identitäten: Österreich, Irland und die Schweiz, pp. 173-190. Bern: Peter Lang.

This list was generated on Sun Oct 24 01:11:43 2021 CEST.